نمایش مضحک بایدن و نتانیاهو درباره حمله زمینی به غزه/ رسوایی جهانی؛ تنها دستاورد صهیونیست‌ها از جنگ

رژیم صهیونیستی که بارها ثابت کرده است جرئت حمله زمینی به غزه را از ترس پیامدهای بسیار سنگین آن ندارد، برای توجیه ترس و عقب‌نشینی‌های مکرر از این حمله، به‌همراه آمریکا اقدام به به‌راه‌انداختن یک نمایش مضحک و مانور رسانه‌ای کرده است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  حمله زمینی به نوار غزه، تهدیدی است که صهیونیست‌ها از روزهای ابتدایی آغاز عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» و شکست بزرگ اطلاعاتی ـ امنیتی که رژیم اشغالگر از مقاومت فلسطین خورد، درباره آن صحبت می‌کنند.

اختلاف و نگرانی صهیونیست‌ها درباره حمله زمینی به غزه

بیش از 3 هفته از تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به نوار غزه می‌گذرد و تنها اقدامی که اشغالگران در این زمینه انجام داده‌اند به‌راه‌انداختن یک مانور بزرگ رسانه‌ای بوده است. با وجود سانسور شدید رسانه‌های عبری اما طی این مدت اخبار و اطلاعات زیادی درباره اختلافات ارتش و کابینه و مؤسسات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در خصوص سازوکار مدیریت جنگ با مقاومت فلسطین و به‌ویژه حمله زمینی به نوار غزه منتشر شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که کابینه اضطراری اسرائیل بحث حمله زمینی به غزه را با مقامات سابق در مؤسسه نظامی مورد بررسی قرار داد و برخی از آنها درباره عدم امکان دستیابی اسرائیل به اهداف خود صحبت کردند، برخی دیگر نیز گفتند که حمله زمینی به غزه یک نقص بزرگ دارد و آن عدم وجود عنصر غافلگیری در این حمله است.

برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند نگرانی‌هایی در ارتش وجود دارد مبنی بر اینکه مقامات سیاسی اسرائیل به‌کلی حمله زمینی به غزه را لغو کنند. شبکه کان رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد که تعویق پی‌درپی حمله زمینی به غزه، انگیزه نظامیان و نیروهای ذخیره را برای چنین عملیاتی کاهش می‌دهد.

«آلون بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی در شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که مقامات و اعضای ارتش احساس می‌کنند بنیامین نتانیاهو درباره تهاجم زمینی به غزه مردد است.

وحشت از حزب‌الله و تعلل در جنگ زمینی با غزه

اما دیگر نگرانی اصلی صهیونیست‌ها درباره حمله زمینی به غزه، مربوط به باز شدن جبهه جنگ از شمال فلسطین اشغالی توسط حزب‌الله لبنان است. روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در این زمینه گزارش داد که نتانیاهو درباره حمله زمینی به غزه مردد است و مانع از انتقال به مرحله بعدی می‌شود؛ زیرا از جنگ هم‌زمان در جبهه جنوب و شمال می‌ترسد. حزب‌الله می‌تواند از این طریق برای همیشه اسرائیل را مشغول کند و هزینه‌ای که اسرائیل در تقابل با حزب‌الله پرداخت خواهد کرد بسیار سنگین‌تر از هزینه‌ای است که این حزب متحمل می‌شود.

یدیعوت آحارانوت در ادامه گزارش داد یک بحران اعتماد بزرگ میان نتانیاهو و ارتش اسرائیل وجود دارد و 3 هفته بعد از حمله به اسرائیل (عملیات طوفان الاقصی) همه در تله افتاده‌اند. نتانیاهو به‌شدت از ارتش عصبانی است و تصمیم‌گیری درباره حمله زمینی نیز برای او بسیار دشوار است.

روزنامه عبری جروزالم پست نیز در گزارشی تحلیلی تحت عنوان «چرا حمله زمینی به غزه به تعویق افتاده است؟»، به نگرانی رژیم صهیونیستی از باز شدن جبهه جنگ با حزب‌الله اشاره کرد و به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد که یکی از عوامل تأخیر در حمله زمینی اسرائیل به غزه نگرانی فزاینده از جنگ با حزب‌الله است؛ چرا که حزب‌الله منتظر این لحظه است تا جبهه شمالی را کامل علیه اسرائیل باز کند.

