جلوگیری از روابط سازنده کشورها با ایران؛ یکی از اهداف سفر بایدن

مسئول بسیج دانشگاه شهید بهشتی گفت: توسعه روابط خارجی ایران با کشورهای همسایه برای آمریکا احساس خطری ایجاد کرده و بایدن با سفر اخیر خود می‌خواست جلوی روابط سازنده ایران با همسایگان را بگیرد.

هادی نیوز: مسئول بسیج دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی فارس در مورد اهداف سفر بایدن گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف سفر بایدن ارتباط گرفتن با رژیم صهیونیستی و عربستان در جهت اختلاف افکنی بین کشورهای منطقه و بحث دیگر تامین انرژی و بحران ایجاد شده پس از جنگ اوکراین بود.

سید علی‌ شاهچراغ افزود: توسعه روابط خارجی ایران با کشورهای همسایه برای امریکا احساس خطری ایجاد کرده و دولت مردان آمریکا با این سفر می‌خواستند جلوی روابط سازنده ایران با همسایگان را بگیرند، خصوصا اقداماتی که اخیرا در راستای احیای روابط ایران و عربستان انجام شده بود.

شاهچراغ راجع به صحبت های اخیر بایدن در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: محدودکردن فعالیت سپاه در داخل مرزهای ایران و ایجاد هجمه های بین المللی یکی از مهم ترین دلایل صحبت های اخیر بایدن علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

مسئول بسیج دانشگاه شهید بهشتی در پایان گفت: آمریکا هم دنبال توافق دو جانبه نبوده و صرفا به دنبال باج گرفتن از ایران است.

به گزارش فارس، جو بایدن اولین سفر خود به غرب آسیا را به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در روزهای اخیر انجام داد. وی ابتدائا به سرزمین‌های اشغالی و سپس به عربستان سفر کرد.

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در روزهای اخیر سفری 4 روزه به غرب آسیا داشت. بایدن در ابتدای سفر خود به رژیم صهیونیستی رفت و دیدارهایی با مقامات این رژیم داشت.

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در دومین سفر خود نیز به عربستان سعودی رفت و با مقامات کشورهای مختلف از جمله عراق و بحرین دیدارکرد. 

رسانه های غربی معتقدند شرایط داخلی آمریکا از جمله نارضایتی های مردم از وضعیت اقتصادی و وضعیت جدید نظم بین‌المللی از جمله بحران انرژی پس از جنگ اوکراین و روابط موفق ایران با همسایگان خود، از مهم ترین دلایل سفر بایدن به منطقه بود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.