درخواست مکرون از نتانیاهو برای دستیابی به توافق آتش‌بس با حماس

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) در گفت‌وگویی تلفنی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا در مذاکرات با حماس درباره برقراری آتش‌بس در جنگ غزه، به توافق دست یابد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوزبه نقل از تسنیم : از تارنمای خبری بارونز، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی امانوئل مکرون و بنیامین نتانیاهو خبر داد و اعلام کرد: رئیس‌جمهوری فرانسه، نتانیاهو را تشویق کرد تا مذاکرات آتش بس (در غزه) که می‌تواند به آزادی اسرا، حفاظت از غیرنظامیان به واسطه برقراری آتش‌بس و کاهش تنش در منطقه منجر شود را با موفقیت به پایان برساند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته ( ۱۵مهر) با انجام حملات وحشیانه دست به کشتار زنان ‌و کودکان غزه زده اما تاکنون نتوانسته به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست یابد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به دلیل شکست سنگین در برابر مقاومت فلسطین و مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات آتش‌بس در قاهره با انتقادهای شدید داخلی و خارجی مواجه است، امروز بار دیگر بر دستیابی به این اهداف متوهمانه تاکید کرد.

نتانیاهو در تکاپو برای مقصر جلوه دادن جنبش حماس و کاهش فشارها بر تل‌آویو، مدعی شد: اسرائیل در ازای آزادی گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در نوار غزه) آماده متوقف کردن درگیری است.

وی همچنین با تکرار اهداف متوهمانه از جنایات در نوار غزه، ادامه داد: اسرائیل شرایطی را نمی‌پذیرد که تسلیم شود و تا زمان دستیابی به اهداف به جنگ خود ادامه خواهد داد.

این اظهارات درحالی بیان شده است که مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه در پایتخت مصر ادامه دارد و شبکه اخباریه قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه در هیات امنیتی مصر که میانجیگری در روند مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس را بر عهده دارد، افزود دو طرف درباره بسیاری از مسائل مورد اختلاف به اجماع رسیده‌اند.

این منبع به شبکه اخباریه قاهره گفت که پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در همین حال یک منبع امنیتی مصری به رویترز گفت که نتایج مذاکرات این بار در قاهره با دفعات قبل متفاوت خواهد بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.