کابوس بزرگ جنگ چندجبهه‌ای در انتظار اسرائیل

ناظران امور معتقدند که امروز منطقه روی یک صفحه داغ قرار دارد و منتظر جرقه‌ای برای گسترش درگیری‌هاست و این یعنی عملی شدن بزرگترین کابوس اسرائیل تحت عنوان «جنگ چندجبهه‌ای» اصلاً دور از انتظار نیست. صهیونیست‌ها می‌دانند که در صورت ادامه تجاوزات وحشیانه خود به نوار غزه و یا متوسل شدن به عملیات زمینی، خطر دوم برای آنها بعد از مقاومت فلسطین، صرفاً محدود به حزب‌الله در جبهه شمالی نخواهد بود و همه جبهه‌ها از چند طرف علیه اسرائیل گشوده می‌شود؛ همان‌طور که در زمان حاضر نیز شاهد حملات هشدارآمیز و مکرر مقاومت عراق و سوریه و یمن به اهداف آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه هستیم.

قدرت نیروی زمینی مقاومت و نیز تونل‌های اسرارآمیزی که حماس بعد از جنگ 2014 به‌شکل قابل‌توجهی آنها را توسعه داده است و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها علی‌رغم استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات امنیتی و جاسوسی نمی‌توانند آنها را شناسایی کنند، از مهمترین عوامل ترس و نگرانی رژیم اشغالگر در جنگ زمینی به‌شمار می‌رود و نظامیان صهیونیست به‌شدت از جنگ تن به تن با رزمندگان مقاومت وحشت دارند.

از آن گذشته، عملیات زمینی برای نظامیان صهیونیست و به‌ویژه نیروی زمینی ارتش این رژیم یادآور کابوس بزرگ و شکست مفتضحانه‌ای است که در جنگ جولای 2006 از حزب‌الله خوردند و علاوه بر خودکشی تعداد زیادی از نیروهای اسرائیلی که در جنگ زمینی با مقاومت لبنان مشارکت داشتند، آثار روانی شکست مقابل حزب‌الله و صحنه‌های وحشتناکی که برای ارتش اسرائیل رقم خورد، میان نظامیان این رژیم هنوز هم دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید

دست و پا زدن صهیونیست‌ها برای فرار آبرومندانه از جنگ زمینی با غزه

عطوان: جنگ زمینی در غزه مقدمه نابودی اسرائیل است/ صحنه فرار آمریکایی‌ها از کابل در فرودگاه تل‌آویو تکرار می‌شود

موانع حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه؛ دستورکار دولت بایدن در طوفان الاقصی چیست؟

موشک‌های ضدزره حماس در انتظار مرکاوا/ چالش بزرگ اسرائیل برای حمله زمینی به غزه|گزارش تسنیم

لاف‌زنی و بازی رسانه‌ای آمریکا و اسرائیل درباره حمله زمینی به غزه

بنابراین رژیم اشغالگر می‌داند که هرگونه اشتباه محاسباتی در حمله زمینی به غزه بهایی فوق تصور این رژیم دارد و ضربه‌ای مهلک به آن وارد خواهد کرد، به همین دلیل طی چند روز گذشته یک بازی رسانه‌ای توسط آمریکا و اسرائیل برای توجیه عقب‌نشینی و ترس صهیونیست‌ها از ورود زمینی به نوار غزه به‌راه افتاد با این عنوان که تل‌آویو درخواست واشنگتن برای تعویق حمله زمینی به نوار غزه را پذیرفته است.

پیش از آن نیز صهیونیست‌ها به‌بهانه‌های مختلفی همچون بد بودن شرایط آب‌وهوایی و ترس از سرنوشت اسرای اسرائیلی در دست حماس و... حمله زمینی به غزه را به تعویق انداخته بودند. در این مدت یک بار نظامیان ارتش صهیونیستی در چندمتری حصار مرزی غزه اقدام به پیشروی کردند که در کمین حماس گرفتار و بعد از انهدام تانک‌ها و خودروهای زرهی خود مجبور به عقب‌نشینی شدند.

اما شب گذشته اشغالگران درحالی که یک مانور رسانه‌ای بزرگ درباره حمله زمینی به غزه به‌راه انداخته بودند، یکی از وحشیانه‌ترین و بی‌سابقه‌ترین حملات خود را علیه نوار غزه آغاز کردند و حتی رادیو ارتش رژیم اشغالگر نیز این حمله را بی‌سابقه توصیف کرد. این حمله هم‌زمان از دریا و زمین و هوا آغاز شد و صهیونیست‌ها ابتدا تهدید به یک حمله بزرگ کردند. شبکه سی‌بی‌اس نیز به نقل از دو مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکرد گزارش داد که تهاجم زمینی اسرائیل به نوار غزه آغاز شده است.

