کارشناس مسائل منطقه:

ایران فعال‌ترین کشور برای پیگیری حقوق تضییع شده مردم فلسطین است

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه هیچ کشوری همچون ایران در حوزه سیاست خارجی برای پیگیری احقاق حقوق مردم غزه در این حجم فعالیت نکرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران فعال‌ترین کشور در صحنه بین‌المللی در این رابطه است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : مختار حداد کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص مهم‌ترین دستاوردهای نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی در عربستان با موضوع حمایت از غزه که با پیشنهاد و پیگیری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهارداشت: از ابتدای نبرد عملیات طوفان الاقصی ما شاهد «دیپلماسی فعال و پیگیرانه جمهوری اسلامی ایران» بودیم و شخص رئیس جمهور کشورمان از همان روز نخست با سران کشورهای اسلامی و منطقه‌ای و حتی کشورهای غربی در تماس مستمر هستند.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه کشورمان نیز در ارتباط گسترده و مستمر با همتایان خود در کشورهای مختلف مجامع بین المللی بوده و هست، گفت: در تمامی این تماس‌ها، گفت وگوها و سفرهای انجام شده موضوعات بسیاری بحث و بررسی می شود که حمایت از مردم فلسطین و غزه و ضرورت آتش بس و توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در دستور کارهای دیپلماسی ایران قرار دارد.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی در عربستان یکی دیگر از نتایج اقدامات دیپلماسی فعالانه جمهوری اسلامی ایران در این مدت است که دستاورد آن «وحدت نظر و موضع سران کشورهای اسلامی حول محور حمایت از فلسطین بود.»

حداد بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در این نشست بار دیگر بر سیاست‌های اصولی خود در حمایت از فلسطین تاکید کرد و رئیس جمهور کشورمان «پیشنهادهای بسیار مناسب و کاربردی از سوی رئیس جمهور کشورمان» در سخنرانی روز گذشته مطرح کرد که این پیشنهادات را می‌توان دغدغه ملت فلسطین و امت اسلامی دانست.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه پیشنهادات مطرح شده از سوی آیت الله رئیسی نشان دهنده «استمرار حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین» و مقاومت فلسطین است، عنوان کرد: کشورهای اسلامی هم باید در این مسیر حرکت کنند و با اشغالگری رژیم صهیونیستی و سیاست‌های تجاوزکارانه آن مقابله کنند.

حداد تاکید کرد: یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری نشست روز گذشته، موفقیت پیگیری‌ها و حضور فعال دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این نشست بود چرا که هیچ کشوری همچون ایران در حوزه سیاست خارجی برای پیگیری احقاق حقوق مردم غزه و مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی در این حجم و گستردگی فعالیت نکرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه بسیار موفق عمل کرده است و شاید بتوان گفت «ایران فعال‌ترین کشور در صحنه بین‌المللی برای پیگیری حقوق تضییع شده مردم فلسطین بوده و هست».

به گزارش ایرنا، سران ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در راستای چاره‌جویی برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، روز شنبه ۲۰ آبان‌ماه به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در ریاض گرد هم آمدند.

در این نشست ۱۰ راهکار از سوی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان ارائه شد که در قطعنامه پایانی این نشست منعکس و امیدها در مسیر اقدامی عملی برای مردم بی‌پناه غزه را پررنگ‌تر کرد.

انتهای پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.