حضور مسئولان در میان مردم مطالبه دانشجویان از دولت است

مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به مهمترین اولویت‌های دولت آینده برای حل مشکلات گفت: میدانی بودن و حضور فعال مسئولان در میان مردم مطالبه مهم دانشجویان از دولت است.

هادی نیوز: امیرحسین رحمتی مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در میزگرد مجازی « مهمترین مطالبات مردم و دانشجویان از دولت سیزدهم» که از سوی این خبرگزاری برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط موجود و دغدغه های فراوان نمی توان یک مطالبه را به عنوان مهمترین مطالبه بیان کرد. بر همین اساس احیا و زنده کردن دوباره گفتمان دولت و ملت یکی از مهمترین مطالبات از دولت سیزدهم است.

وی در باره مطالبه دیگر افزود: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ چهارم خرداد سال نود و هفت در دیدار با کارگزاران نظام؛ باید عمیقاً باور کنیم که مشکلات اقتصادی با تکیه بر ظرفیتهای فراوان داخل کشور قابل حل است و نسخه های غربی نه در زمینه اقتصاد و نه در عرصه های دیگر نظیر جمعیت، حلّال مسائل و دشواریهای کشور نیستند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: اهمیت دادن به اقتصاد دانش بنیان، توجه به جوانان کارآفرین در رسانه ها، تقویت تولید داخل، اهمیت فراوان به کالای ایرانی و خودداری مطلق همه دستگاهها از خرید محصولات غیر ایرانی هم از مطالبات دیگر از دولت جدید است.

وی افزود: میدانی بودن و حضور فعال در میدان هم مطالبه دیگر از دولت است. قطعا اگر مردم حس کنند دغدغه مسئولین از جنس دغدغه خودشان است و با تمام ظرفیت هایشان برای رفع مشکلات و برداشتن موانع به میدان آمده اند، اگر در جایی هم کاستی ای مشاهده شود مردم این را مطمئنا می دانند که حداقل کاستی از مسئولین نبوده است و با تمام توان در جهت رفع آن مانع یا موانع قدم بر می دارند. پس می توان گفت داشتن روحیّه‌ مردمی بودن و انس با مردم، تماس با مردم واز نزدیک پای صحبت مردم نشستن از دیگر مطالبات از دولت است.

مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اضافه کرد: یکی از مطالبات دیگری که از دولت جدید داریم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است که با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر این مهم و حیاتی بودن این امر، این مطالبه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: اقدامات دولت باید به گونه ای باشد که مردم تاثیرات اقدامات دولت را در زندگی هایشان به طور ملموس حس کنند.

این فعال دانشجویی افزود: با توجه به تخمین های زده شده در خصوص کاهش جمعیت و پیری جمعیت در ایران، اقداماتی جهادی در زمینه ازدواج و فرزندآوری مطالبه می شود که با توجه به جنس دغدغه های رئیس جمهور منتخب این مطالبه را هم از ایشان داریم.

رحمتی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های بسیار خوب منطقه ای و فرامنطقه ای جهت انجام تعاملات اقتصادی هم از مطالبات دیگر است. با توجه به پرداختن به موضوع اقتصادی  در این بخش، مطالبه کنار گذاشتن دلار را هم داریم ! یعنی به گونه ای در زمینه تعاملات اقتصادی برنامه ریزی شود که استفاده از دلار به کمترین استفاده ممکن کاهش پیدا کند.

وی گفت: در دولت جدید باید به فضای دانشجویی کشور بهای ویژه ای داده شود. جوان و دانشجو یک سری ویژگی های خاص و مثبت دارد، از حاشیه های سیاسی دور است،  آرمان گراست، عرق ملی دارد و وابستگی های زیادی به دنیا ندارد، در دانشگاه ها هم حضور دارد و موتور محرک کشور است، برای همین در جایگاه مهم و استراتژیکی قرار دارد و اگر به این قشر بها داده شود قطعا شاهد رویش های خوبی خواهیم بود.

رحمتی گفت: نکته مهمی که در فضای دانشجویی نخبگانی دغدغه مند مطرح است این است که کاری انجام شود که مهاجرت ها و فرار مغزها رخ ندهد و حتی مهاجرت معکوس نخبگان هم از دیگر کشورها اتفاق بیافتد.