با وجود اینکه آمریکایی‌ها اصرار دارند منکر مشارکت در حمله دیشب رژیم صهیونیستی به غزه شوند اما این حمله با چراغ سبز و مشارکت مستقیم ایالات متحده بود. بزرگنمایی و مانور گسترده‌ای که صهیونیست‌ها برای حمله دیشب به‌راه انداخته بودند بلافاصله با شکست آنها خاموش شد و اشغالگران بعد از اینکه مجبور به فرار و عقب‌نشینی شدند ادعا کردند که این یک عملیات واقعی نبود و حمله بزرگتر در راه است!

جنبش حماس فلسطین امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز گذشته شکست خورد و تلفات مستقیمی به صفوف دشمن وارد گشته است و شماری از نظامیان ارتش صهیونیستی کشته و یا زخمی شدند.  رزمندگان مقاومت برای دفع این حمله دشمن اشغالگر از موشک‌های کورنت و راکت‌های «یاسین» استفاده کردند و نیروهای دشمن در کمینی که مقاومت فلسطین برای آنها آماده کرده بود گرفتار شدند. دشمن شب گذشته متحمل خساراتی سنگین شد و برای انتقال کشته‌‌ها و زخمی‌های خود از بالگرد استفاده کرد.

نمایش مسخره بایدن و نتانیاهو درباره جنگ زمینی با غزه

لاف‌زنی رسانه‌ای یک تاکتیک نخ‌نما شده است که صهیونیست‌ها و متحدانشان هنوز هم اصرار به استفاده از آن دارند. آنها یک روز درباره قطعی بودن حمله زمینی به غزه صحبت می‌کنند و روز دیگر آن را به تعویق می‌اندازند و بعد از اعلام رسمی آغاز حمله می‌گویند این عملیات واقعی نبود!

باند رسانه‌ای آمریکا نیز در اینجا به کمک صهیونیست‌ها آمده و طی هفته‌های گذشته سعی کرده است عقب‌نشینی از حمله زمینی به غزه را با بهانه محافظت از اسرای اسرائیلی در نوار غزه و اطمینان از موفقیت در نبرد زمینی توجیه کند. نکته مضحک دیگر در تبلیغات رسانه‌ای غرب و آمریکا این است که ادعا می‌کنند واشنگتن با هدف نجات حداکثری غیرنظامیان در نوار غزه، اسرائیل را به خویشتنداری دعوت می‌کند(!) آن هم درحالی که روزانه صدها نفر از مردم غزه با بمب‌ها و سلاح‌های آمریکایی قتل‌عام می‌شوند.

رسوایی مقابل افکار عمومی جهان؛ تنها دستاورد اشغالگران از جنگ غزه

نگاهی به عملکرد نظامی رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون یعنی بیش از 3 هفته گذشته نشان می‌دهد تنها دستاوردی که این رژیم برای خود رقم زده قتل‌عام فجیعانه هزاران زن و کودک بی‌گناه و بمباران بیمارستان‌ها و کشتار پزشکان، خبرنگاران، تیم‌های امداد و نجات و هزاران جنایت شنیع و ضدبشری دیگر بوده است، این یعنی اشغالگران عملاً یک دستاورد نظامی نیز در این جنگ برای خود ثبت نکرده‌اند.

اما رژیم غاصب علاوه بر شکست نظامی-اطلاعاتی-امنیتی بزرگی که در عملیات طوفان الاقصی متحمل شد، با افشای خوی وحشی‌گری خود و ارتکاب جنایتی که در تاریخ بی‌سابقه است، جنگ در افکار عمومی جهان را نیز به بدترین شکل باخت؛ جایی که از چند هفته گذشته علاوه بر کشورهای عربی و اسلامی، شاهد تظاهرات‌های میلیونی در آمریکا و اروپا علیه صهیونیسم و جنایات آن هستیم و این ملت‌ها با وجود سرکوب شدیدی که دولت‌ها علیه آنها اعمال می‌کنند، حاضر به عقب‌نشینی از محکومیت توحش اشغالگران صهیونیست در فلسطین نیستند.

فاش شدن چهره واقعی صهیونیسم و حامیان غربی و آمریکایی آن در سراسر جهان و استانداردهای دوگانه غرب درحالی است که رژیم اشغالگر سعی دارد در تلاشی ناامیدانه با کشتار عامدانه خبرنگاران و اصحاب رسانه و قطع کامل ارتباطات و اینترنت در غزه مانع از انتشار اخبار و تصاویر جنایات و وحشی‌گری‌های خود در سراسر جهان شود.

انتهای پیام/+

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.