یک رهبر جهاد اسلامی فلسطین:

عادی‌سازی روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی خیانت به امت اسلامی است

یک رهبر جهاد اسلامی فلسطین گفت: هرگونه عادی‌سازی روابط از سوی کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی به نفع غاصبان قدس و خیانت به ملت فلسطین و منافع اسلام است...

هادی نیوز: «خضر حبیب» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در غزه بر مخالف این جنبش با هر گونه روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

حبیب تصریح کرد: رژیم صهیونیستی رژیمی غیرقانونی است و بنا به اعتقاد جهاد اسلامی تا زمانی که صهیونیست‌ها حقوق ملت فلسطین را بازنگردانند، باید از سوی منطقه در تحریم بمانند.

وی افزود: هر گونه عادی سازی از سوی هر کشور عربی و اسلامی به نفع دشمن صهیونیستی و به زیان حقوق ملت فلسطین و منافع امت عربی و اسلامی ماست.

رهبر جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه روابط جنبش جهاد اسلامی فلسطین با دولت ترکیه تقریبا به طور کامل به حالت تعلیق درآمده گفت: این روابط صرفا در زمینه همکاری برخی نهادها و جمعیت های فلسطینی با ترکیه است اما در شکل رسمی روابطی بین 2 طرف وجود ندارد.

حبیب گفت: جنبش جهاد اسلامی فلسطین با ترکیه در بسیاری از مسائل منطقه ای و در راس آن رابطه با دشمن صهیونیستی اختلاف نظر دارد.

رهبر جهاد اسلامی فلسطین همچنین از احتمال صدور موضع رسمی این جنبش در محکومیت تصمیم پارلمان ترکیه برای تصویب طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

در ماه ژوئن، ترکیه و اسرائیل به توافقنامه‌ای برای عادی سازی روابط دست یافتند، روابطی که به خاطر یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به کشتی حامل کمک‌های انسان دوستانه به نوار غزه و کشته شدن 10 تبعه ترکیه، تیره و تار شده بود.

بر اساس توافقنامه‌ای که به پارلمان ترکیه ارائه شده است، اسرائیل 20 میلیون دلار غرامت طی 25 روز بعد از تصویب نهایی این توافقنامه به ترکیه پرداخت خواهد کرد و کماندوهای اسرائیلی که در این حمله شرکت داشته‌اند، از فعالیت تعلیق می‌شوند.

کابینه رژیم صهیونیستی نیز در ماه ژوئن این توافقنامه را تصویب کرده بود.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.