سرکوب تظاهرات هزاران نفری علیه نتانیاهو و بازداشت 42 معترض+ویدئو

درگیری معترضان صهیونیست به تصویب بند اصلی لایحه جنجالی نتانیاهو با پلیس رژیم صهیونیستی، صبح امروز به خشونت کشیده شد و دست‌کم 42 معترض بازداشت شدند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  اعتراضات در سراسر فلسطین اشغالی که از صبح امروز به دلیل تصویب بند اصلی لایحه جنجالی موسوم به «اصلاحات قضایی» در نشست شب گذشته کنست، تشدید شده، به خشونت کشیده شد. 

در نشست شب گذشته کنست، بندی با هدف از بین بردن امکان تصمیم گیری دستگاه قضایی در خصوص «میزان معقولانه بودن» تصمیمات دولت، تصویب شد.  این نشست کنست در فضایی متشنج برگزار شد و صدها نفر از معترضان به این لایحه خود را به ساختمان کنست رسانده‌بودند و در بیرون از صحن کنست، با نیروهای امنیتی درگیر بودند. شماری نیز موفق شدند وارد ساختمان پارلمان رژیم صهیونیستی شوند که نیروهای امنیتی با توسل به زور، آنها را بیرون کردند. با این وجود ۶۴ عضو کنست از اعضای ائتلاف کابینه نتانیاهو به این بند رای مثبت دادند و نمایندگان مخالف که شمار آنها به ۵۶ نفر می‌رسید، با آن مخالفت کردند.

به اعلام خبرنگار الجزیره، پلیس رژیم صهیونیستی و تظاهرات‌کنندگان، از صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ جولای) در مقابل ساختمان دادگاه عادی این رژیم با یکدیگر درگیر شده‌اند. 

رسانه‌های صهیونیستی نیز تایید کردند که پلیس این رژیم از صبح امروز تا پیش از ظهر، دستکم ۴۲ معترض را در سراسر فلسطین اشغالی به دلیل اعتراض به لایحه اصلاحات قضایی بازداشت کرده است.

 

 

در پی تشدید درگیری‌ها، پلیس رژیم صهیونیستی، نیروهای واحد سواره نظام و مرزی را برای سرکوب تظاهرات در مقابل دادگاه عالی فراخواند و در حال استفاده از این نیروها برای سرکوب معترضان است.

 

شبکه العربیه نیز با انتشار تصاویری از به خیابان آمدن هزاران صهیونیست معترض و مسدود شدن راه‌های منتهی به بیت المقدس و تجمع اعتراضی در مجاورت دادگاه حیفا خبر داد

 

پارلمان رژیم صهیونیستی، دوشنبه شب (۱۰ جولای)، با وجود اعتراضات گسترده صهیونیست‌ها، در نخستین قرائت لایحه موسوم به «اصلاحات قضایی» کابینه این رژیم، بند اصلی این لایحه بحث برانگیز که به موجب آن، اختیارات دادگاه عالی محدود می‌شود را تصویب کرد. قرار است این لایحه برای بار دوم و سوم نیز در پارلمان ارائه شود و در صورت تصویب در دو نوبت دیگر، اجرایی و نهایی خواهد شد.

معترضان به لایحه جنجالی کابینه نتانیاهو که آن را کودتا علیه دموکراسی می‌دانند، در واکنش به تصمیم شب گذشته کنست، اعلام کردند که امروز (سه‌شنبه، ۱۱ جولای)، بر شدت اعتراضات سراسری خود در فلسطین اشغالی خواهند افزود تا از این راه بتوانند مانع تصویب این لایحه در قرائت دوم و سوم شوند.

از صبح امروز نیز اعتراضات سراسری و نافرمانی در فلسطین اشغالی آغاز شد و شمار زیادی از تظاهرات‌کنندگان با آمدن به خیابان‌ها اقدام به بستن جاده‌های اصلی و آتش‌زدن لاستیک خودروها کردند وخواستار توقف روند تصویب لایحه اصلاحات قضایی شدند. 

پلیس رژیم صهیونیستی نیز با استفاده از خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور تلاش دارد تا اعتراضات را مهار کند و نیروهای بیشتری را برای کنترل این اعتراضات فراخوانده است.

نتانیاهو از همان ابتدای ارائه پیشنهاد اصلاحات قضایی با هدف کاستن قدرت قوه قضاییه در فلسطین اشغالی با اعتراضات شدید جامعه صهیونیستی مواجه شد. صدها نفر از معترضان به این طرح، هر شنبه به مدت ۲۶ هفته به خیابان آمدند و  خواستار ابطال این پیشنهاد شدند. اما نتانیاهو و حامیان این طرح ادعا می‌کنند که قوه قضائیه قدرت زیادی دارد و در عملکرد قوه مجریه دخالت می‌کند. 

کابینه نتانیاهو با پیش‌بینی‌ گسترش دامنه اعتراضات علیه طرح تضعیف دستگاه قضایی، نشستی را دو روز پیش برای بررسی چگونگی برخورد با معترضان برگزار کرد که «گالی باهاراو میارا» مشاور قضایی کابینه که از مخالفان سرسخت نتانیاهو است نیز در آن حضور داشت.

اصرار نتانیاهو به برخورد خشن با معترضان تا جایی پیش رفت که روز پنج‌شنبه هفته گذشته (۱۵ تیر) «آمی اشد» رئیس پلیس تل‌آویو با اشاره به مداخلات کابینه رژیم صهیونیستی و درخواست سرکوب بیشتر معترضان علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی استعفای خود را اعلام کرد.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و عضو جنجالی و تندروی کابینه نیز بارها خواستار برخورد شدید با معترضانی شده است که علیه کابینه بنیامین نتانیاهو تظاهرات کرده و خیابان‌ها و جاده‌ها را مسدود می‌کنند.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.