گزارش راهپیمایی روز قدس

موج خروشان همبستگی مردم ایران در روز قدس/ غریو رهایی قدس شریف در دیار علویان

مردم ایران زمین امروز با لبیک به پیام امام خامنه‌ای همانند سال‌های گذشته با حضور پرشور در سراسر کشور حماسه‌ای دیگر خلق و نفرت و انزجار خود را از رژیم منحوس، نسل‌کش، منفور و کودک‌کش صهیونیستی اعلام کردند...

هادی نیوز: راهپیمایی روز جهانی قدس امروز در بیش از 850 شهر کشور و 80 کشور جهان در حالی برگزار شد که مسلمانان جهان با فریاد «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل‌سعود»، «مرگ بر داعش» و «مرگ بر رژیم کودک‌کش» رسالت دینی و شرعی خود را در برائت از کفار، مشرکین و طاغوتیان صهیونیسم به‌ نمایش گذاشتند.

مردم ایران زمین امروز با لبیک به پیام امام خامنه‌ای همانند سال‌های گذشته با حضور پرشور در سراسر کشور حماسه‌ای دیگر خلق و نفرت و انزجار خود را از رژیم منحوس، نسل‌کش، منفور و کودک‌کش صهیونیستی اعلام کردند.

در ذیل گزارشی از نحوه برگزاری راهپیمایی روز قدس در سراسر استان‌های کشور از خاطرتان می‌گذرد:

* شعارهای ضد استکباری آسمان جنوب پایتخت را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با روز جهانی قدس جنوب پایتخت ام‌القری کشورهای اسلامی شاهد خروش انقلابی مردمی بود که اوج بصیرت و دشمن شناسی خود را به نمایش گذاشتند، حضور باشکوه و حماسی ملت غیور جنوب پایتخت دوشادوش مردم سراسر ایران اسلامی و جهانیان را نظاره‌گر این وحدت و همدلی ملت ایران کرد.

مسیرهای منتهی به راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان‌های استان تهران مملو از زنان و مردان، پیر و جوان و ... بود که همه با حضور یکپارچه و همدلی و هم‌زبانی آمده بودند تا بار دیگر از آرمان فلسطین دفاع و بر حذف کامل رژیم صهیونیستی از نقشه جهان تأکید کنند.

راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس پیش از ظهر امروز در جنوب تهران آغاز شد و مردم غیور و همیشه در صحنه این منطقه، بار دیگر مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را در شهرستان‌ها، بخش‌ها، شهرها و روستاهای مختلف جنوب تهران با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد.

مردم مؤمن، خداجوی و همیشه در صحنه جنوب تهران در راهپیمایی روز جهانی قدس با ابراز انزجار از کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم فلسطین به دست سفاکان رژیم صهیونیستی، برخورد سریع و صریح نهادهای بین‌المللی را با این خون‌خواری‌ها و ظلم‌ها خواستار شدند.

جنوب پایتخت ایران اسلامی امروز سراسر مملو از صحنه‌هایی بود که خواستار مقابله با ددمنشان صهیونیستی بودند و پیگیری حقوق حقه مردم فلسطین را در مجامع بین‌المللی خواستار شدند.

راهپیمایان امروز با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر استکبار جهانی»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل غاصب»، «مرگ بر انگلیس» نفرت و انزجار خود را از استکبار اعلام کرده و با حمل انواع دست‌نوشته و پارچه نوشته و ... حمایت خودشان را از مردم بی‌دفاع فلسطین نشان دادند.

مردم روزه‌دار جنوب پایتخت در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، هم‌صدا و همراه با مردم سراسر کشورمان، فریادهای بلند خود را دفاع از مردم مظلوم فلسطین بر سر آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و سازمان ملل متحد کشیدند و خواستار جلوگیری از خیانت‌های این سازمان‌های به اصطلاح جهانی شدند.


 

* برگزاری راهپیمایی روز قدس با حضور مردم مؤمن و روزه‌دار قرچک

همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی روز قدس با حضور مردم مؤمن و روزه دار قرچک و مسئولان اعم از فرماندار و امام جمعه برگزار شد.

مردم شریف شهرستان قرچک همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به نام روز قدس نامگذاری شده همراه با دیگر مردم شریف، مؤمن و انقلابی کشور با سردادن شعارهای ضداستکباری به راهپیمایی پرداختند.

مردم قرچک در این راهپیمایی شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» را سردادند و بار دیگر از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین حمایت کردند.


 

* تجلی وفاداری و موج خروشان همبستگی مردم حومه پایتخت در روز قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، از دقایقی پیش مردم مؤمن و شهید پرور شهرستان‌های شمال و شرق استان تهران همراه با سایر مسلمانان جهان هم‌صدا و همراه با مردم مظلوم فلسطین با حضور باشکوه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس مشت محکمی را بر دهان استکبار جهانی کوبیدند.

در روز جهانی قدس، فریاد «مرگ بر اسرائیل»، از هر کوی و برزن شهرهای حومه پایتخت به گوش می‌رسد و مردم با شرکت گسترده و پرشور همراه با شعور و شعف خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی به جهانیان نشان دادند.

مردم شهیدپرور و مؤمن و انقلابی شهرستان‌های شمیرانات، فیروزکوه، پردیس و دماوند همزمان با ملت سراسر جهان اسلام با حضور یکپارچه خود حماسه ماندگار دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی در حمایت از ملت‌های مظلوم و ستمدیده و مقابله با استکباران، سلطه‌گران و اشغالگران به ثبت رساندند.

امروز روز قدس است و مردم 13 شهر شهرستان‌های شمال و شرق استان تهران در روز جهانی قدس استکبارستیزی را به اثبات می‌رسانند و همراه و هم‌صدا در حمایت از مردم فلسطین به استکباران جهانی نشان دادند که وحدت و همبستگی مسلمانان می‌تواند ریشه استکبارگری و اشغال‌گری رژیم صهیونیست غاصب و آمریکای منفور را خشک کند.

در این میان حضور ورزشکاران، هنرمندان و چهره‌های شاخص دینی همچون آیت‌الله جوادی‌آملی در جمع مردم شریف شهر دماوند در حمایت از مظلومان فلسطین و ستم‌دیدگان جهان اسلام به چشم می‌خورد.

مردم مؤمن و روزه‌دار چهار شهرستان کنار پایتخت برای تحقق آرمان‌های جهان اسلامی و فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در راهپیمایی روز جهانی قدس حاضر شدند تا انزجار و تنفر خود را از جنایتکاران جهان اسلام نشان دهند.

حضور یکپارچه و وفادارانه مردم با بیان شعارهای مختلف نشان می‌دهد که این مردم مؤمن و وفادار مسلمانانی واقعی هستند که با همبستگی، اتحاد و برابری در کنار مسلمانان مظلوم جهان به پا می‌ایستند و در حمایت از مظلوم و ستم‌دیده گام برمی‌دارند.


 

* خروش مردم غرب استان تهران در دفاع از فلسطین

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، مردم غرب استان تهران امروز در روز قدس همصدا با تمام کشور شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند و به ندای مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین لبیک گفتند.

مردم غرب استان تهران از ساعات اولیه صبح امروز خود را برای خلق حماسه‌ای دیگر آماده کردند و با حضور در مسیرهای از قبل تعیین شده ارادت خود را آرمان‌های رهبری کبیر انقلاب اسلامی نشان دادند.

لحظه به لحظه به جمعیت حاضر در راهپیمایی‌های غرب استان تهران افزوده می‌شود و مردم انقلابی و خداجوی این منطقه در دفاع از اسلام به میدان می‌آیند.

مردم غرب استان تهران با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر آل سعود جنایات رژیم جعلی و کودکش صهیونیستی را محکوم کردند.

مردم شهر جدید اندیشه راهپیمایی خود را از جوار مزار شهدای گمنام فاز 4 آغاز کرده‌اند و آن را در مصلای امام علی‌(ع) این شهر به پایان می‌رسانند.

مردم شهر قدس نیز راهپیمایی خود را از میدان آزادی آغاز کرده‌اند که تا مصلای نماز جمعه این شهر ادامه می‌یابد.


 

* آغاز پرشور راهپیمایی روز قدس در شهرستان اسلامشهر

راهپیمایی روز قدس در شهرستان اسلامشهر همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور و گسترده مردم انقلابی این شهرستان از ساعت 11 آغاز شد.

غیرتمندان ولایتمدار شهرستان اسلامشهر از ساعات اولیه صبح امروز با تجمع در مقابل مساجد و محل‌های تعیین‌شده از سوی ستاد بزرگداشت روز قدس، مقارن ساعت اعلام‌شده، برای حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده قدس به طرف مصلای نماز جمعه راهپیمایی کردند.

حضور اقشار مختلف مردم روزه‌دار از پیر و جوان گرفته تا کاسب و کارمند و ورزشکار و ... باشکوه است و همه مردم در کنار مسؤولان ارگان‌ها و نهادها و خانواده‌های معظم شهدا در مسیرهای راهپیمایی شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، حمایت از فلسطین حمایت از اسلام است و ... را سردادند.

در شهر اسلامشهر راهپیمایان روز جهانی قدس از دو مسیر اصلی تعیین‌شده به سمت میعادگاه نماز جمعه این شهر حرکت کرده و در صفوف اول راهپیمایان، بزرگان منطقه و ائمه جمعه و مسؤولان ادارات حضور یافته و جلوه خاصی به این مراسم بخشیدند.

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس و حمایت از مظلومین نامگذاری شده است، مردم ایران اسلامی و شهرستان وفادار به ولایت‌فقیه، با زبان روزه در راهپیمایی حمایت از ستمدیدگان قدس شرکت کرده و نفرت و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی به نمایش گذاشته‌اند.

در شهرستان اسلامشهر نیز مردم شهرها و بخش‌های اسلامشهر، واوان، چهاردانگه و احمدآباد مستوفی مسیرهای منتهی به محل برگزاری نماز جمعه راهپیمایی کرده و در پایان پس از صدور بیانیه و قطعنامه راهپیمایی روز قدس جلوه‌ای از حمایت خود را از نخستین قبله مسلمین را به نمایش خواهند گذاشت.


