سفیر روسیه در آمریکا: ثابت شد که سقوط اقتصاد ما ممکن نیست

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا معتقد است که تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو نشانه شکست مواضع ضد روسی آمریکایی‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : اقدام روز جمعه (دیروز) وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه، واکنش سفیر مسکو در واشنگتن را به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری دولتی «تاس» روسیه، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که این تحریم‌ها نشانه شکست سیاست واشنگتن برای اعمال محدودیت‌ها علیه روسیه است.

آنتونوف در پیامی در صفحه تلگرامی خود نوشت: «ما شاهد تلاش دیگر مقامات ایالات متحده برای مقابله با انتقادات فزاینده در رابطه با شکست سیاست محدودکننده دولت (آمریکا) هستیم».

سفیر روسیه در آمریکا ادامه داد: «حتی برای روس‌هراسان هم کاملا واضح است که سقوط اقتصاد ما و تضعیف حاکمیت فن‌آوری روسیه، ممکن نبوده است. این واقعیت به ویژه توسط کارشناسان بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول تأیید شد».

وی با تاکید بر اینکه «حملات غرب به اقتصاد ما به طور موثری خنثی می‌شود. این به مردم روسیه اجازه می‌دهد تا با اطمینان به آینده نگاه کنند»، اعلام کرد که مواضع و اقدامات آمریکا برای دیگر کشورهای جهان، ناامنی و مسموم بودن سیستم مالی با محوریت آمریکا را اثبات می‌کند.

اظهارات آناتولی آنتونوف در واکنش به اقدام وزارت خزانه داری آمریکا انجام شد که روز جمعه (دیروز) بازرگانان روس به نام‌های «میخائیل فریدمن»، «پتر آون»، «ژرمان خان» و «الکسی کوزمیچف» و «اتحادیه صنایع و کارفرمایان روسیه» را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد.

آمریکا از ابتدای آغاز جنگ اوکراین، در حال اعمال کارزار فشارهای شدید به روسیه است و همزمان ضمن تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی روس، به دیگر کشورهای جهان برای همراهی با مواضع واشنگتن و منزوی کردن روسیه ادامه داده است.

آمریکایی‌ها در اقدامات ضد روسی خود دست به تحرکاتی بی سابقه از قبیل اعمال تحریم ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های ارشد روسیه زده‌اند و مسکو هم با اقدامات تلافی جویانه پاسخ این تحرکات را داده است.

به رغم فشارهای بین‌المللی ضد روسی آمریکا، کشورهای بزرگی از قبیل چین و هند و همچنین بازیگران مطرح در قاره آفریقا شامل آفریقای جنوبی همچنان به روابط و مراودات خوب خود با روسیه ادامه داده‌اند.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.