ولید جنبلاط: سخنان سید حسن نصرالله کاملاً دقیق و واقع‌بینانه بود

یک سیاستمدار برجسته لبنانی با اشاره به اینکه سخنرانی دبیر کل حزب‌الله واقع‌بینانه بود و کاملاً دقیق شرایط را توضیح داد تأکید کرد غرب و آمریکا مسئول جنایات اسرائیل در غزه هستند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  «ولید جنبلاط» رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان طی سخنانی درباره سخنرانیِ روز گذشته سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله اعلام کرد که سخنرانی سید حسن نصرالله کاملا متوازن و واقع‌بینانه بود.

جنبلاط در گفت‌وگو با شبکه او تی وی اظهار داشت، سخنان سید حسن نصرالله در توصیف وضعیت غم‌انگیز مردم فلسطین از 75 سال گذشته و اشغالگری رژیم اسرائیل در فلسطین و شرایط غزه و قتل عام غیرنظامیان توسط این رژیم، کاملا واقع‌بینانه و دقیق بود.

وی افزود، سید نصرالله به خوبی توضیح داد که تصمیم برای آغاز عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر یک تصمیم فلسطینی بود که توسط مقاومت فلسطین گرفته شد و مقاومت فلسطین قبل از هرچیزی بخشی از ملت فلسطین است. همچنین دبیر کل حزب‌الله، آمریکا را مسئول جنایات اسرائیل در غزه دانست و من هم همین نظر را دارم و غرب و آمریکا را مسئول می‌دانم.

جنبلاط درباره مواضع آمریکایی‌ها که بعد از سخنرانی سید حسن نصرالله گفتند نمی‌خواهند درگیری‌ها گسترش پیدا کند و به لبنان کشیده شود گفت، آمریکایی‌ها اگر راست می‌گویند بیایند و در غزه اعلام آتش‌بس کرده و محاصره این منطقه را بردارند و گذرگاه رفح را برای امدادرسانی به مردم غزه باز کنند.

این سیاستمدار لبنانی در پایان تاکید کرد، حماس به نمایندگی از اعراب می‌جنگد و یک جنبش فلسطینی است. همه احتمالات وجود دارد و ما نمی‌دانیم اهداف و مقاصد متجاوزانه اسرائیل چیست.

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.