 

* فریاد حمایت از «فلسطین مظلوم» و «ننگ بر رژیم کودک‌کش» در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در راهپیمایی روز جهانی قدس که در استان اردبیل و شهرهای مرزنشین و سنی‌نشین این شهرستان دقایقی پیش آغاز شد، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی در حالی که پرچم‌ها و پلاکاردهایی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، بحرین، یمن، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی در دست داشتند، با فریاد خشم از صهیونیسم جهانی و شیطان بزرگ آمریکا اعلام کردند که تا جبهه مقاومت و ایستادگی برپاست این رژیم‌های خونخوار نمی‌توانند علیه امت اسلامی حرکتی انجام دهند.

در این راهپیمایی با شکوه از پیر و جوان تا زن و مرد در دیار سترگ سبلان و دارالارشاد اردبیل به صحنه آمدند تا بار دیگر به تمام جهانیان نشان دهند که در سنگر دفاع از مظلوم و خشم و نفرت از رژیم‌های کودک‌کش آل‌سعود و صیهونیسم جهانی حضور قدرتمندانه‌ای دارند و هیچ وقت صحنه را خالی نمی‌گذارند.

اردبیلی‌ها در حالی فریاد بلند مرگ بر آمریکا، مرگ بر رژیم صهیونیستی، دو جلاد کودک‌کش آل‌سعود و صهیونیسم را فریاد زدند تا همه متوجه این اصل غیرقابل انکار باشند که ملت ایران مدافع مظلومان و مستضعفان و در نقطه مقابل استکبار و اهریمنان قرار دارند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی که برادران از ایستگاه سرعین و خواهران از میدان شریعتی به سمت مصلای اردبیل در حال حرکت هستند و ده‌ها خبرنگار و عکاس نیز این مراسم را پوشش می‌دهند در حالی با گام‌های استوار و سترگ در راهپیمایی روز جهانی قدس حاضر شده تا با زبان روزه و با ندای الله‌اکبر مرگ استکبار جهانی و شیاطین روزگار را سر بدهند تا در ماه پرفضیلت رمضان در این امر پر از خیر و برکت همراه با ندای حمایت از مظلوم حاضر شده و اندوخته‌ای معنوی بر اندوخته‌های خود بیفزایند.

علاوه بر شهر اردبیل در 9 شهرستان دیگر استان به ویژه مناطق مرزی این استان آحاد مردم با شکوه هر چه تمامتر به صحنه آمدند تا در لبیک به منادی اصلی روز قدس امام راحل در حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت رژیم صهیونیستی فریاد همنوایی سر دهند.

در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس ایستگاه‌های متعددی برای نقاشی کودکان با محوریت شکست صهیونیسم و پایان عمر اسرائیل غاصب، ایستگاه آشنایی با جنایت‌های رژیم‌های کودک‌کش صهیونیسم جهانی و آل‌سعود و همچنین آشنایی با تاریخچه تصرف سرزمین فلسطین و 68 سال مبارزه با سلاح سنگ در برابر گلوله‌های آتشین به نمایش گذاشته شده تا همه از حقیقت و تاریخچه این حرکت ددمنشانه آشنا شوند.

در راهپیمایی امروز اردبیلی‌ها صحنه‌های جالبی از حضور آحاد مردم، پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها و آل‌سعود، حرکت‌های گروه‌های تکفیری و داعشی در به راه انداختن فضای مسموم و خوف‌آور در مناطق مختلف با پشتیبانی و حمایت آمریکایی‌ها به صورت روایتی زیبا بازگو شد تا شرکت‌کنندگان بیشتر با نیت شوم استبداد و استکبار روزگار آشنا شوند.

در راهپیمایی روز قدس در اردبیل نمایشگاهی با عنوان حقوق بشر آمریکایی با محوریت «اسرائیل 25 سال آینده را نمی‌بیند»، نظم نوین جهانی، زندگینامه ننگین دیکتاتورهای قرن، غرفه جبهه مقاومت و غرفه اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار برپا شد.


 

* حضور چشم‌گیر خانواده شهدای مدافع حرم البرز در راهپیمایی روز قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در حالی که تنها دقایقی از آغاز رسمی راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور و شهرستان‌های مختلف استان البرز می‌گذرد، خانواده معظم شهدا و ایثارگران این استان به ویژه شهدای مدافع حرم در صف نخست راهپیمایی قرار دارند.

خبرنگاران فارس از نقاط مختلف البرز گزارش دادند که اکنون خانواده‌ شهدای مدافع حرم از جمله خانواده شهید تمام‌زاده و شهید کمالی‌دهقان در کرج، شهید رضا کارگربرزی نخستین شهید مدافع حرم استان البرز، شهید ضمیر حسینی و شهید توکلی در نظرآباد، شهید مسیب‌زاده و شهید حکیم عزیزی در فردیس، شهید محمدرضا علیزاده در ساوجبلاغ، شهید حسین احمدی در اشتهارد و خانواده شهید حسن رزاقی در طالقان پیشاپیش راهپیمایان حضور دارند.

خانواده معظم شهدای مدافع حرم استان البرز با در دست داشتن تصاویری از فرزندان خود به همراه تصاویری از ولی امر مسلمین آیت‌الله خامنه‌ای بار دیگر بر ادامه راه شهدای مدافع حرم تأکید کردند.

عبدالله مسیب‌زاده برادر شهید حاج مرتضی مسیب‌زاده از شهدای مدافع حرم فردیس که در جمع راهپیمایان حضور دارد، در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس اظهار داشت: خانواده شهید مسیب‌زاده بلافاصله پس از دریافت خبر شهادت این عزیز بزرگوار که از پیروان راستین ولایت بود، بیانیه‌ای را صادر و تأکید کردند که لحظه‌ای در انجام وظائف و تکالیف خود در قبال اسلام و انقلاب و ولایت کوتاهی نخواهند کرد.

در ادامه پدر شهید محسن کمالی دهقان نیز که به همراه مادر و برادران شهید در این راهپیمایی حضور دارند، در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: خانواده شهدای مدافع حرم هر لحظه آماده اطاعت اوامر ولایت در راه دفاع از دین هستند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی عامل اصلی تشکیل و فعالیت گروهک‌های تکفیری و تروریستی در جهان هستند، گفت: ما امروز با شعارهای مرگ بر آمریکای خود به استکبار نشان دادیم که ماهیت کثیف آنها را شناخته و اجازه تدوام این جنایات را نخواهیم داد.


 

* حضور پر خروش مجاهدان جنبش انصارالله در حرم شمس‌الشموس

به گزارش خبرگزاری فارس مشهد، دقایقی پیش راهپیمایی روز قدس در 100 نقطه خراسان رضوی آغاز شد. در مشهد راهپیمایان از ساعت 10 صبح و هم‌زمان با شروع مراسم در میدان 15 خرداد تجمع خود را آغاز و به تدریج به سمت حرم مطهر رضوی در حال حرکت هستند.

خراسان رضوی امروز در راهپیمایی روز قدس مهمانان بسیاری را در خود جای داده بود که از جمله آنها می‌توان به مجاهدان جنبش انصارالله و رزمندگان فاطمیون در حرم شمس‌الشموس اشاره کرد.

همچنین گروهی از مجاهدان یمنی که برای طی مراحل درمان به مشهد آمد‌ه‌اند دقایقی پیش به جمع راهپیمایان مشهدی پیوستند که جمعیت این رزمندگان حدود 30 نفر تخمین زده می‌شود.

* حضور پرشور مردم گنجینه معرفت‌ها در راهپیمایی روز جهانی قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، راهپیمایی مردم مرکز خراسان شمالی ساعت 11 از محل میدان شهید به سمت مصلای امام خمینی(ره) بجنورد با حضور پرشکوه و پرشور مردم در حال برگزاری است.

آحاد مختلف مردم همچون دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها،ورزشکاران،هنرمندان، ائمه جمعه و جماعات، مدیران و رؤسای ادارات و نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان سلحشور، اعضای شورای شهر و شهرداری، بسیجیان در کنار بازاریان و جوانان و نوجوانان این شهر با حضور گسترده خود در این راهپیمایی حمایت خود را از مظلومان جهان به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

مردم و مسؤولان شهرستان‌های مختلف استان خراسان شمالی بار دیگر با حضور پرشور و حماسی خود در راهپیمایی قدس از اسرائیل و حامیان این رژیم جعلی اعلام انزجار کردند و در حمایت از مردم ستم‌دیده جهان به‌ویژه فلسطین با مشت‌های گره‌کرده و با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

مردم همیشه درصحنه استان خراسان شمالی با در دست داشتن شعارنوشته‌هایی با مضمون فلسطین پاره تن اسلام است، همچنین قدس روز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و حمایت از قدس شریف بر تمام مسلمانان لازم است، یک‌بار حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین را فریاد زدند.

مردم مومن و خداجوی شهرها و روستاهای استان امروز با حضور یکپارچه و گسترده خود در آیین‌های روز جهانی قدس، ضمن اعلام وفاداری خویش با آرمان‌های والای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در خصوص قدس، بار دیگر پشتیبانی خود از ملت ستم‌دیده و بی‌دفاع فلسطین را اعلام و با این حرکت ارزشمند، حماسه‌‏ای کم‌نظیر خلق کرده‌اند.

نمایشگاه هولوکاست هم که به کوشش حوزه هنری خراسان شمالی در مسیر راهپیمایی برپا شده مورد توجه مردم قرار گرفته بود.


 

* غریو رهایی قدس شریف در دیار قومس طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، راهپیمایی روز جهانی قدس از پیش از ظهر امروز در سراسر استان سمنان آغاز شد و مردم این استان، بار دیگر مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را در شهرها و روستاهای مختلف این استان به زیبایی هر چه تمام‌تر رقم زدند.

مردم مؤمن، خداجوی و همیشه در صحنه استان سمنان در راهپیمایی روز جهانی قدس با ابراز انزجار از کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم فلسطین به دست سفاکان رژیم صهیونیستی، برخورد سریع و صریح نهادهای بین‌المللی را با این خونخواری‌ها و ظلم‌ها خواستار شدند.

استان سمنان امروز سراسر مملو از صحنه‌هایی بود که خواستار مقابله با ددمنشان صهیونیستی بودند و پیگیری حقوق حقه مردم فلسطین را در مجامع بین‌المللی خواستار شدند.

