اصفهان میزبان بزرگترین رویداد فناوری جهان اسلام

رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: اصفهان منشأ اتفاقات بزرگ علم و فناوری در کشور و جهان اسلام بوده است و در ربیع الاول سال‌جاری نیز میزبان بزرگترین رویداد فناوری جهان اسلام خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از  فارس : قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان اصفهان با حضور رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، رئیس معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضا برگزار شد.

در این قرارگاه شقایق حق‌جوی جوانمرد رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ضمن تسلیت ایام محرم، در خصوص جایزه مصطفی(ص)، گفت: پس از اهانتی که به مقام رفیع پیامبر اسلام (ص) در جهان شد؛ ایده تشکیل بنیادی که بیانگر بخش‌های صلح آمیز و دوستدار علم و فناوری در دین مبین اسلام باشد مطرح و اجرایی شد.

وی ادامه داد: این بنیاد در حوزه‌های مختلف برای دانشمندان جهان اسلام برنامه داشته و برجسته‌ترین برنامه‌ای که دارد و مورد توجه جهان قرار گرفته؛ جایزه مصطفی (ص) است که به نوبل اسلامی در جهان معروف است.

رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری عنوان کرد: دانشمندان بزرگ در این جایزه بین‌المللی حضور دارند، به طور مثال دانشمندی که واکسن فایزر و مدرنا را کشف کرد برنده جایزه مصطفی(ص) شد.

وی افزود: دانشمندانی که در این جایزه حضور دارند کاندیدای جایزه نوبل هستند.

حق‌جوی جوانمرد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در نقشه جامع علمی کشور، گفت: ایران بایستی به سمت مرجعیت علمی حرکت کند. یکی از ابزارهای این مهم برگزاری جایزه علم و فناوری در سطح بین‌المللی در ایران است.

رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری افزود: اینگونه ایران بزرگان علم و فناوری و دانشمندان بزرگ دنیا را تعیین می‌کند.

وی در خصوص علت انتخاب اصفهان به منظور میزبانی از جایزه مصطفی (ص) اظهار کرد: درخشش اصفهان در تمدن اسلامی و زندگی بزرگوارانی مانند شیخ بهایی در کارنامه اصفهان می‌درخشد از طرفی اصفهان منشأ اتفاقات بزرگ علم و فناوری در کشور و جهان اسلام بوده است.

حق‌جوی جوانمرد خاطرنشان کرد: همچنین این میزبانی منجر خواهد شد تا برند اصفهان یک بار دیگر با برگزاری رویدادی بین‌المللی بدرخشد.

وی متذکر شد: از فهم و بصیرت استاندار اصفهان در میزبانی جایزه مصطفی(ص) قدردانی می‌کنیم و در ربیع الاول اصفهان میزبان بزرگترین رویداد فناوری جهان اسلام خواهد بود.

رئیس مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: از حضرت امام (ره) آموختیم هیچ جریانی در نظام اسلامی پایدار نمی شود مگر اینکه مردمی شود.

وی ادامه داد: از این رو اگر بتوانیم ظرفیت‌های مردمی را پشت جریان علم و فناوری در کشور بیاوریم پایدار و توسعه یافته خواهد شد.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.