مقدم‌فر: تن دادن به آتش‌بس موقت هم از سوی رژیم صهیونیستی، اعتراف به شکست بود/ حتی یک اسیر صهیونیست از طریق نظامی آزاد نشد

‎کارشناس مسائل راهبردی گفت: یکی از مواردی که امروز اسرائیل تن به آتش‌بس داد، این بود که آن‌ها در بن‌بست گیر کردند و نتوانستند برون‌رفت آبرومندانه‌ای داشته باشند. آن‌ها راه نظامی را تجربه کردند و شکست خوردند و می‌دانند راه به جایی نمی‌برند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  به نقل از تسنیم :   حمیدرضا مقدم‌فر کارشناس مسائل راهبردی امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما درباره آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی و هم‌چنین جنایات این رژیم، طی سخنانی ضمن تبریک هفته بسیج بیان کرد: در شبکه‌های سیما درباره مردم فلسطین از عبارت «مظلوم مقتدر» یاد می‌شود؛ ما مظلومیت مردم غزه را خوب به تصویر کشیدیم ولی کمتر اقتدار و پیروزی مردم غزه را تبیین کردیم و در این زمینه باید بیشتر تلاش کنیم.

 وی افزود: امروز رژیم صهیونیستی به برهه‌های پایانی کارش رسیده و همین قبول آتش‌بس نیز شکست برای اوست؛ این رژیم کودک‌کش در امر رسانه متخصص است و می‌کوشد شکست را پیروزی جلوه دهد. بسیاری از صهیونیست‌ها سهامدار رسانه‌های بزرگ غرب هستند و می‌توانند ادراک‌سازی کنند و باید نسبت به این مساله توجه ویژه داشته باشیم.
 

این کارشناس مسائل راهبردی درباره تعبیر مقام معظم رهبری از شکست رژیم صهیونیستی به «ضربه فنی شدن» در دیدار امروزشان، اظهار داشت: برای درک بهتر این مطلب باید میدان و صحنه به درستی ترسیم شود؛ یک طرف گروهی هستند که 80 سال است خانه‌های مردم را غصب کرده و اشغالگری می‌کنند و در طرف دیگر نیز مظلومین فلسطینی حضور دارند که می‌خواهند خانه‌ای خود و سرزمین خود را از این جنایتکاران پس بگیرند. هدف‌گذاری حماس و به طور کلی مقاومت فلسطین این است که مولفه‌های بقا و تداوم اشغالگری این رژیم را هدف قرار دهد و در عملیات طوفان الاقصی یکی از بی‌سابقه‌ترین و بهترین عملیات‌ها به وقوع پیوست.  

وی اضافه کرد: اولین مولفه‌ی تداوم‌بخش اشغالگری صهیونیست‌ها، جنبه نظامی آن است که مدعی بودند شکست‌ناپذیر است؛ جنبه دوم دستگاه اطلاعاتی‌شان بود که تصور می‌کردند قوی‌ترین دستگاه اطلاعاتی در دنیاست و جنبه سوم حربه‌های هژمونیک آنها بود؛ یعنی تصویرسازی‌هایی که از خود به لحاظ غیرنظامی و غیرامنیتی می‌ساختند و سعی می‌کردند خود را انسانهایی نرمال و حضورشان را مشروع و مقبول نشان بدهند. اما همه‌ی این ستون‌ها و مولفه‌های صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی و توحش صهیونیست‌ها در ایام پساعملیات فرو ریخت.
 
‎این استاد دانشگاه بیان کرد: در عملیات طوفان الاقصی همینه ارتش رژیم صهیونیستی به طرز کم‌سابقه‌ای شکست؛ دیدیم که رزمندگان فلسطینی و موشک‌هایش به نحو بی‌سابقه‌ای توانستند از دیوارهای دفاعی انسانی و موشکی مثل گنبد آهنین و سایر موانع رژیم صهیونیستی عبور کنند؛ لشکرهای‌شان غافلگیر شد و سازمان اطلاعاتی‌شان که مدعی بود بر تک‌تک مردم غزه شنود دارد، تا یک ثانیه قبل از عملیات از آن مطلع نبود. حدود 2000 نفر طی دو سال جلوی چشم آن‌ها تمرین می‌کردند ولی آن‌ها از این مسأله اطلاعی نداشتند.
 
‎مقدم‌فر گفت: برخی درباره این وقایع و طرف پیروز و مغلوب سوال دارند؛ باید گفت حماس و فلسطین به هدفش رسیده و این بزرگترین دستاورد بود و افکار عمومی دنیا هم متوجه شد که رژیم صهیونیستی چه ماهیتی دارد. نه‌فقط رژیم صهیونیستی بلکه ماهیت آمریکا و کشورهای غربی که به این رژیم کمک کردند نیز شناخته شد. رژیم صهیونیستی در این‌مدت شکست‌های پی در پی داشت و امروز بیشتر از فلسطینی‌ها به این آتش‌بس نیاز دارد. اولین شکست آن‌ها عملیات طوفان الاقصی، شکست دوم افشاشدن توحششان در موشکباران مردم بی دفاع، سومین شکست‌شان ورود زمینی به غزه و شکست چهارم نیز رسوایی‌های امنیتی و اخلاقی و نظامی‌شان در حمله به مدارس و بیمارستان‌ها بود که نتیجه‌ای هم نگرفتند.
 
‎وی درباره این سخن از رهبر معظم انقلاب که فرمودند « این ظلم‌ها عمر این رژیم غاصب را کوتاه‌تر می‌کند »، بیان کرد: رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی اقداماتی برای ترمیم وضعیتش انجام داد ولی هدف‌شان غلط بود و توجه نداشتند که این شکست، ترمیم‌پذیر نیست و شکست راهبردی خورده‌اند. دروغ آن‌ها درخصوص اینکه گفتند مقر حماس در زیر یک بیمارستان قرار دارد هم یک رسوایی دیگر برایشان به بار آورد.
 
‎مقدم‌فر اضافه کرد: اگر صهیونیست‌ها روز اول شکست را قبول می‌کردند به این وضع دچار نمی‌شدند؛ این رژیم در حمله زمینی، بمباران‌ها، نسل‌کشی و غیره، به‌نوعی در باتلاق دست و پا می‌زند و باید تاکید کرد که پذیرش آتش‌بس برای این رژیم خیلی ضروری بود. آنها بیشتر از اهالی غزه به آن آتش‌بس نیاز دارند چون نمی‌توانند شرایط سخت را تحمل کنند.
آنها نمی‌توانند حدود 50 روز در این شرایط زندگی کنند و در جنگ‌های 22 و 33 روزه نیز نشان دادند که اهل روزهای سخت نیستند.

‎کارشناس مسائل راهبردی در ادامه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی هدف خود را اینطور اعلام می‌کرد که می‌خواهد حماس را از بین ببرد و اسرا را آزاد کند. حماس را نمی‌توان از بین برد و آن‌ها هم نتوانستند این کار را انجام دهند و هم‌چنین موفق نشدند حتی یک اسیرشان را از طریق نظامی آزاد کنند؛ اینکه رژیم صهیونیستی الان تن به آتش‌بس داده، به‌معنای شکست اوست. این نیز شکست پنجم و اعتراف به شکست در آن چهار مرحله قبلی است.
‎ انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.