گزارش‌های دریافتی از سایر شهرستان‌های استان سمنان نیز حاکی از حضور ده‌ها هزار نفری مردم این استان در همدردی با مظلومان فلسطینی است؛ خبرنگاران فارس از جای جای استان سمنان گزارش می‌دهند که حضوری گسترده از سوی مردم روزه‌دار این استان برای خلق حماسه ای دیگر در تاریخ این دیار رقم خورده است.

امروز غریو «مرگ بر استکبار جهانی»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل غاصب»، «مرگ بر انگلیس» و حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین با حمل انواع دست‌نوشته و پارچه نوشته به چشم می‌خورد.

مردم روزه‌دار استان سمنان در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، هم‌صدا و همراه با مردم سراسر کشورمان، فریادهای بلند خود را دفاع از مردم مظلوم فلسطین بر سر آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و سازمان ملل متحد کشیدند و خواستار جلوگیری از خیانت‌های این سازمان‌های به اصطلاح جهانی شدند.

صفوف راهپیمایی روز جهانی قدس در برخی نقاط به ویژه مرکز استان سمنان به حدی فشرده بوده که سراسر مسیر راهپیمایی مملو از جمعیت شده است؛ شمار زیادی از خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران نیز این راهپیمایی باشکوه و هزاران نفری را در استان سمنان ثبت و ضبط می‌کنند.

* نواختن طنین «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» در نگارستان ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مردم روزه‎دار و ولایتمدار استان گلستان طبق اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با حضور وحدت‎آفرین و گسترده‎ در مسیرهای 39 گانه راهپیمایی روز قدس در سراسر استان با مشت‌های گره کرده به خیابان‌ها آمدند و جنایات اسرائیل غاصب بر ضد مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

گلستانی‌های همیشه در صحنه، متحد و یکپارچه از شیعه و سنی گرفته تا فارس و ترکمن امروز با گام‌هایی استوار، همگام با مردم انقلابی ایران اسلامی شعار «مرگ بر اسرائیل غاصب» و «مرگ بر آمریکای جنایتکار» سر دادند و خشم، نفرت و انزجار خود را از جنایات رژیم اشغالگر به گوش جهانیان رساندند.

استان گلستان که به دلیل تنوع قومیتی مشهور به رنگین‌کمان اقوام ایران‌زمین است مردمانی از قومیت‌های مختلف با آداب‌ و رسوم متفاوت را در دل خود جای‌داده است، نقطه اشتراک و حلقه واسط همه این اقوام سربلندی ایران اسلامی و انقلاب اسلامی است که در طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز در صحنه‌های مختلف انقلاب از جمله روز قدس نمایش اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند.

امروز اقوام گلستانی از ترکمن‌ها، فارسی‌زبانان، سیستانی‌ها، بلوچ‌ها، ترک‌ها (آذربایجانی و قزلباش)، کردها، تاجیک‌ها، مازندرانی، شاهرودی‌ها و قزاق‌ها و ... دوشادوش هم برای تجدید میثاق با آرمان‎های بلند امام خمینی(ره) و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ضمن حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین، آزادی قدس شریف از چنگال اسرائیل غاصب خواستار شدند.

در شهر گرگان دارالمومنین نیز از ساعت 10:30 مردم با حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس از مسیرهای میدان شهرداری به طرف چهارراه میدان، خیابان شهید رجایی ـ مصلی با شعارهای اسرائیل مرگت باد، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و «حمایت از فلسطین، حمایت از امام است آزادی فلسطین، آزادی اسلام است» بار دیگر حمایت خود از مظلومان فلسطینی را اعلام کرده‌اند.

 

* صلابت حضور مردم روزه‌دار گیلان در راهپیمایی روز قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، از لحظات آغازین صبح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم روزه‌دار گیلان در مسیرهای تعیین‌شده حضور یافتند و هر ثانیه بر تعداد آنها اضافه می‌شود تا راهپیمایی به صورت رسمی انجام شود.

مردم با تجلی حضور خود در راهپیمایی روز قدس فریاد برائت از مشترکان عالم و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست را سر می‌دهند.

مردم مناطق مختلف استان در شهرهای انزلی، تالش، آستارا، رضوانشهر، فومن، صومعه‌سرا، شفت، لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، سیاهکل، رودسر، بندر کیاشهر و... برای خلق حماسه حضور در راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس آماده شده‌اند.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان گیلان امروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت روز جهانی قدس را میراث ماندگار امام راحل دانست و اظهار کرد: امام خامنه‌ای فرمود روز قدس باید تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین باشد.

ابوطالب اصغری جیرهنده، با بیان اینکه روز قدس تجلی قدرت جهان اسلام به‌ویژه مردم شریف ایران در حمایت از اهداف مردم غیور فلسطین و مسجدالاقصی قبله نخست مسلمین است، افزود: امسال راهپیمایی روز قدس در حالی برگزار می‌شود که امت اسلام دچار فتنه‌ها و جنایت‌های دشمنان قسم خورده اسلام و استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اینکه مردم بی‌دفاع یمن آماج حملات بی‌رحمانه مدعیان دروغین حقوق بشر قرار گرفته است، افزود: مردم سوریه گرفتار داعش و ایادی آنها شده و در عراق و دیگر ممالک جهان شاهد جنایات متعدد استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هستیم.

این مسؤول با تصریح بر اینکه هر روز صدای آزادیخواهان جهان به‌ویژه مردم مسلمان منطقه در راستای عدم پذیرش سیاست‌های استکبار در جهان و منطقه شنیده می‌شود، خاطرنشان کرد: بر ما فرض است که در روز جهانی قدس همگام و همصدا با دیگر مسلمانان جهان فریاد مرگ بر صهیونیست سر دهیم و انزجار و بیزاری خود را از اعمال وحشیانه آنها در سرکوبی مردم فلسطین و سرزمین‌های اشغالی اعلام کنیم.

اصغری جیرهنده، با تأکید بر اینکه امروز در راهپیمایی روز قدس شعار مرگ بر آمریکا و استکبار و صهیونیست سر می‌دهیم، یادآور شد: از مجامع بین‌المللی و شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌خواهیم تا نسبت به این جنایات که از مصادیق بارز ژنو سایت و نسل‌کشی و جنایت جنگی است، بی‌تفاوت نباشند و از تمام اهرم‌ها و سازوکارها برای پیشگیری از اینگونه جنایات اقدام عاجل به عمل آورند.

* حماسه بوشهری‌ها در گرمای خرماپزان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، راهپیمایی روز جهانی قدس امروز از ساعت 11 در شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر آغاز شد.

در شهرستان بوشهر راهپیمایی از مقابل پل پوردرویش واقع در خیابان امام خمینی(ره) با حضور خیلی عظیم روزه‌داران آغاز و تا مصلای نماز جمعه ادامه داشت.

مردم روزه‌دار بوشهر با فریادهای فلسطین پیروز است اسرائیل نابود است و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، بر نابودی رژیم جعلی صهیونیستی تأکید کردند.

راهپیمایان در طول مسیر راهپیمایی در حالی که امروز بوشهر هوای بسیار گرمی را سپری کرده، فریاد زدند ولایت‌فقیه اصل دین است و با این شعار به پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب برای نابودی رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، در مسیر راهپیمایی نمایشگاه کاریکاتور با موضوع هولوکاست توسط هنرمندان حوزه هنری بوشهر برپا شده بود و راهپیمایان نظاره‌گر این نمایشگاه شدند.

همچنین راهپیمایان در طول مسیر پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زدند و در کنار آن پرچم زرد رنگ حزب‌الله لبنان به اهتزاز درآمد.

امروز در حالی که بوشهر هوای به‌شدت گرمی داشت اما مردم روزه‌دار با تبعیت از فرامین رهبر خود به میدان آمدند تا بار دیگر وفاداری خود را اسلام و انقلاب ثابت کرده و نشان دهند که تا نابودی رژیم صهیونیستی از پای نخواهند نشست.

 

* نفس‌های داغ شط کارون در تپش‌های حماسه حضور

به گزارش خبرگزای فارس از خوزستان، پیش از ظهر امروز شمال و جنوب؛ شرق و غرب این استان به مانند جای‌جای کشور اسلامی ایران غرق در شور و حضور بود و مردم این دیار با لبیک به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) بار دیگر برای دادخواهی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین به صحنه آمدند.

امروز در صحنه تاریخ‌سازی مردم سرزمین گرما و شرجی از همه اقوام، در تمام سنین؛ زن و مرد حضور داشتند و حتی گرما باران امروز آسمان خوزستان هم لحظه‌ای از شور حضور نکاست و غرور بی وصف حضور در شور رمضانی مردم در هم آمیخت.

مردم روزه‌دار و شهیدپرور خوزستان با وجود سپری کردن روزهای بسیار داغ تابستانی باز هم پای عقب ننشانده و برای کوبیدن مشت‌های محکم و گره کرده خود بر ضد استکبار جهانی به خیابان‌هایی آمدند که از درون آسفالت آن آتش فوران می‌زد.

شور حضور و حماسه دیگر مردمان سرزمین نخل و بلوط را نمی‌توان در قالب یک گزارش و بیان با زبان وصف کرد و کار بزرگ مردم شهرهای مختلف این استان بار دیگر در صفحه خوش رنگ تاریخ افتخارات این مردم به ثبت رسید.

امروز طنین نوای الله‌اکبر عاشق دلان روزه‌دار خوزستانی در روزهایی که شرجی امان نمی‌دهد نشان داد که خوزستان در همه شرایط برای پاسداری از ارزش‌های انسانی و پیروی از آرمان‌های مقدس سرزمین خود به دادخواهی و مقابله با استکبار جهانی و بزرگ شیطان آن یعنی آمریکا برخواهد خواست.

هرچه که از تشبیه و مثال زدن این روز سخن به میان آوریم کم است و زبان‌ها در مقابل سیل عظیم جمعیت حاضر کوتاه از بیان خواهد ماند.

