رویترز از تلفات سنگین اوکراین در نزدیکی باخموت خبر داد

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: گزارش‌های روسیه از درگیری‌ها نشان می‌دهد که نیروهای مسکو حملات اوکراین را در نزدیکی شهر ویران شده باخموت، در شرق دفع کرده و در حملات به مواضع اوکراین در خارج از شهر، تلفات سنگینی وارد کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز بهر نقل از  ایرنا :  به نقل از خبرگزاری رویترز، هدف ضد حمله اوکراین کنترل امنیت مناطق اطراف باخموت به منظور باز پس گیری شهر است. در ماه مه (اردیبهشت/خرداد) نیروهای روسی در عملیات‌های سنگینی، شهر باخموت را تحت اختیار خود در آوردند.

مقام‌های نظامی اوکراین روز گذشته مدعی شدند که نیروهای اوکراینی پس از چهار ماه ضد حمله، در حال پیشرفت در ۲ بخش شرقی و جنوبی هستند.

حالا کی‌یف می‌خواهد از جنوب به سمت دریای آزوف پیشروی کند تا پل زمینی روسیه را قطع کند؛ پلی که مناطقی در جنوب و شرق را تحت سلطه دارد.

ایلیا یولاش سخنگوی نیروهای شرق اوکراین در مصاحبه با تلویزیون ملی این کشور، گفت: سربازان «موفقیت نسبی» در نزدیکی آندریوکا به دست آوردند که ماه گذشته همراه با منطقه مجاور کلیشیوکا تصرف کرد.

وی اظهار داشت: ما در حال دفع حملات مداوم در نزدیکی کلیشچیوکا و آندریوکا هستیم. هر روزه در حال پیشروی در بخش باخموت هستیم. رهایی صدها کلیومتر از دست روس‌ها، همزمان با قوی شدن موقعیت اوکراین، در حال اتفاق است. هر چند زود است درباره دست‌یابی به اهداف مشخص صحبت کرد.

دادستان‌های اوکراینی در منطقه‌ی دونتسک، نقطه‌ی کانونی کارزار روسیه در شرق، گفتند که نیروهای روسی مناطقی را در شرق شهر دونتسک که تحت کنترل روسیه است، گلوله باران کردند و یک نفر کشته شد. شهر سازنده مواد معدنی در آودیفکا، که ماه‌ها در برابر پیشروی های روسیه مقاومت کرده بود نیز گلوله باران شده است.

ژنرال الکساندر تارنافسکی فرمانده نیروهای جنوبی اوکراین نیز در تلگرام نوشت: نیروهای کی‌یف حرکت به سمت جنوب برای عملیات تهاجمی را ادامه می‌دهند.

او مدعی شد که ما «موفقیتی نسبی» در غرب وربوف داشتیم و با اشاره به مجموعه‌ روستاهایی که اوکراین هدف قرار داده است افزود که شهر توکماک هدف بزرگ بعدی است.

به گزارش ایرنا، تحلیلگران نظامی معتقدند که عملکرد ضد حمله اوکراین در هر ۲ جبهه سرعت کندی داشته است و دلیل آن آموزش‌های نادرست و غیر حرفه‌ای کشورهای غربی است. هرچند رییس جمهوری اوکراین انتقاد و پیشنهادها درباره دست‌نیافتن به اهداف و خطاهای راهبردی را قبول ندارد.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.