نیچروان بارزانی: نمی‌خواهیم منشأ تهدیدی برای کشورهای همسایه باشیم

رئیس منطقه کردستان عراق تاکید کرد این منطقه به عنوان بخشی از خاک عراق به توافق امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق پایبند است و نمی‌خواهد منشأ تهدیدی برای کشورهای همسایه باشد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق، امروز (چهارشنبه)، در حاشیه نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه اتریش تاکید کرد اربیل به توافق امنیتی ایران و عراق پایبند است.

براساس گزارش وبگاه «شفق نیوز»، نیچروان بارزانی با اشاره به توافق امنیتی عراق و ایران، گفت: «ما در کردستان عراق و به عنوان بخشی از عراق به این توافق پایبند هستیم و نمی‌خواهیم این منطقه منشأ تهدیدی علیه کشورهای همسایه‌مان باشد».

رئیس منطقه کردستان اضافه کرد در راستای این چارچوب و در راستای همکاری و هماهنگی کامل با بغداد، گام‌های مهمی برداشته شده و امیدواریم این گام‌ها منانع ایجاد مشکلات امنیتی و نظامی شود.

او در عین حال با اشاره به هشدارهای مکرر جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: «فکر نمی‌کنم که توجیهی برای عملیات نظامی وجود داشته باشد».

توافقنامه همکاری‌های مشترک امنیتی ایران و عراق ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ توسط «علی شمخانی» دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر عراق در بغداد امضا شده است. ایران تاکید دارد که بر اساس این توافق، عراق باید گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در مرزهای مشترک را خلع سلاح کند.

ضرب‌الاجل این توافق در تاریخ ۲۸ شهریور ماه جاری به پایان خواهد رسید. «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق به منظور بررسی مسائل مختلفی به‌ویژه توافق امنیتی ایران و عراق، امروز (چهارشنبه)، وارد تهران شد و با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران  امروز در نشست خبری مشترک با همتای عراقی تصریح کرد: «حتی یک ساعت فرصت دادن به تروریست‌ها به ضرر امنیت عراق، ایران،‌ منطقه و اقلیم کردستان عراق است».

پایان پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.