پولیتیکو: فشار دموکرات‌ها بر بایدن برای پاسخگو کردن اسرائیل بالا گرفت

درحالیکه کنگره آمریکا آماده بررسی بسته کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری به اسرائیل می‌شود، فشار هم حزبی‌های «جو بایدن» رئیس جمهوری برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی و کاهش تلفات غیرنظامیان افزایش یافته‌است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا از نشریه پولیتیکو، همزمان با تصویب کمک ها به اسرائیل از سوی مجلس نمایندگان، دموکرات های ترقی خواه فشار بر بایدن برای استفاده از اهرم فشار بر اسرائیل ببرای رفع نگرانی های بشردوستانه جامعه جهانی منظور در نظر گرفتن نگرانی های بشردوستانه را افزایش داده اند.

کاخ سفید نیز اعلام کرده است که از توقف خصومت ها برای رسیدگی به نگرانی های بشردوستانه حمایت می کند موضعی که رهبران رژیم صهیونیستی روز جمعه در واکنش به سرعت آنرا رد کردند.

به نوشته این نشریه، تنش میان بایدن و هم حزبی هایش احتمالا در روزهای آینده به اوج می رسد، زیرا کنگره قرار است درخواست بودجه هنگفت کمک به اسرائیل را به زودی مورد بررسی قرار دهد.

در چند روز گذشته، چندین قانونگذار از کاخ سفید خواسته اند موضع سخت تری در قبال همتایان اسرائیلی خود اتخاذ کند. این قانونگذاران از دولت خواسته اند تا پیش از تصویب کمک ها به اسرائیل، مقامات رژیم صهیونیستی را به منظور تضمین امنیت غیرنظامیان و نگرانی های بشردوستانه، مانند دسترسی به آب و سوخت، تحت فشار قرار دهد.

الکساندریا اوکاسیو کورتز عضو مجلس نمایندگان در این خصوص گفت: من فکر می کنم علاوه بر آتش بس، زمان آن رسیده است که حزب ما بر رئیس‌جمهوری فشار بیاورد، تا در میانه جنایاتی که در غزه شاهد هستیم، میانجی گری کند.

فشار بر دولت آمریکا از سوی دموکرات ها برای اولویت قراردادن مسائل غیرنظامیان رو به افرایش است. آنها خواهان توقف در جنگ برای عبور امن غیرنظامیان از غزه هستند؛ موضوعی که بایدن نیز در اظهارات روز چهارشنبه خود بر آن تاکید کرد.

اما بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، روز جمعه با قاطعیت این درخواست‌ها را رد کرد و گفت که اسرائیل با تمام قدرت به بمباران نوار غزه ادامه می دهد.

اینرو پولیتیکو نوشت که خودداری نتانیاهو از توجه به خواست دولت واشنگتن، بایدن را وارد نزاع شدید با دموکرات ها و فشار ترقی خواهان برای توجه به نگرانی بشردوستانه در غزه می کند.

جف مرکلی سناتور دموکرات در این خصوص گفت: من نگرانی های بسیاری در مورد وضعیت کنونی دارم. وی همراه با برنی سندرز سناتور مستقل، سناتور الیزابت وارن از دموکرات های ترقی خواه و پیتر ولچ دموکرات، فهرستی از سوالات در مورد ارزیابی آمریکا از مرگ و میر غیرنظامیان در غزه و نیازهای بشردوستانه، مدت زمان جنگ و مسائل دیگر فرستاده اند.

این نشریه آمریکایی در بخش دیگری از این گزارش آورده است: کشمکش میان واشنگتن و تل آویو و کارزار فشار قانونگذاران دموکرت در حالی رخ می دهد که کنگره قرار است در روزهای آتی درخواست کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری به اسرائیل را بررسی کند. به همین دلیل به نظر می رسد تا پیش از تصویب این بسته از سوی کنگره، دموکرات ها و ترقی خواهان به منظور تضمین امنیت غیرنظامیان در غزه فشار بر بایدن را افزایش داده اند.

گفته می شود دولت بایدن نیز در واکنش به این فشارها، قانونگذاران را از کارزاری که برای پاسخگو کردن اسرائیل و کاهش تلفات غیرنظامیان به راه انداخته، مطلع می کند. یکی از مقامات دولت در این مورد خاطرنشان کرد که وقتی واشنگتن به اسرائیل یا هر متحد دیگری سلاح می دهد، آن تسلیحات باید بر اساس قانون درگیری مسلحانه استفاده شود.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز دیروز جمعه در جمع خبرنگاران از موضع حمایتگرانه واشنگتن در برابر اسرائیل خبر داد و گفت در دیدار با نتانیاهو، از اسرائیل خواسته تا حملات را به صورت موقت متوقف کند و به توصیه ها در مورد چگونگی به حداقل رساندن غیرنظامیان عمل نماید.

اما اندکی پس از آن، نتانیاهو گفت که اسرائیل از آتش بس موقتی که شامل بازگشت گروگان ها نشود، خودداری می کند.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، تاکنون ۹ هزار و ۲۲۷ نفر فلسطینی در نتیجه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه به شهادت رسیده اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.