امروز از شمال خوزستان، ایذه، اندیمشک، مسجدسلیمان، شوشتر،لالی، باغملک، دزفول و شوش؛ از جنوب خوزستان، خرمشهر، آبادان، بهبهان، امیدیه، ماهشهر، شادگان و به مانند اهواز سراسر شور حضور بود و لبیک به فرمان تاریخی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران؛ هر چه امروز به چشم می‌آمد حضوری بود تا از ارزش‌های والای انسانی دفاع شود.

* فارس یکپارچه فریاد مظلومیت فلسطین را سر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همزمان با روز قدس و همگام با سایر شهرها و استان‌های دیگر مردم ظلم‌ستیز شیراز و استان فارس از ساعت‌ها قبل خود را به محل چهارراه پانزده خرداد در شیراز و میعادگاه‌های نماز جمعه در سایر شهرهای استان رسانده‌اند به‌تدریج صفوف فشرده‌تری پیدا می‌کنند.

بر این اساس در میان راهپیمایان روزه‌دار شیرازی که برای لبیک به ندای امام راحل در آخرین جمعه ماه رمضان به میدان آمده‌اند حضور اقشار مختلف مردمی از اصناف و گروه‌های مختلف به چشم می‌خورد و جمع کثیری از ورزشکاران و هیئات ورزشی با لباس‌های ورزشی در بین جمعیت حضور دارند و گروهی از رزمی‌کاران با لباس‌های ویژه رزمی به محل برگزاری راهپیمایی روز قدس آمده‌اند.

روحانیون و طلاب، نظامیان، کسبه، دانشجویان، زنان و دختران و دانش‌آموزان و سایر اقشار مردمی از هر صنف و گروه با پلاکاردهای «اسراییل باید از صحنه روزگار محو شود» و «القدس لنا» در محل‌های از پیش تعیین‌شده راهپیمایی حضور به هم رسانده‌اند تا بار دیگر گواهی باشند بر مظلومیت ملت فلسطین و دادخواهی مستضعفان در برابر ظالمان جهان را فریاد کنند.

به گزارش فارس، با فشرده‌تر شدن صفوف و آغاز حرکت شعارهای انقلابی مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر آل سعود به‌تدریج طنین بلندتری یافته و فوج فوج گروه‌های مردمی برگزارکننده راهپیمایی امروز، بانگ رسای میثاق با آرمان‌های انقلاب را یکصدا فریاد می‌کنند.

 

* طنین فریاد مرگ بر اسرائیل بر آب‌های نیلگون خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ساحل‌نشینان هرمزگانی پیش از ظهر امروز در اقصی نقاط این استان و در لبیک به پیام تاریخی امام(ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس به خیابان‌ها آمده و فریاد استکبارستیزی سر دادند.

مردم شهر بندرعباس نیز با حضوری کم‌سابقه در این راهپیمایی، با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل طنین فریادهای خویش را بر آب‌های نیلگون خلیج فارس گسترانیده‌اند. همچنین شعارهایی در حمایت از مقاومت اسلامی و انتفاضه ملت فلسطین نیز از سوی راهپیمایان سر داده می‌شود.

شدت گرمای هوای امروز بندرعباس که به علت رطوبت بالای هوا طافت‌فرسا شده است نیز مانع از حضور گسترده مردم در این راهپیمایی نشد و از اقصی نقاط هرمزگان نیز خبر می‌رسد که حضور مردم در این راهپیمایی کم‌سابقه و زایدالوصف است.

جمعیت راهپیمایان بندرعباس در طول مسیر مسجد حضرت ابوالفضل تا گلزار شهدای این شهر را پوشش داده است و هر لحظه نیز بر شمار راهپیمایان افزوده می‌شود.

صفوف متحد مردان و زنان هرمزگان، پیر و جوان و از قشرهای مختلف جامعه بخصوص از روحانیون، صیادان، اصناف، جامعه دانشگاهی، مسؤولان، معلمان، هنرمندان، کارمندان و کشاورزان و دانش‌آموزان جلوه‌ای خاص به راهپیمایی روز قدس در شهرهای مختلف داده است.

حضور خانواده شهدای ایرباس نیز در این راهپیمایی جلوه‌ای با شکوه به آن بخشیده و تصویری از جنایت آمریکای خونخوار در آبهای خلیج فارس در حمله به یک هواپیمای مسافربری را نشان می‌دهد.

* از حمل ماکت مسجدالاقصی تا اعلام انزجار از استکبار جهانی با آتش زدن پرچم آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، گرمای هوا و از سوی دیگر گرد و غبار در خراسان جنوبی همچنان مانعی برای عدم حضور مردم در این روز شریف نشد، آسفالت داغ و خورشید سوزان که در آسمان نمایان بود هم در برابر مردمان این دیار کم آورده و در برابر غیرت و عظمت این مردم سر تعظیم فرود آورد، ‎مردم با تمام وجود در این مراسم حضور یافتند تا به جهانیان ثابت کنند که ما هستیم.

حضور چشمگیر پیر و جوان، ‎کوچک و بزرگ، ‎زن و مرد همه از لبیک به فرمان امام راحل و پایداری و اقتدار رهبر کبیر انقلاب اسلامی بیش از پیش حکایت داشت.

رونمایی از شعارهای جدید تا حمل ماکت مسجدالاقصی، پرچم حزب‌الله لبنان و شعارهای هماهنگ شیعیان و اهل تسنن علیه استکبار جهانی و تکفیری‌ها نشان دهنده وحدت میان شیعه و سنی بود.

راهپیمایی در بیرجند از مسیرهای میدان شهدا، ‎حکیم نزاری، ‎میدان ابوذر، ‎خیابان ارتش،‎ خیابان پاسداران ادامه یافت و در نهایت به مسجد امام حسین(ع) ختم شد.

حضور جانبازان عزیز هشت سال دفاع مقدس با ویلچر که بهترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند در راهپیمایی بسیار جلب توجه می‌کرد.

برگزاری تریبون آزاد در انتهای مسیر راهپیمایی روز قدس در پارک وحدت بیرجند از دیگر حاشیه‎های جالب راهپیمایی روز قدس در بیرجند بود.

حضور دانشجویان و جمع کثیری از مردم در تریبون آزاد و پرسش و پاسخ از مسؤولان از دیگر حاشیه‎های این مراسم بود.

* مشت‌های گره کرده شیعه و سنی در سرزمین نخل علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مردم سیستان و بلوچستان امروز همزمان و همراه با سایر مردم مسلمان در دنیا در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافته و با حضور پرشور خود در مراسم راهپیمایی روز قدس فریاد ظلم ستیزی سر دادند.

مردم همیشه در صحنه شهرستان مهرستان نیز ضمن اعلام حمایت قطعی از مردم فلسطین، از جنایت‌ها و اعمال ددمنشانه رژیم صهیونیستی و آل‌سعود ابراز انزجار کردند.

رشید پارسایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهرستان اظهار داشت: روز قدس میراث ماندگار حضرت امام خمینی(ره) و نشان دهنده تقابل حق و باطل و صف آرایی عدالت در مقابل ظلم و جور بوده و این روز فقط روز فلسطین نیست بلکه روز امت اسلامى است.

فرماندار مهرستان افزود: جمهوری اسلامی ایران به حق جزو کشورهای نادری بوده که در دفاع از حقوق مظلوم پیش قدم بوده و دفاع از مظلوم یکی از سیاست‌های راهبردی آن است.

وی ادامه داد: فلسطین و آزادسازی قدس، موضوع اول جهان اسلام است و امروز مسلمانان جهان به ویژه ملت ایران و مردم شیعه و سنی این منطقه با درک اهمیت این موضوع گام‌های خود را استوار در آخرین روز از جمعه ماه رمضان بر علیه استکبار جهانی برداشتند.

* هم‌نوایی مردم دیار کریمان با مظلومان غزه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مردم رفسنجان همگام با دیگر مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان طنین الله‌اکبر سردادند و با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم خود علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی به خروش آمدند.

امروز رفسنجان سراسر غزه بود و مردم این شهر بار دیگر انزجار خود را از رژیم جعلی صهیونیستی و هم‍پیمانانش نشان دادند.

مردم رفسنجان در صحنه حاضر شدند تا همنوای مردم مظلوم غزه شوند و حمایت خود را تا آخرین لحظه مبارزه فلسطینیان با حکام غاصب و استعمارگران دنیا از مظلومان عالم به‌ویژه ملت فلسطین اعلام کنند.

آخرین جمعه رمضان بلوار آیت‌الله صدر مسیر راهپیمایی مردم رفسنجان رنگ و بوی دیگری داشت و همه اقشار از جمله بسیجی، کارگر و کارمند، فرهنگی، بازاری، ورزشکار و پیر و جوان و کودک و نوجوان بار دیگر با امام راحل بیعت کرده و امر ایشان را اطاعت کردند.

مردم رفسنجان همچنین بیعتی دوباره با رهبر معظم انقلاب بستند و آمادگی خود را در اطاعت از فرامین رهبری نیز اعلام داشتند.

میدان بسیج تا مصلای بزرگ امام‌خامنه‌ای رفسنجان مسیر راهپیمایی روزه‌دارانی بود که هوای گرم و زبان روزه نیز مانع از از انجام تکلیف آنها نشد و قرائت قطعنامه پایانی توسط حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهر پایان‌بخش این حضور حماسی بود.

* آفتاب سوزان و شعارهای کوبنده روزه‌داران جنوب در راهپیمایی روز قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و در ندا به فرمان امام خمینی‌(ره) مردم جنوب استان هم همانند سایر مناطق کشور با حضور گسترده خود در مراسم راهپیمایی مظلومیت مردم، کودکان و زنان فلسطینی را فریاد زدند.

در زیر آفتاب سوزان و گرمای خرما‌پزان جنوب کرمان مردم روزه‌دار شعارهای سوزنده خود را سر دادند تا این رژیم کودک‌کش و صهیونیسم قلدور در آتش شعارهای روزه‌داران بسوزد و حقوق این مردم مظلوم از این جنایتکاران بازپس‌گیری شود.

امروز تمامی مردم مسلمان جهان دریافته‌اند که کشورها و رژیم‌های قلدر منطقه با ضایع کردن حقوق مردم و استفاده از سردمداران زر، زور و تزویر می‌خواهند بر ملت مظلوم حکومت کنند.

