حملات پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر حیفا

مقاومت اسلامی عراق خبر داد که در ادامه حمایت از ملت فلسطین، در جریان یک عملیات پهپادی، یک کارخانه صنایع شیمیایی را در بندر حیفا هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز

به نقل از فارس: مقاومت اسلامی عراق امروز یکشنبه خبر داد که روز جمعه گذشته، به بندر حیفا واقع در فلسطین اشغالی، حمله پهپادی انجام داده است.
این گروه مقاومت با بیان اینکه عملیاتهای خود را در راستای مقاومت در برابر اسرائیل و کمک به مردم غزه، همچنان ادامه خواهد داد، گفت که در عملیات مذکور، یک کارخانه صنایع شیمیایی را هدف قرار داده است.
مقاومت عراق و نیروهای انصارالله یمن در طول جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، بارها بندر حیفا و مواضع مهم و حیاتی متعلق به این رژیم را هدف قرار داده‌اند.
«نخشون سوک» معاون شهردار حیفا اول اسفند ماه جاری با هشدار در خصوص حمله گسترده موشکی به این شهر، گفت که حمله به زیرساخت‌های دریایی و تجاری حیفا، اسرائیل را حداقل 15 سال به عقب خواهد برد.
او با اشاره به محاصره دریایی اسرائیل در دریای سرخ گفت: «بگذارید با این واقعیت شروع کنیم که به دلیل بحران با حوثی‌ها در دریای سرخ در بحبوحه محاصره دریایی قرار داریم و کشتی‌هایی که از سمت مشرق زمین به سمت اسرائیل در حرکت هستند، مجبورند دو هفته بیشتر در مسیر باشند تا به ما برسند، این انحراف مسیر هزینه زیادی دارد و به همه ما صدمه می‌زند».
سوک افزود: «حمله به کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات حرکت می‌کنند می‌تواند در دریای مدیترانه نیز رخ دهد. حیفا قلب ترافیک دریایی اسرائیل بوده و بنابراین یک هدف استراتژیک است.م
حیفا بزرگ‌ترین شهر در شمال فلسطین اشغالی، مرکز استان حیفا و سومین شهر بزرگ اسرائیل است؛ شهر بندری که نقش بزرگی در صادرات و واردات اسرائیل دارد (سالانه 22 میلیون تن کالا در این بندر جابه‌جا می‌شود). همچنین دومین پالایشگاه بزرگ نفت اسرائیل در حیفا واقع شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.