این فعال دانشجویی درباره ویژگی‌هایی مدیران دولت سیزدهم هم گفت: ایمان به خداوند متعال و قدرت لایزال او در همه امور، اخلاص در عمل و ناظر دانستن خداوند بر امور، ولایتمداری و اعتقاد قلبی به اصل مترقی ولایت فقیه، کار و فعالیت و خدمت مستمر به مردم و پرهیز از حاشیه‌سازی‌ها، حفظ انسجام درونی و شنیده شدن یک صدا از دولت و پرهیز از دو قطبی کردن جامعه با شعارها و دعواهای سیاسی بخشی از ویژگی‌هایی مدیران دولت سیزدهم باید باشد.

وی افزود: مدیران دولت سیزدهم همچنین باید به ظرفیت های داخلی برای حل مشکلات اعتقاد داشته باشند و به غرب و شرق چشم ندوزند، سعه‌ صدر و آرامش در قبال انتقادهای منصفانه داشته باشند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: رعایت انصاف در انتقاد از اقدامات و سیاست‌های دولت‌های گذشته، موضع‌گیری صریح و قاطع در قبال فسادهای درون سازمانی و برون سازمانی، خودباوری و توانمندی در عرصه های مختلف، داشتن غیرت دینی و روحیه انقلابی، پرکاری و خستگی‌ ناپذیری، انتقاد پذیری و استفاده از نظرات کارشناسان و روش‌های علمی و مهم ترین نکته آنکه در هر پست و مقامی که انشالله افراد به کار گرفته می شوند، داشتن تخصص کافی و وافی از دیگر ویژگی هاست.

رحمتی درباره اولویت هایی که دولت سیزدهم باید به آن بپردازد هم گفت: اولویت ها به سه دسته کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت تقسیم می شوند، اهم اولویت های کوتاه مدت عبارتند از انجام اقدامات دقیق و برنامه ریزی شده جهت سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور با هدف برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم، انجام اقدامات تخصصی و ویژه در حوزه مبارزه با کرونا و کنترل کامل این بیماری، انجام اقدامات ویژه جهت رساندن  بازار مسکن به ثبات، اشتغالزایی برای جوانان، سامان دادن به اوضاع فضای مجازی و پی‌ریزی شبکه ملی اطلاعات و ایجاد دولت هوشمند بخشی از اولویت های کوتاه مدت است.

وی اضافه کرد: اصلاح نظام های بانکی و مالیاتی، تقسیم عادلانه ثروت و ایستادگی دربرابر حقوق های نجومی ، تقویت تولید و حمایت از شرکت های دانش بنیان و محصولات داخلی، پیش برد برنامه هسته ای کشور، نخبه پرور شدن دولت، اثبات ضد فساد بودن دولت در ماه های نخست هم از اولویت های کوتاه مدت دیگر است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار آموزش و پرورش باهدف عدالت آموزشی و نزدیک کردن آن به آموزش و پرورش آرمانی اسلامی، انجام اقداماتی جهت برگرداندن عزت از دست رفته دیپلماتیک کشور، برنامه ریزی دقیق و مفصل جهت انجام سلسله اقدامات انتقام سخت و انجام کامل آن، هماهنگی کامل بین یاران منطقه ای و از بین بردن تمامی عوامل فساد زا در دولت (به طور مثال از بین بردن خلاء های قانونی که منجر به فسادهای متعدد اقتصادی می‌شوند با کمک مجلس) هم از اهم اهداف میان مدت دولت باید باشد.

وی درباره مهمترین اولویت های بلند مدت دولت هم گفت: طرح ریزی و انجام اقداماتی مهم جهت ایجاد تمدن اسلامی، انجام اقداماتی برای تبدیل شدن به کشوری که پیشرو در مرز های عملی جهان است، گسترش مفاهیم و ارزش های اسلامی در سطح جهان، در دست داشتن رسانه های بین المللی به زبان های مختلف برای ترویج مفاهیم اسلامی انقلابی و تبدیل شدن به یکی از  کشورهای اصلی در اقتصاد و قدرت سیاسی هم باید مهمترین اولویت های بلند مدت دولت باشد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.