ارتش سوریه:

حملات آمریکا دلیل قاطع حمایت از داعش است/ جبل‌الثرده را پس گرفتیم

ارتش سوریه اعلام کرد، حمله یک ساعته 4 جنگنده آمریکا به نیروهای سوری که در حال مبارزه با داعش در شرق این کشور بودند دلیلی قاطع بر حمایت آمریکا از داعش است...

هادی نیوز: در راستای حمایت از گروههای تروریستی، جنگنده های ائتلاف آمریکا، شنبه‌شب یکی از مواضع ارتش سوریه را در اطراف فرودگاه دیرالزور واقع در شرق این کشور هدف قرار داد که سبب شد تروریستهای داعش بتوانند این موضع را اشغال کنند.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان ساعتی پس از حملات هوایی آمریکا اعلام کرد که در پی این بمباران 80 نفر کشته شده‌اند.

ارتش روسیه اما در بیانیه‎ای اعلام کرد که در این حمله هوایی بیش از 60 نفر از نظامیان ارتش سوریه کشته و دستکم 100 نفر زخمی شده‌اند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز در واکنش به این مسئله با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف آمریکا در ساعت 5 شامگاه روز شنبه، یکی از مواضع نظامی ارتش عربی سوریه را در جبل ثرده واقع در محوطه فرودگاه نظامی دیرالزور هدف قرار دادند... که به تلفات جانی و خسارات مالی در میان نیروهای ما منجر شد و به صورت واضح زمینه را برای حمله تروریستهای داعش و به دست گیری کنترل آن فراهم کرد.

فرماندهی ارتش سوریه همچنین تأکید کرد: این اقدام، تجاوز خطرناک و آشکار به سوریه و ارتش آن، برهانی قاطع بر حمایت آمریکا و همپیماناش از داعش و سایر گروههای تروریستی و خط بطلانی بر ادعاهای آنان در مبارزه با تروریسم است.

ارتش سوریه مواضع خود را پس گرفت

در همین راستا، خبرگزاری سوریه «سانا» گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه موفق شده‌اند کنترل مناطقی را که در نتیجه حملات آمریکا در اطراف فرودگاه دیرالزور از دست داده بودند، بار دیگر به دست گیرند.

به گزارش این خبرگزاری، یگانهای ارتش سوریه پس از یک عملیات سریع و دقیق تروریستهای داعش را در این مناطق از جمله جبل الثرده هدف قرار دادند که در نتیجه موفق شدند این مناطق را پس بگیرند.

جبل الثرده، یک نقطه راهبردی مشرف بر فرودگاه دیرالزور است که شریان حیاتی امدادرسانی به این شهر و نیروهای ارتش است که در آن حضور دارند. استان دیرالزور جز مرکز استان (شهر دیرالزور) در اشغال داعش است.

شامگاه روز گذشته 4 جنگنده آمریکایی که دو فروند «اف-16» و دو عدد دیگر «ای-10» بودند، پس از نقض حریم هوایی سوریه حملاتی را به مواضع ارتش سوریه در ریف جنوب شرق دیرالزور انجام دادند. آمریکا از سال آگوست 2014 به بهانه مبارزه با داعش در سوریه و عراق ائتلافی را تشکیل داده است و تا کنون هیچ تأثیری در جلوگیری از پیشروی این گروه نداشته است.

جنگنده‌های ائتلاف در ماههای گذشته شمار زیادی از سازه‌ها و زیر ساختهای سوریه از جمله نیروگاههای برق «الرضوانیه» واقع در شرق حلب و دستگاههای پمپاژ آب در منطقه «الخفسه» در شرق این استان را تخریب کرده است. علاوه بر این، حملات ائتلاف تلفات جانی را در میان غیر نظامیان بر جای نهاده است که در یکی از این جنایات در روستای «طوخان الکبری» در شمال شهر «منبج» دستکم 120 نفر کشته شدند.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.