ابراز ناراحتی چین از تلفات بالای غیرنظامیان و تشدید بحران انسانی در غزه

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن ابراز ناراحتی از تلفات زیاد غیرنظامی و تشدید بحران انسانی در غزه، از جامعه بین‌المللی خواست حمایت‌های بشردوستانه بیشتری برای کمک به مردم غزه ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  «مائونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه (۲۳ اکتبر، اول آبان) گفت پکن از دیدن تلفات زیاد غیرنظامی و تشدید بحران انسانی در جریان درگیری‌های فلسطین و اسرائیل ناراحت است.

به گزارش «گلوبال تایمز» چین، این دیپلمات چینی از جامعه بین‌المللی خواست حمایت‌های بشردوستانه بیشتری به مردم غزه ارائه کند و افزود چین به فشار برای گفت‌وگو که به صلح و همچنین راه‌حل دو کشوری منتهی شود، ادامه خواهد داد. 

بر اساس جدیدترین آمار، شمار قربانیان جنایت رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه در هفدهمین روز تجاوز، به ۴۷۴۱ شهید و بیش از ۱۴ هزار مجروح رسیده است.

آژانس‌های سازمان ملل هشدار داده‌اند غزه در وضعیتی فاجعه بار قرار دارد و جهان باید اقدامات بیشتری انجام دهد. آن‌ها در بیانیه مشترک روز شنبه خواستار آتش‌بس و رسیدن کمک‌ها به تمام بخش‌های غزه بدون هیچگونه محدودیتی شدند.

همزمان با شدت گرفتن حملات جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه و افزایش تهدیدهای تل‌آویو به حمله زمینی علیه این منطقه، رسانه‌های چینی امروز (دوشنبه) گزارش دادند «ژای جون» نماینده ویژه دولت پکن در امور غرب آسیا برای گفت‌وگو درباره این بحران، به کشورهای منطقه سفر می‌کند.

ژای در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «چند روز قبل به قطر و مصر رفتم و در نشست صلح قاهره شرکت کردم. در گام بعدی، به امارات عربی متحده، عربستان سعودی، اردن و دیگر کشورهای منطقه می‌روم».

پیش‌تر، «وانگ یی» وزیر خارجه چین هم با درخواست از همه طرف‌های درگیر برای خویشتن‌داری و جلوگیری از درگیری‌های بیشتر، علت تکرار درگیری‌ها را نبود عدالت برای مردم فلسطین توصیف کرده بود.

 

پایان پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.