پزشکان بدون مرز: ساکنان غزه در زمستان با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شوند

معاون مدیر کل سازمان پزشکاه بدون مرز روز سه‌شنبه در سخنانی گفت که همزمان با ورود به فصل زمستان، ساکنان غزه با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس، معاون مدیر کل سازمان پزشکان بدون مرز در سخنانی به ضعیف بودن قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل برای امدادرسانی به غزه اشاره کرد.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل ناقص بوده چون شامل توزیع کمک‌ها نمی‌شود».

این مقام سازمان پزشکان بدون مرز اضافه کرد: «همزمان با ورود به فصل زمستان، ساکنان غزه با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شوند».

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل علی‌رغم مخالفت‌های جهانی با عملیات این رژیم در غزه که به کشته شدن نزدیک به ۲۱ هزار فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر دیگر منجر شده روزگذشته اعلام کرد که جنگ طی روزهای آینده تشدید خواهد شد.

جنگ در غزه از روز ۷ اکتبر آغاز شد، بعد از آنکه  جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس در پاسخ به هفت دهه اشغالگری این رژیم عملیاتی موسوم به «طوفان‌الاقصی» را علیه اسرائیل آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

«صیف ماگانو»، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز سه‌شنبه از گسترش عملیات رژیم اسرائیل به مرکز غزه ابراز نگرانی کرد و گفت که سازمان ملل از «تداوم بمباران‌ها» در مرکز غزه توسط ارتش اسرائیل «به شدت نگران» است.

در این بیانیه آمده است: «ما از تداوم بمباران‌ها در مرکز غزه توسط نیروهای اسرائیلی که از روز کریسمس جان ۱۰۰ فلسطینی را گرفته است به شدت نگران هستیم.»

پایان پیام/.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.