امروز دشمنان تا دندان مسلح شیعیان هم دریافته‌اند که این مردم یعنی شیعیان در برابر بازپس‌گیری حقوق خود با تمام توان در مقابل کفر ایستاده‌اند و می‌دانند که امروز بصیرت، همراهی و ایستادگی این مردم دیگر با زور اسلحه و کودک‌کشی جواب نمی‌دهد.

امروز مردم و شیعیان جهان با افزایش بصیرت خود دریافته‌اند چه کشورهایی حامی تروریسم و ناقض حقوق بشر هستند و چه کسانی با پول و ثروت خود را مدافع مردم و حقوق بشر جا زده‌اند.

جنایت‌های رژیم غاصب‌ در جای جای فلسطین، لبنان و غزه حکایت از چهره ننگین این مدافعان حقوق بشر دارد، افزایش بصیرت و همراهی شیعیان در سراسر جهان دیری نخواهد پایید که پایه‌های کفر را سرنگون و پرچم با افتخار اسلام در جای جای جهان برافراشته خواهد شد.

از شمالی‌ترین نقطه جنوب استان کرمان تا جنوبی‌ترین نقطه جنوب کرمان امروز فریادهای مرگ بر رژیم صهیونیستی و مرگ بر آمریکا تکرار شد، مردم روزه‌داری که آمده بودند، مظلومیت افرادی را فریاد بزنند که امام خمینی‌(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نام نهادند تا روزی ماندگار برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین‌ شود.

در راهپیمایی امروز همه آمده بودند از پیرو جوان گرفته تا دانشجو، بسیجی، طلبه،کارمند، کارگر و .... همه اقشار با یک نیت آمده بودند و آن فریاد مظلومیت مظلوم در مقابل ظالم بود.

 

* قدس قطب‌نمای خیزش ملت‌ها...

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امروز خیابان‌های شهرم یک صدا فریاد شده‌اند، فریاد بر سر ظالمانی که خون مظلوم را در شیشه کرده‌اند، ظالمانی که دست‌هایشان به خون پاک کودکان و نوجوانان، زنان و مردانی که سرزمینشان پاره تن اسلام است آغشته شده است.

امروز با دل‌هایی که از عطر ایمان سرشار است به دادخواهی مظلوم آمده‌ایم، آمده‌ایم بگوئیم فلسطین آرمان ماست و قدس اولین قبله مسلمین جهان روزی فریاد آزادی و آزادی‌خواهی سر خواهد داد.

آمده‌ایم بگوئیم ما آزادی خواهان جهان اسلام برای نابودی ظلم از سراسر جهان آرام نمی‌نشینیم. امروز به صحنه آمده‌ایم تا التیامی باشیم بر بغض ترک خورده فلسطین.

امروز پرچم فلسطین را با افتخار در دست گرفته‌ایم تا فراموش نکنیم قدس شریف پاره تن اسلام است و اکنون این پاره تن اسلام در دست اجانبی که بویی از مردانگی نبرده‌اند به اشغال در آمده است.

ما از جغرافیای جهان اسلام به پا خواسته‌ایم تا در تاریخ کهن این سرزمین، بار دیگر با قدس عزیز هم پیمان شویم که برای آزادیت هرگز عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

برادر فلسطینی‌ام می‌دانم که خاطرات ذهن تو با خون و حماسه رنگین شده است.

می‌دانم در غم از دست دادن عزیزانت به سوگ نشسته‌ای، اما تو باید زنده باشی، مبادا بادهای زهر آلود غرب درخت آرزوهایت را از بیخ و بن در آورند.

فلسطین وجب به وجب خاک پاک تو قدمگاه پیامبران بوده است، خاک تو بوی فرشته‌های آسمانی می‌دهد. امروز شهر به شهر دنیای اسلام درد تو را زبانه می‌کشد و به یاد پیکر زخم خورده‌ات فریاد می‌زند.

فلسطین امروز تو با انتفاضه زنان و مردانت با سلاح صبر و مقاومت در برابر آتش رگبارها و مسلسل‌ها ایستاده‌ای و بر بلندای تاریخ صدای مظلومیت تو عالم را فراگرفته است.

می‌دانم سرسپردگان نظم نوین جهانی که داعیه‌دار صلح جهانی هستند چشمان خود را بر روی حقیقت بسته‌اند، امروز هیچکدام از سازمان‌های بین‌المللی تو را نمی‌بینند، صدای زخم‌ها، ناله‌ها و شکستن دل‌های کودکان، زنان و مردان تو را نمی‌شنوند، ناله دلخراش زنانت دل سنگ شده آنان را ذوب نمی‌کند.

سرسپردگان دنیای استعمار و استکبار با جام‌های بلورین شراب خود را به بی‌خیالی زده‌اند تا گام‌های استوار تو را نشنوند.

فلسطین گرچه دیوارهایت بوی باروت می‌دهد و در کوچه و پس کوچه‌هایت رود خون جاریست گرچه صهیونیست‌های جبار درختان زیتونت را نابود کرده‌اند، اما من ایمان دارم به روزی که دنیا به درختان زیتون تو ایمان می‌آورند، به درختان زیتونی که نماد صلح سرزمینت هستند، به زیتون‌هایی که نماد صلح، پایداری و مقاومت را در سراسر گیتی منتشر می‌کنند.

حماسه فداکاری‌های تو کتابی می‌شود به ضخامت تاریخ و سرگذشت مظلومیت تو بر لب‌ها جاری می‌شود و تو بلند قامت‌تر از همیشه فاتح صحنه‌های نبرد می‌شوی.

من ایمان دارم به لبخند سبز تو بر روی مردمانی که امروز صدای ناله تو را از فرسنگ‌ها می‌شنوند و برای یاریت به پا خواسته‌اند و همگام با تو در روز آزادیت کبوتران سپید صلح را به پرواز در می‌آوریم.....

* راهپیمایی روز قدس در شهرهای مختلف آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه آخرین روز از ماه مبارک رمضان، یک سال پس از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی توسط بنیانگذار کبیر انقلاب به نام روز قدس نامگذاری شد تا مردم ایران اسلامی با راهپیمایی در این روز حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین به جهانیان نشان دهند.

امروزه اعلام انزجار از اسرائیل و آمریکا به قدری فراگیر شده است که مراسم مشابهی نیز در اغلب کشورهای مسلمان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می‌شود.

مردم آذربایجان غربی در شهرهای مختلف این استان امروز بار دیگر در راهپیمایی روز قدس حضور پرشور داشته و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از کودک‌کشی صهیونیسم و همدستان اسرائیل اعلام می‌کنند.

امروز مردم آذربایجان غربی در شهرهای مختلف به خیابانها آمدند تا بار دیگر سکوت مجامع بین‌الملل را در برابر جنایت‌هایی که توسط اسرائیل و آمریکا در جای جای جهان انجام می‌شود را محکوم کنند و بار دیگر فریاد آزادی‌خواهی مسلمانان را به گوش جهانیان برسانند.

* فریاد مرگ بر اسرائیل در سراسر استان ایلام طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مردم روزه‌دار، مومن و انقلابی استان ایلام همزمان با مردم سراسر جهان اسلام و استان‌های کشورمان به خیابان‌ها آمده و فریاد مرگ بر استکبار جهانی را سر دادند.

فریاد مرگ بر صیهونیست و مرگ بر آمریکا در تمام نقاط استان ایلام اعم از مهران، ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی، دهلران، بدره‌، آبدانان و دره‌شهر طنین‌اندازه شده است.

مردم استان ایلام از پیر و جوان، زن و مرد با مشت‌هایی گره کرده و صفوفی به هم فشرده فریاد مرگ بر صهیونیست را فریاد زدند تا بار دیگر به جهانیان بفهمانند مظلومیت فلسطین و مبارزه با صهیونیسم را فراموش نکرده‌اند.

روح استکبارستیزی مردم مسلمان استان ایلام سالهاست که شهره آفاق بوده و مردم مرزدار این دیار پاک با وجود گرمای هوا و روزه‌داری به خیابان‌ها آمده تا بار دیگر حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کنند.

مردم ایلام با این حرکت خود انزجار خود را از رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی در نسل‌کشی و کودک‌کشی دست‌نشانده‌های استکبار جهانی از جمله رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

استان ایلام امروز سراسر خشم و نفرت از جنایات استکبار جهانی و فرزند نامشروع و ناخلف آمریکا، رژیم صهیونیستی شده است و این بار هم اعلام کردند تا آخرین قطره‌های خون از مظلومیت مردم مسلمان فلسطین حمایت خواهند کرد.

بسیاری از کودکان خردسال و نوجوانان استان ایلام همراه با پدران و مادران خود در این راهپیمایی شورانگیز و غرورآفرین شرکت کرده که بخشی از جلوه‌های ویژه این راهپیمایی در استان ایلام است.

* زنجانی‌ها همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، راهپیمایی باشکوه مردم زنجان از دقایقی قبل و همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

مردم زنجان در قالب قشرهای مختلف با شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اشغالگر و ... جنایات رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی را محکوم کردند.

مردم زنجان همچنین سکوت مدعیان حقوق بشر را در مورد جنایات و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین از سوی رژیم جعلی صهیونیستی را محکوم کردند.

مردم زنجان همچنین با شعارهای «بیت المقدس گرک آزاد اولا، الله اکبر، لا اله‌الاالله، نصر من الله و فتح‌القریب» فریاد حمایت از مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان رساندند.

راهپیمایی مردم زنجان از میدان قائم (فلکه کوچمشکی) تا مصلای خاتم‌الانبیاء(ص) برگزار و راهپیمایان پس از آن در نماز دشمن‌شکن جمعه حضور خواهند یافت.

حجت‌الاسلام محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به عنوان سخنران ویژه روز جهانی قدس در میان راهپیمایان زنجانی به ایراد سخن خواهد پرداخت.

همچنین مردم همیشه در صحنه و انقلابی ابهر از چهار راه امام حسن(ع) تا مصلی نماز جمعه، مردم خرمدره از میدان امام حسین(ع) تا مصلای نماز جمعه، مردم زرین‌آباد از مقابل فرماندهی سپاه تا مسجد جامع، مردم ماهنشان از مزار شهدای گمنام تا محل نماز جمعه، مردم سلطانیه از مقابل مسجد فاطمه الزهرا(س) تا مصلی نماز جمعه، مردم آب‌بر از میدان امام علی(ع) تا مصلی نماز جمعه و مردم قیدار از میدان شهدا تا مصلی نماز جمعه در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس راهپیمایی خواهند داشت.

