نخست‌وزیر فرانسه:

اسلام با دموکراسی سازگار و جایگاهش را در فرانسه پیدا کرده است

نخست‌وزیر فرانسه امروز یکشنبه با اشاره به جایگاه اسلام به عنوان دومین دین فرانسه خواستار بنای پیمانی واقعی با اسلام شد...

هادی نیوز:نخست‌وزیر فرانسه امروز یکشنبه با انتشار مقاله‌ای در هفته‌نامه فرانسوی «ژورنال دو دیمانش» تأکید کرد که اسلام با دموکراسی سازگار است و باید با اظهارات ضداسلامی مقابله شود.

«مانوئل والس» در این یادداشت نوشته است: «اسلام جایگاه خود را در جمهوری فرانسه پیدا کرده اما در برابر افزایش جهادگرایی، بنای پیمانی واقعی با اسلام به عنوان دومین دین فرانسه امری ضروریست.»

وی افزود: «بر خلاف حملات پی‌در‌پی راست‌گراها و راست‌افراطی که همواره اسلام را در بطن لفاظی‌های خود قرار می‌دهند، اسلام جایگاه خود را در جمهوری فرانسه پیدا کرده است. مخالفت‌های غیرقابل تحمل با اسلام و مسلمانان و تمامی سخنان و اقدامات از این دست همچون تمامی سخنان و اقدامات یهودستیزانه و ضد مسیحیت باید با تمام نیرو و قوا مورد مبارزه واقع شوند.»

وی با اشاره به بسیج بی‌سابقه مقامات دولتی فرانسه در امر مبارزه با افراط‌گرایی اعلام کرد که فرانسه باید به تمام جهان نشان دهد که اسلام با دموکراسی سازگار است.

اظهارات نخست‌وزیر فرانسه در حالیست که وی روز جمعه گذشته در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی لوموند از موافقت خود با ممنوعیت موقت تأمین مالی هزینه‌های ساخت مسجدهای این کشور از خارج خبر داد.

وی همچنین چندی پیش با انتشار مقاله‌ای در هفته نامه «ژورنال دو دیمانش» اعلام کرد که فرانسه با اسلام در جنگ نیست و مبارزه میان اسلام افراطگ‌رایان تاریک اندیش و تمامیت‌خواه و اسلامی که اغلب شهروندان مسلمان فرانسه به آن باور دارند و ارزش‌های جهانی انسانی را شامل می‌شود، در جریان است و با اشاره به این که «نزاع و اختلاف نظر ما را تضعیف می کند» فرانسویان را به «اتحاد و تجمیع» فراخواند.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.