هراس قانونگذاران آمریکایی از «نفوذ ایران در مراکز مذهبی ایالات متحده»

گروهی از قانونگذاران آمریکایی از آنچه به گفته آنها «نفوذ ایران درمراکز مذهبی ایالات متحده» است ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : گروهی از قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه آمریکا در نامه‌ای به دادستان کل و مدیر اطلاعات ملی آمریکا درباره آنچه «نفوذ ایران در مراکز مذهبی ایالات متحده» خوانده شده هشدار داده‌اند. 

در این نامه که شبکه خبری فاکس‌نیوز می‌گوید به صورت اختصاصی به نسخه‌ای از آن دست پیدا کرده درباره نفوذ ایران در دست‌کم چهار مسجد و مرکز مذهبی ایالات متحده هشدار داده شده است. 

مطابق این ادعا، این مساجد و مراکز در مریلند، تگزاس، میشیگان و ویرجینیا مستقر هستند.«مرکز تعلیم اسلامی» (IEC) در مریلند یکی از این مراکز است که مطابق ادعای مطرح‌شده در نامه از «بنیاد علوی» بودجه دریافت کرده است. 

این نامه همچنین مدعی است مرکز IEC از کنگره ایالتی مریلند  نیز بودجه دریافت کرده است. 

«دوگ لامبورن» که این نامه به ابتکار او نوشته شده به فاکس‌نیوز گفت: «تلاش‌های ایران برای گسترش نفوذ مخرب خود در ایالات متحده در مراکز فرهنگی و مساجد شیعه سال‌ها است که جریان دارد.»

«گاس بیلیراکیس»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا هم به فاکس‌نیوز گفت: «تلاش‌های ایران برای گسترش نفوذ مخرب خود در مراکز مذهبی و فرهنگی آمریکا باید برای همه آمریکایی‌ها زنگ خطر باشد. وقت آن است که دولت آمریکا این فعالیت را جدی بگیرد.»

نگارندگان نامه از وزارت دادگستری و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا پرسیده‌اند آیا واشنگتن برنامه‌ای برای مقابله با نفوذ ایران در آمریکا دارد یا خیر. 

انتهای پیام/ 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.