* راهپیمایی روز قدس در شهرهای کردستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، راهپیمایی روز قدس با مشارکت آحار مردم روزه‌دار استان کردستان همزمان با سراسر کشور در شهرهای 10گانه و دهستان‌های این استان آغاز شد.

مردم شهیدپرور کردستان امروز با حضور گسترده خود در خیابان‌ها بار دیگر نشان دادند که در دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی همواره پیشتاز هستند.

امروز خیابان‌های شهرهای کردستان شاهد خروش مردم غیور و دین‌مداری بود که برای دفاع از برادران و خواهران مسلمانشان که سال‌های سال است در محاصره اسرائیل غاصب هستند به میدان آمدند.

صدای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، به عشق رهبر آمده‌ایم، فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است و فلسطین پاینده باد امروز در آسمان کردستان طنین‌انداز شد.

* فریاد استکبارستیزی مردمان پایتخت مقاومت در روز قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراسم وحدت‌بخش و باشکوه روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هم‌زمان با سراسر کشور با حضور گسترده مردم روزه‌دار استان کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم پرشور و دشمن‌شکن مردم متدین و انقلابی کرمانشاه با سر دادن شعارهای کوبنده نفرت و انزجار خود را نسبت به جنایت‌های ضدبشری رژیم فاسد و اشغال‌گر قدس، آمریکای جنایت‌کار، انگلیس استعمارگر، عربستان ظالم و ... فریاد زدند.

گفتنی است، جمع کثیری از نوجوان و جوانان انقلابی کرمانشاه تربیت‌یافته در دامن مادران و پدران انقلابی و متدین با حضور خود و بر دست گرفتن پرچم عزیز کشورمان، شکوه خاصی به مراسم وحدت‌بخش و جهانی روز قدس دادند و با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل، وای اگر رهبرم حکم جهادم دهد؛ بار دیگر عهد و میثاق خود را با آرمان‌های مقدس نظام اسلامی تثبیت و به منصه ظهور رساندند.

در مراسم روز جهانی قدس امسال که باعظمت و شورانگیزتر از گذشته برگزار شد، نواهای انقلابی، پرچم‌های نمادین و عروسک‌های نمادین استکبار که با دستان انقلابی جوانان و نوجوانان استان ساخته شده و بیان‌گر ظلم‌ستیزی و تظلم‌خواهی مردم فلسطین است به مراسم قدس امسال جلوه خواصی بخشیده بود و حضور اقشار مختلف مردم در مسیر تعیین شده راهپیمایی بسیار حائز اهمیت و چشم‌گیر بود‌.

برپایی غرفه‌های متعدد ضداستکباری و نمایشگاه عکس هولوکاست با دست‌نوشته‌ها و شعارهایی در هم‌دلی با مردم مظلوم فلسطین در مراسم روز قدس امسال انجام گرفته بود.

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این مراسم قرائت شد و ضمن اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شانه به شانه شهروندان انقلابی کرمانشاه و اقشاری از اهل سنت، اهل‌حق و تعدادی از شهروندان ارامنه، عشایر و... متحد و یک‌صدا با شعارهای وحدت‌بخش خود موجب شکوه بیشتر مراسم قدس امسال شدند.

* طنین فریاد مرگ بر آمریکا و صهیونیست در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از لرستان، دقایقی پیش در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان مردم همیشه در صحنه و روزه‌دار لرستان با فریاد مرگ بر آمریکا و صهیونیست در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی روز قدس حماسه آفریدند.

راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در شهرستان خرم‌آباد ساعت 11 با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار، اقشار مختلف مردم در میدان شهدای این شهر آغاز شد.

روزه‌داران خرم‌آبادی مسیر میدان شهدا به طرف مصلای‌ الغدیر این شهر را پیمودند.

براساس این گزارش راهپیمایان با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل‌سعود، مرگ بر آل‌خلیفه، مرگ بر اسرائیل، امروز روز قدس و روز دین است ـ تجلی قدرت مسلمین است، این گفته امام رهبر ماست ـ شعار ما نبرد با آمریکاست با آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین تجدید بیعت کردند، در این مراسم شاهد حضور پررنگ نوجوانان، جوانان، ورزشکاران، عشایر و ....در لرستان هستیم.

* خیزش همدان به دفاع از قدس شریف/ لبیک همدانی‌ها به ندای رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مردم روزه‌دار و ولایی دارالمومنین همدان، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس، بار دیگر صحنه تجدید بیعت با آرمان‎های امام راحل و رهبر معظم انقلاب را به تصویر می‎کشند.

مردم همیشه در صحنه این دیار از دقایقی پیش با حضور در مسیرهای تعیین شده راهپیمایی، با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، حمایت خود از فلسطین مظلوم و منش ظلم‎ستیزی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رفته رفته بر خیل جمعیت راهپیمایان روز قدس افزوده می‎شود، به گونه‌ای که مردم آمده‎اند تا با حضور شورانگیز خود، انزجار و نفرت خود از رژیم غاصب صهیونیستی را اعلام کنند.

در دیگر شهرستان‎های استان نیز، راهپیمایی روز قدس آغاز شده و مردم، لبیک‌گو به فرمان ولایت، شعار «مرگ بر اسرائیل غاصب» سر می‌دهند و راهی مکان‎های برگزاری نماز جمعه هستند.

راهپیمایی روز قدس در استان همدان پیش از برگزاری آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه در 24 شهر برگزار می‌شود.

در طول مسیر برگزاری راهپیمایی، غرفه‌های مختلف بصیرت‌افزایی دایر شده و مردم را بیشتر از قبل با جنایات بی حد رژیم صهیونیستی آشنا کند.

* فریاد انزجار مردم اصفهان از رژیم غاصبی که 25 سال آینده را نخواهد دید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پیش از ظهر امروز و از دقایقی پیش راهپیمایی روز قدس در شهر و استان اصفهان و در تمامی مراکز شهرها و بخش‌ها آغاز شد و مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه اصفهان ضمن نشان دادن انزجارشان از دشمنان اسلام، با مردم فلسطین ابراز همدردی می‌کنند.

بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب، مسلمانان آخرین جمعه ماه رمضان را برای دفاع از حق و حقوق مردم مظلوم فلسطین به راهپیمایی می‌آیند که مردم اصفهان نیز همانند تمامی عرصه های انقلاب اسلامی پیش قدم حضور دارند.

امروز تمام ملت ایران اسلامی از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب همه یک‌صدا فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند، امروز روزه داران برای سر دادن شعار حق به میدان آمده‌اند، آمده‌اند بگویند قدس شریف خانه ماست و فلسطینیان برادران ما و حمایت‌های ما از این ملت همچنان ادامه دارد.

با وجود اینکه مراسم راهپیمایی روز قدس امسال ساعت 10:30 دقیقه به صورت رسمی آغاز شده اما مردم اصفهان از پیر و جوان، زن و مرد و کودک و بزرگسال بار دیگر با زبان روزه پیش از ساعت رسمی همه به عرصه آمده‌اند تا انزجارشان را از رژیم جعلی صهیونیستی ابراز کنند.

راهپیمایان اصفهانی قبل از آغاز رسمی مراسم راهپیمایی روز قدس با حضور در مسیرهای راهپیمایی، به سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» پرداختند.

در شهر اصفهان جمعیت رو به رشد از خیابان‌های سپه و حافظ خود را به میدان امام می‌رسانند و تاکنون جمعیت خوبی در حال ورود به میدان امام خمینی است.

* فریاد مرگ بر آمریکا در چهارمحال و بختیاری طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، همزمان با روز جهانی قدس با حضور پرشور و گسترده مردم فریاد مرگ بر امریکا در سراسر نقاط چهارمحال و بختیاری طنین‌انداز شد و مردم مومن و انسان دوست این استان با مشت‌های گره کرده حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

مردم روزه‌دار و آگاه چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر جهان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند و فریاد مرگ بر امریکا، مرگ بر رژیم صهیونیستی، امروز روز قدس و روز دین است، تجلّی قدرت مسلمین است را سر دادند.

امروز اقوام مختلف، پیر و جوان، خانواده شهدا، مسؤولان، ورزشکاران، فرهنگیان، کارکنان دولت، هنرمندان، اصناف و ... در راهیپمایی روز جهانی قدس در چهارمحال و بختیاری شرکت کردند تا تکلیف شرعی و دینی خود را ادا کنند.

هم‌اکنون راهپیمایی روز جهانی قدس در 9 شهرستان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و مردم حضوری پرشور و گسترده در این راهپیمایی دارند.

همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس، نمایشگاه هولوکاست در محل مصلای بزرگ شهرکرد نیز دایر شده است و آثار هنرمندان از 50 کشور مختلف در زمینه هولوکاست به نمایش گذاشته است.

* محکومیت همکاری سران کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراجع تقلید و علما همراه با مردم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ضمن حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، از حضور پرشور،‌ حماسی و دشمن‌شکن مردم در این راهپیمایی تقدیر کردند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در حاشیه راهپیمایی روز قدس، ضمن تقدیر از مردم وفادار به انقلاب و اسلام برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: حرکت پرشور مردم موقعیت‌شناس خاری در چشم رژیم صهیونیستی است.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه مردم هیچ‌گاه نمی‌گذارند مسأله فلسطین فراموش شود، تصریح کرد: نسل‌ها تغییر می‌کند، اما هیچکس نمی‌گذارد این حرکت خاموش شود و همواره مردم در صحنه هستند تا فلسطین آزاد شود.

حمایت ملت‌های اسلامی و ایستادگی مردم فلسطین صهیونیست‌ها را نابود می‌کند

آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز در حاشیه این راهپیمایی اظهار کرد: مردم قم بار دیگر به ندای امام راحل لبیک گفتند و حضوری پرشور در راهپیمایی روز قدس دارند و روز قدس یادگار امام راحل است.

