تحلیلگر صهیونیست:

اسرائیل با محمود عباس، با اهانت و وقاحت برخورد می‌کند

یک کارشناس نظامی اسرائیلی تأکید کرد که با وجود همکاری رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تل‌آویو، مسئولان این رژیم، با اهانت با او رفتار می‌کنند.

هادی نیوز: «رون بن یشای» کارشناس نظامی اسرائیلی تأکید کرد که سیاست این رژیم در قبال مردم فلسطین، شکستهای بسیاری متحمل شده است.

بن یشای یادداشتی در پایگاه خبری «YNET» (روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت) نوشت، زمانی که از دولتهای صهیونیست خواسته می‌شود تصمیمات امنیتی نظامی اتخاذ کنند، بارها اشتباهاتی مرتکب شده‌اند که هزینه‌های جانی و مالی برای صهیونیستها به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه سیاست این رژیم در قبال حماس «شکست مفتضحانه‌ای» خورده است، تصریح کرد: «اسرائیل از میزان انفجار قشر مذهبی و خطر آن در فلسطین به صورت عام و در حماس به صورت خاص، درکی ندارد».

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از این تحلیلگر صهیونیست که به مراکز امنیتی تل‌آویو نزدیک است، گزارش داد، به همین علت، دولتهای صهیونیست در مدیریت بافت زندگی در قدس، کوتاهی می‌کنند و و از اقدامات یهودیان افراطی علیه مردم فلسطین جلوگیری نمی‌کنند.

بن یشای با بیان اینکه این بحرانها، «تلفات خونباری در میان اسرائیلی‌ها بر جای گذاشته است» به نقل از منابع بلندپایه صهیونیست تأکید کرد: «اسرائیل در عین حال با تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس آن محمود عباس، با اهانت و وقاحت برخورد کرده است».

وی ادامه داد: « وی (عباس) مخالف خشونت و عملیات مسلحانه است، -نه در عمل بلکه از طریق فشار امنیتی و همکاری سرویس آن (تشکیلات خودگردان) با همتای اسرائیلی خود برای جلوگیری از حملات نظامی و تسلط حماس بر کرانه باختری».

این تحلیلگر صهیونیست خاطر نشان کرد: «ابومازن (محمود عباس) و تشکیلات خودگردان، با شروط معین آماده همزیستی با اسرئیل هستند، ولی حماس به صورت کامل، وجود یک حکومت یهودی از بحر تا نهر را انکار می‌کند».

بن یشای همچنین گفت که سیاستهای چند سال گذشته رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین باعث شده است که یهودیان آمریکا حمایتهای خود را از آنان قطع کنند و حمایت آمریکا از این رژیم نیز کاهش یافته است.

وی در پایان این گزارش تصریح کرد، در حالی که رژیم صهیونیستی به سرعت در حال احداث نرده‌های امنیتی در مرزهای فلسطین اشغالی با مصر است، حمایت از شهرکهای صهیونیست‌نشین نزدیک به مرزهای جنوبی و شمالی را کنار گذاشته است؛ هر چند که این شهرکها در هر جنگی، پذیرای موشکها حماس و حزب الله است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.