حماس: اظهارات اسرائیل درباره ایجاد منطقه حائل، یک تاکتیک است

یکی از رهبران جنبش حماس تأکید کرد که آنچه رژیم صهیونیستی درباره عقب‌نشینی و ایجاد منطقه حائل می‌گوید، یک تاکتیک است که شکست خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، موفق نشد هیچ یک از اهداف خود را محقق کند و آنچه درباره عقب‌نشینی و ایجاد منطقه حائل می‌گوید، یک تاکتیک است که شکست خواهد خورد.

اوایل دسامبر، بعد از آتش‌بس یک هفته‌ای جنگ غزه، اسرائیل به آمریکا اطلاع داد که قصد دارد یک منطقه حائل یا امن، میان خود و غزه ایجاد کند. «اوفر فُلک» مشاور سیاست خارجی بنیامین نتانیاهو گفته بود، این طرح سه مرحله دارد که شامل نابودی حماس، خلع سلاح غزه و نابودی افراطگرایی در نوار غزه خواهد بود.

اکنون بعد از گذشت بیش از بیست روز از انتشار این خبر، اسرائیل در نوار مرزی خود با شمال غزه، در حال تخریب روزانه ۴۰ ساختمان مسکونی است. روزنامه‌های یدیعوت آحارانوت و معاریو گزارش کردند که عمق این منطقه امن که در طول مرز غزه خواهد بود، یک تا دو کیلومتر یا کمی بیشتر خواهد بود.

حمدان به شبکه خبری العربی گفت: اینکه مقاومت با قدرت بالا، به عملیاتهای خود ادامه می‌دهد، نشانگر این است که اسرائیل در تحقق اهداف خود شکست خورده است.

وی همچنین گفت که رژیم صهیونیستی سقف اهداف خود را بالا برده است، ولی واقعیت امروز ثابت می‌کند که قادر نیست این مسئله را محقق کند.

کارشناسان در این زمینه تأکید دارند، همانطور که بعد از گذشت دو ماه و نیم از جنگ، هیچ دستاورد نظامی مشخصی برای اسرائیل به دست نیامده، ایجاد منطقه حائل نیز موفق نخواهد شد؛ به چند دلیل مشخص. اول اینکه حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروههای مقاومت، تحت شدیدترین بمباران در دهه‌های اخیر، نه تنها تسلیم نشدند یا از بین نرفتند، بلکه با حفظ مدیریت نبرد میدانی، آنقدر به ارتش اسرائیل ضربات کاری زدند که تیپ گولانی بعد از، از دست دادن یک چهارم نیروی خود، از نبرد عقب نشینی کرد.

به گفته کارشناسان، علت دوم این است که، آغاز تحرکات برای اجرایی کردن طرح منطقه امن، به خودی خود به معنای شکست عملیات نظامی زمینی در غزه است. زیرا اگر حماس نابود شده و غزه خلع سلاح شده بود، نیازی به تسریع در اجرای منطقه امن وجود نمی‌داشت. لذا تلاش برای ایجاد منطقه امن، یعنی شکست سنگین عملیات زمینی. بنابراین وقتی حماس و گروههای مقاومت، برقرارند، خودبه‌خود معنایش این است که طرح ایجاد منطقه حائل، مُرده به دنیا آمده است.

پایان پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.