وی با بیان اینکه مسأله فلسطین مربوط به همه دنیای اسلام است و همه مسلمانان خود را نسبت به مظلومان فلسطین مسؤول می‌دانند، تاکید کرد: مردم با حضور در این راهپیمایی جنایت رژیم‌های کودک‌کش را در کشورهای مختلف اسلامی محکوم می‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه همانگونه که امام راحل فرمودند رژیم صهیونیستی نابود می‌شود، تصریح کرد: به لطف خداوند، حمایت ملت‌های اسلامی و ایستادگی مردم فلسطین انتفاضه دیگری اتفاق می‌افتد و صهیونیست‌ها نابود خواهند شد.

هیچ‌کس حق ندارد با اسرائیل همکاری کند

آیت‌الله جوادی‌آملی نیز در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر دماوند اظهار کرد: خداوند متعال برای اتحاد جوامع اسلام پیامبری فرستاد که همه به آن ایمان بیاورند.

وی ادامه داد: خداوند متعال قبله‌ای ایجاد کرد که همه بتوانند به طرف آن نماز بخوانند و نیز متاعی همچون سنگ به وجود آورد که اگر کسی بخواهد به مسلمانان آسیب برساند به آن محور اصلی آسیبی نرسد.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: بنابراین با توجه به اینکه قدس قبله نخست مسلمانان است، اگر آسیبی به آن وارد شود، جامعه اسلامی آسیب می‌بیند.

آیت‌الله جوادی‌آملی بیان کرد: امروز دشمنان اسلام به صورت داعش، القاعده و... صورت‌های دیگر به حریم اسلام تعدی می‌کنند، بنابراین هیچ‌کسی چه مسلمان و چه غیرمسلمان حق ندارد با رژیم صهیونیستی همکاری کند؛ بالاخره غیرمسلمان هم عرق انسانیت در آن وجود دارد و نباید کشورهای اسلامی به دنبال عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی باشند.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: پیام روز جهانی قدس این است که هم اتحاد مسلمانان را بیش از پیش می‌کند و هم به سایر کشورهای اسلامی و حاکمان آنها می‌فهماند که با رژیم صهیونیستی نمی‌توان رابطه‌ای برقرار کرد و در این خصوص همه باید برای تضعیف این رژیم غاصب تلاش کنند تا مسلمانان قدس را نجات دهند.

همکاری کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی تاسف برانگیز است

آیت‌الله ابراهیم امینی نیز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز قدس یکی از ابتکارات امام خمینی(ره)‌ است، اظهار کرد:‌ ایشان می‌فرمودند که روز قدس یک روز اسلامی است، استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و انگلیس این غده سرطانی را در وسط کشورهای اسلامی به وجود آوردند و هر چه زمان می گذرد،‌ این قضیه روشن‌تر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌ الان می‌بینیم هر مشکلی که در جهان اسلام به وجود آمده،‌ رژیم صهیونیستی در رأس آن است‌ و این کشور بر ضد مسلمانان توطئه می‌کند،‌ مردم مسلمان جهان بیدار شدند و این قضیه را فهمیدند،‌ اما متاسفانه دولت‌های اسلامی همکاری نمی‌کنند.

وی افزود:‌ برخی از دولت‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، و این مایه تاسف است‌، چون مسأله فلسطین،‌ مسأله جهان اسلام است و آزادی قدس برای اسلام اهمیت زیادی دارد.

روز قدس امسال صف‌بندی حامیان فلسطین و صهیونیسم را مشخص می‌کند

همچنین آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در حاشیه حضور در راهپیمایی یوم‌الله قدس اظهار کرد: امسال روز قدس از اهمیت متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است، چرا که برخی از کشورها به دنبال ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: روز قدس امسال نشان می‌دهد که چه کشورهایی حامی مردم فلسطین و چه کشورهایی حامی رژیم صهیونیستی هستند.

دشمن نمی‌تواند انقلاب اسلامی و فلسطین را از هم جدا کند

آیت‌الله احمد جنتی در راهپیمایی روز قدس در قم با تاکید بر اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس پیام ویژه‌ای به دشمنان دارد، اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی پیام به آمریکا، آل سعود و دشمنان اسلام دارد.

وی اضافه کرد: پیام حضور پرشور ملت این است که ما به حکم اسلام و اخلاق با فلسطینی‌ها و مظلومین در فلسطین یکی و برادر هستیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه آمریکا بداند نمی‌تواند انقلاب اسلامی و فلسطین را از هم جدا کند، تصریح کرد: تا زمانی که این انقلاب و نظام هست مرگ بر اسرائیل و آمریکا نیز خواهد بود.

وی با اشاره به اتحاد مسلمانان تصریح کرد: در این مملکت همه در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند همانطور که در 22 بهمن شرکت می‌کنند و زیر سایه ولایت فقیه همواره این حرکت ادامه خواهد داشت.

آیت‌الله جنتی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: این مردم به اسلام و رهبر و انقلاب وفادار هستند و این راه تا نابودی قطعی اسرائیل ادامه دارد که این مهم دور نیست.

وی خطاب به آل سعود گفت: آل سعود بداند رو به زوال است و عمرشان به زودی تمام می‌شود و دشمن انقلاب اسلامی بداند که هرجا علیه این ملت وارد شود شکست می‌خورد.

آل‌سعود جنگ بین مسلمان را جایگزین مقابله با صهیونیست‌ها کرده است

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نیز در حاشیه حضور در راهپیمایی یوم‌الله روز قدس اظهار کرد: با گذشت سال‌های طولانی از زمانی که امام راحل آخرین جمعه ماه رمضان را به نام روز قدس نام‌گذاری کردند، شاهد هستیم که مردم روزه‌دار همچنان به دعوت حضرت امام لبیک گفته و با حضور در راهپیمایی یوم‌الله قدس حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند.

وی تصریح کرد: هر سال شاهد هستیم که این راهپیمایی با شکوه برگزار می‌شود و هیچ زمانی از شکوه و عظمت راهپیمایی یوم‌الله قدس کاسته نشده است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تأکید کرد: مسأله فلسطین با باورهای دینی مردم ما گره خورده است، به گونه‌ای که هر سال مردم با شرکت در این راهپیمایی به اعلام حمایت از مظلومان فلسطین و دیگر مسلمانان در کشورهای اسلامی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه آل‌سعود و هم‌پیمانانش در منطقه جنگ بین مسلمانان را جایگزین مقابله با رژیم صهیونیستی کرده‌اند، گفت: مردم در این رویدادها دشمنان خود را شناخته‌اند و هر سال با ایمان و صلابت در راهپیمایی یوم‌الله قدس حضور می‌یابند و اقدامات دشمنان اسلام را محکوم می‌کنند.

 

* تا آزادی کامل «ای قدس شریف» هرگز فراموشت نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، دقایقی پیش همزمان با روز جهانی قدس مردم شهرهای مختلف استان مرکزی با حضور در مسیرهای از پیش اعلام شده فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را فریاد زده و انزجار خود را از اشغالگران قدس اعلام کردند.

بر اساس این گزارش مردم همیشه در صحنه اراک دقایقی پیش هم‌زمان با تمام مردم ایران و مسلمانان جهان با سردادن شعارهای ضد استکباری دوشادوش هم به راهپیمایی پرداختند.

شرکت‌کنندگان با وجود گرمای بیش از حد هوا از ساعت‌ها قبل در مسیرهای راهپیمایی حضور یافته و با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» حمایت خود را از مظلومان فلسطین اعلام کردند.

مردم روزه‌دار اراک در مسیرهای از پیش اعلام شده ضمن اعلام انزجار از حمایت‌های استکبار جهانی از اعمال جنایتکارانه رژیم جعلی اسرائیل علیه مردم فلسطین آمادگی خود را برای ریشه کن کردن این رژیم جعلی اعلام کردند.

مردم روزه‌دار اراک مسیر میدان شهدا، پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل‌الله نوری و میدان سرداران را طی می‌کنند و در مصلای بیت‌المقدس اراک تجمع کرده و پس از تایید قطعنامه سراسری روز قدس به سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب گوش دل خواهند داد.

یکی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: شرکت در این راهپیمایی وظیفه تک تک مسلمانان جهان است.

آرش مظفری افزود: ما به صحنه آمده‌ایم تا به دشمنان اسلام ثابت کنیم، مقاومت همچنان مقاومت است و هیچ عاملی حتی داعش و تروریست‌ها نمی‌‌توانند ذره‌ای از این مقاومت بکاهند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام باید بدانند حضور داعش و تکفیری نخواهد توانست ذهن مسلمانان را از قبله اول خود منحرف کند.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی نیز گفت: روز قدس آزمون بزرگی برای حامیان مقاومت اسلامی و ملت مظلوم فلسطین است که همه باید از این آزمون سر بلند بیرون آییم.

مریم محمودی با اشاره به برخی از کشورهای به ظاهر مسلمان افزود: امروز مسلمانان در کشورهای مختلف زیر فشار و ظلم استکبار و صهیونیسم هستند که می‌طلبد ملت‌های مسلمان با همبستگی یکدیگر مانع از تشدید این فشارها شوند.

پیرمردی که دستان نوه کوچک خود را در دست گرفته و در این راهپیمایی شرکت کرده بود نیز گفت: ما به صحنه آمدیم که جنایات استکبار و صهیونیسم و آمریکا را در منطقه خاورمیانه به نمایش بگذاریم و محکوم کنیم.

حسین یاراحمدی افزود: ما علیرغم گرمای هوا و دهانی تشنه در راهپیمایی شرکت کردیم تا به دشمنان اسلام ثابت کنیم که ملت ایران همچنان پایند به آرمان‌های انقلاب بوده و اجازه نخواهد داد به مظلومان ظلم شود.

وی تصریح کرد: مسلمانان همچنان قدس شریف را قبله اول خود می‌دانند و برای آزادی این قبله جان خود را نیز فدا می‌کنند.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی نیز ادامه داد: روز قدس روز امت اسلامی و جلوه حقیقی اتحاد دنیای اسلام است.

دانیال حسینی ورزشکار رزمی‌کار اراکی بیان داشت: مردم با حضور خود در این راهپیمایی نشان دادند که همچنان پایبند به اهداف و آرمان‌های خود هستند.

