عضو هیات رئیسه مجلس:

سخنان رئیس‌جمهور در اجلاس ریاض دقیق و قابل اجرا بود

عضو هیات رئیسه مجلس سخنان رئیس‌جمهور در نشست سازمان همکاری‌ کشورهای اسلامی در ریاض درباره غزه را دقیق و قابل اجرا دانست.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در اجلاسیه فوق العاده سازمان همکاری کشورهای اسلامی در ریاض گفت: سخنان آقای رئیسی در این اجلاس درباره مسئله فلسطین بسیار دقیق و حساب شده بود و دست مریزاد داشت.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهادات آقای رئیسی برای مساله غزه راهگشا و قابل اجرا بود و لازم است تا کشورهای اسلامی همکاری لازم را برای کمک به مردم غزه را با هم داشته باشند.

سلیمی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی در ارتباط با مساله غزه نباید به صدور بیانیه و موضع‌گیری اکتفا کنند و امروز که در موقعیت حساسی قرار داریم باید در حمایت از ملت فلسطین پای کار بیایند.

وی افزود: امروز می‌بینیم که آمریکا تمام قد پشت سر رژیم صهیونیستی جنایتکار ایستاده و رسماً و علناً به حمایت نظامی از این رژیم نامشروع برای کشتار مردم فلسطین می‌پردازد در چنین شرایطی صدور بیانیه و محکوم کردن دردی را دوا نمی‌کند و کشورهای اسلامی باید در حمایت از مردم فلسطین وارد میدان شوند.

 پس از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و متعاقب پیگیری‌های دیپلماتیک فراوانی که جمهوری اسلامی ایران انجام داد، نهایتا شنبه ۲۰ آبان ریاض پایتخت عربستان میزبان نشست مشترک کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با محوریت ویژه بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بود.

در این نشست که هیات ایرانی به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آن شرکت کرد، سران کشورهای اسلامی و عرب منطقه گردهم آمدند تا درباره «چگونگی حمایت عملیاتی از مردم غزه و مقابله منسجم با جنایات رژیم صهیونیستی» به یک رویکرد واحد برسند.

در این نشست رئیس جمهور ۱۰ پیشنهاد مهم، کاربردی و متناسب با وضعیت فعلی غزه مطرح کرد که از جمله مهمترین آنها، لزوم توقف جنگ و آش بس فوری، بازگشایی گذرگاه رفح، ارسال کمک‌های بشردوستانه، ایجاد صندوق ویژه بازسازی غزه و تروریستی خواندن ارتش رژیم صهیونیستی بود.

انتهای پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.