ضمن رد ادعای سخنگوی وزارت خارجه انگلیس

توصیه قاسمی به دولتمردان انگلیس: در راستای اجتناب از تنش‌آفرینی در منطقه حرکت کنید

قاسمی ادعای همتای انگلیسی درباره ارسال سلاح از ایران به یمن را دروغ محض خواند و به مقامات انگلیسی توصیه کرد به جای سوء استفاده از بحران‌های منطقه‌ای در مسیر احترام به خواست و اراده مردم و در جهت اجتناب از تنش آفرینی حرکت کنند...

هادی نیوز: بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس را دخالت آشکار در مسائل کشورهای منطقه و در ادامه سیاست‌های تفرقه افکنانه این کشور دانست.

وی ادعای این مقام دولت انگلیس مبنی بر ارسال سلاح از سوی ایران به یمن را تکذیب و دروغی محض ارزیابی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران کماکان مبتنی بر ایجاد ثبات و امنیت در منطقه می‌باشد و متاسفانه کشورهای بیگانه با حضور نظامی خود در منطقه همواره عامل بی ثباتی ،رشد افراط گرایی و ترویج هر چه بیشتر تروریسم بوده‌اند .

بهرام قاسمی تاکید کرد: کشورهای منطقه، بدون دخالت سایر کشورهای فرا منطقه‌ای می‌توانند و قادرند با توسل به گفت‌وگو و تعامل بیشتر و پیروی از سیاست حسن همجواری ،احترام متقابل و حق حاکمیت کشورها بر بحران‌ها و نا آرامی‌ها فائق آیند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر موکدا به مقامات انگلیسی توصیه کرد به جای تحریف وقایع و سوء استفاده از بحران‌های منطقه‌ای برخلاف مصالح مردم این منطقه، در مسیر احترام به خواست و اراده مردم و در جهت اجتناب از تنش آفرینی حرکت کنند.

بهرام قاسمی تصریح کرد: هوشیاری مردم منطقه در مقابل القائات نادرست، توجه به ریشه‌های واقعی بحران و همچنین تلاش مشترک در جهت حل و فصل آنها، می‌تواند به برقراری ثبات و امنیت به دور از دخالت کشورهای خارج از منطقه کمک کنند.

«ادوین ساموئل» سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه عکاظ، چاپ عربستان با ادعای اینکه ایران به یمن سلاح ارسال می‌کند، مدعی دخالت ایران در امور داخلی دیگر کشورها شد.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.