یک جوان اراکی نیز اظهار کرد: دنیا به خاطر وجود اسرائیل غاصب روی آرامش ندارد و این غده سرطانی با نفاق بین مسلمین سعی در ادامه حیات خود دارد.

ابوالفضل عراقی ادامه داد: مسلمانان نباید فریب صهیونیست‌ها را بخورند و به جان یکدیگر بیفتند تا اسرائیل غاصب در کمال آرامش به اهداف پلید خود برسد، زیرا اولین کشورهایی که از این موضوع ضرر خواهد کرد همین کشورهای به ظاهر اسلامی هستند.

وی اظهار داشت: بسیار خوشحالم که امروز نیز مردم آگاه و ولایت‌مدار اراک با حضور در این راهپیمایی حمایت معنوی و همه جانبه خود را از ملت مظلوم فلسطین اشغالی و سوریه اعلام کردند.

لیلا جلالی از دیگر شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس با اشاره به ضرورت شرکت در این راهپیمایی گفت: وظیفه تمام مسلمانان جهان حمایت از ملت مظلوم فلسطین و شرکت در این راهپیمایی است و ما باید در این راهپیمایی شرکت کنیم.

وی که به همراه نوزاد دوماهه خود در این مراسم شرکت کرده ابراز امیداواری کرد که در سایه حمایت امت اسلام از مظلومان جهان، ملت ستمدیده فلسطین هر چه سریعتر از چنگال اشغالگران آزاد شود و سرزمینشان از لوث وجود صهیونیست ها آزاد شود.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهای یاد امام خمینی پاینده باد، رهبر ما خامنه‌ای زنده باد، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، خامنه‌ای رهبر امت ماست، دشمن شیطان بزرگ آمریکاست، روز بزرگ قدس روز دین است، روز قیام و فتح مسلمین است، نفرت خود را از دشمنان اسلام اعلام کردند.

* خروش همبستگی در دارالعباده/ یزد یکپارچه فریاد مرگ بر اسرائیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، یزدی‌ها امروز هم در بیش از 70 نقطه از استان بی‌توجه به گرمای هوا و تشنگی با زبان روزه به میدان آمدند تا یک بار دیگر وصیت امام راحل در مورد روز قدس را اجرا کنند.

مردم دارالعباده یزد امروز همبستگی خود را دوباره به رخ جهانیان کشیدند و در صفوف فشرده و باشکوه فریاد مظلومیت قدس شریف و مردم مسلمان و ستمدیده جهان را سر دادند.

راهپیمایان در مرکز استان از ساعت 11 صبح در میدان شهید بهشتی یزد گردهم آمدند و با فریادهای الله‌اکبر راهپیمایی را آغاز کردند و در طول مسیر خیابان امام (ره)، میدان امیرچخماق و خیابان قیام، شعارهای ضد صهیونیستی و ضد استکباری سر دادند.

امروز گرمای شدید هوا و روزه‌داری با یکدیگر توأم شده بود اما این امر مانع حضور مردم نشد و مردم رساتر از همیشه فریاد مرگ بر اسرائیل را به زبان راندند.

«دفاع از فلسطین باعث عزت ماست، نابودی اسرائیل خواسته ملت ماست»، «آل سعود خائن، مرگت باد شرمت باد»، «یا ایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا» از شعارهای مردم یزد در راهپیمایی روز قدس بود.

مردم امروز همچون همیشه، «مرگ بر آمریکا» را رساتر از هر زمان دیگری فریاد زدند و با شعارهای «مرگ بر آل‌سعود»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر ضد ولایت‌فقیه»، «مرگ بر داعش» و «مرگ بر منافق» نابودی بدخواهان اسلام و مسلمین را از خداوند متعال خواستار شدند.

امروز یزدی‌ها پرچم فلسطین را در کنار پرچم ایران به اهتزاز درآوردند و پرچم اسرائیل غاصب را به آتش کشیدند.

تصاویر شهدای مدافع حرم نیز امروز در دستان مرد و زن و پیر و جوان فضایی ویژه به راهپیمایی بخشیده بود.

در راهپیمایی امروز اقشار مختلف مردم، دانشجویان،‌ دانش‌آموزان، کسبه و بازاریان، طلاب و روحانیون، علمای شهر، ائمه جمعه و جماعات، نیروهای بسیج و سپاه، زن و مرد، پیر و جوان حضور داشتند و شکوه ویژه‌ای به راهپیمایی روز قدس بخشیدند.

استاندار یزد و معاونان وی، امام جمعه یزد، اعضای شورای شهر یزد و جمع دیگری از مسؤولان نیز امروز در میان مردم یزد و در جمع راهپیمایان حضور داشتند.

مردم پس از پایان راهپیمایی در مسجد ملااسماعیل و در میعادگاه همیشگی نمازجمعه گردهم آمدند و قطعنامه راهپیمایی امروز نیز در حضور مردم قرائت شد.

در بخشی از این قطعنامه آمده است: «رژیم کودک‌کش صهیونیستی و یهودی‌سازی کشورها، جنگ‌های نیابتی، گروهک‌های سلفی و تکفیری، فتنه صهیونیست‌های سلفی و تکفیری برای تضعیف ملت اسلامی را محکوم می‌کنیم و از همه ملت اسلام می‌خواهیم جبهه باطل را عقیم و باطل سازند».

نظیر این مراسم امروز در شهرهای مختلف ابرکوه، بافق، بهاباد، مهریز، تفت، میبد، اشکذر، اردکان،‌ زارچ، نیر، مروست، هرات و در بسیاری از روستاهای استان یزد برگزار شد و در همه راهپیمایی‌ها مردم حضوری پرشکوه در مراسم داشتند.

در همه شهرستان‌های استان یزد فرمانداران، ائمه جمعه، شهرداران، اعضای شورای شهر و روستا و ... در کنار مردم و در صفوف به هم فشرده، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به یاد فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری این روز به نام روز قدس گرامی داشتند.

 

* روز قدس تفسیر یدالله مع‌الحق بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جمعه یازدهم تیرماه سال جاری، اینجا کانون مقاومت جهان اسلام ایران عزیز است و این مشت‌های کوبنده مرگ بر اسرائیل در آینده نزدیک قدس شریف را از بند دیوصفتان آزاد می‌کنند.

مردمی که از صبح امروز در جای جای میهن اسلامی با دهان‌های روزه در زیر آفتاب گرم هدف و شعارشان را بر محور آزادی قدس شریف از چنگال دیو خون‌خواری چون رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند و به خوبی آیه یدالله مع‌الحق را به نمایش گذاشتند.

به گزارش فارس، قدس شریف آرمان دیروز، امروز و فردای ملتی است که اکنون 80 سال به مبارزه علیه صهیونیست می‌پردازد.

آزادی سرزمین‌های اشغالی از چنگال کودک کشان وحشی نوید امام راحل است که رهایی فلسطین را تنها و تنها مقاومت دانست، آنجایی که در وصیت نامه سیاسی الهی به موضوع قدس به عنوان یک اولویت جدی برای امت‌های اسلام از خاور تا باختر نگاه کرد.

این جمعه سی و هشتمین سالی است که ایرانیان از بلوچ و لر تا فارس و ترک و تات و از هر گروه و جناح در زیر آفتاب ماه مبارک رمضان به رسم اعلام حمایت آرمان‌های کشور فلسطینی به راهپیمایی با زبان روزه پرداختند.

تل‌آویو و حیفا زیر موشک‌‌ باران مقاومت پیامی جزء سقوط رژیم صهیونیستی ندارد و این یعنی دیرهنگام نمی‌پاید که نماز شکر آزادی قدس را در صحن مسجدالقصی به جای می‌آوریم و این جرثومه فساد اسرائیل جنایتکار پیرو سخن امام عزیزمان از صفحه روزگار محو و نابود شود.

روز قدس امسال بی‌نظیرتر از سال‌های گذشته شاهد حضور هزاران نفر از مردم شهر دانسفهان در خیابان‌ها و میادین منتهی به میعادگاه‌ نماز جمعه است.

مشت‌های گره کرده مردم روزه‌‌دار شهر دانسفهان در گرمای کم‌سابقه برای رهایی قدس شریف به دهان اسرائیل خائن کوبیده شد.

شعارهایی چون «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر صهیونیست»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» پاسخ محکم به کودک‌کشی و نسل‌کشی سربازان متجاوز رژیم غاصی صهیونیستی بود که قرص و محکم از حنجره مردم روزه‌دار بیرون می‌آمد.

راهپیمایان پیر و جوان و زن و مرد دانسفهانی از ساعت 8 صبح در میدان یادگار امام رضوان‌الله علیه به صف حاضر بودند.

حماسه ماندگار روز قدس امسال برای ثبت در تاریخ مقاومت اسلامی حکاکی شد و این انتفاضه سنگی که اکنون به موشک‌هایی با برد هزاران کیلومتر تبدیل شده است با اعلام حمایت راهپیمایان دانسفهانی هرچه بیشتر تقویت شد.

* مشت‎هایی که تا نابود شدن رژیم صهیونسیتی گره‎کرده می‎ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سیمرغ، راهپیمایی روز قدس در شهرستان سیمرغ هم‌زمان با سراسر کشور با حضور مردم روزه‌دار در سیمرغ برگزار شد.

مسیر راهپیمایی شهرستان سیمرغ از میدان شهید کشوری شروع شده و مردم روزه‌دار بعد از عبور از بلوار معلم، خیابان مخابرات و خیابان امام خمینی(ره) به‌سمت مصلی نماز جمعه شهرستان حرکت کردند.

حتی گرمای طاقت‌فرسای هوا و روزه‌داری نیز باعث عدم حضور مردم در این راهپیمایی نشد و همه از پیر و جوان، زن و مرد حضور داشتند.

امام‌ جمعه سیمرغ درباره روز قدس و حضور مردم در این روز، گفت: روز قدس روز مبارزه با استکبار و حمایت از محرومان و مستضعفان و از فرهنگ بالای امت اسلامی و شیعی است.

حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی ادامه داد: امروز همه مردم برای اعلام مبارزه و اظهار تنفر از استکبار و آمریکا و مهره او صهیونیسم همچنین حمایت از مردم فلسطین حضور دارند.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.