آیا استکبار هم صدای انفجارهای بوستون را شنید؟!

 

 

انفجار دو بمب در بوستون آمریکا اوضاع این شهر و برخی شهرهای دیگر این کشور را متشنج کرد. این دو انفجار که چند ساعت پیش، در نزدیکی خط پایان دو ماراتن در بوستون روی داد، موجب کشته شدن دو نفر و مجروح شدن بیش از صد نفر شد. پس از این انفجارها آژیر خطر در شهرهای آمریکا به صدا درآمد و در برخی شهرها مانند نیویورک، لس‌آنجلس و سانفرانسیسکو تدابیر امنیتی ویژه اجرا شد. پلیس بوستون اعلام کرد چند بمب کارگذاشته شده در مناطق دیگر این شهر را پیش از انفجار، کشف و خنثی کرده است. بازتاب این انفجارها در برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلیس در تشدید تدابیر امنیتی مشاهده شد. در پی این انفجارها، اوباما با تشکیل جلسه با حضور مسئولان امنیتی اعلام کرد عاملان را مجازات می‌کند و اف‌بی‌آی هم این انفجارها را اقدامی تروریستی دانست و در این راستا، یک جوان بیست‌ساله عربستانی دستگیر شد. از ظواهر امر بر می‌آید که احتمالاً منشأ این انفجارها یکی از دو مورد زیر است:

1- نیات پنهان امنیتی دولت آمریکا؛ یکی از بدعت‌هایی که بوش پسر در روش حکومت‌داری از خود برجای گذاشت که تا سال‌ها می‌تواند سرمشق دولت‌های بعدی در آمریکا و حتی دولت‌های سایر کشورها باشد، تشدید تبلیغاتی ناامنی عمومی بود که به بهانه آن با ترفندهای شیطانی، بسیاری از حقوق شهروندان را ضایع کرد. رفتارهای ضدحقوقی دولت بوش با شهروندان آمریکایی پس از حادثه ساختگی 11 سپتامبر مصداق بارز این مسئله است. رخدادهای روزهای آینده در‌ آمریکا نشان خواهد داد که این انفجارها ادامه این مسیر را برای اوباما هموار می‌کند یا خیر.

2- تروریسم؛ ویژگی‌های جهان امروز، اموری را بر ستمگران و زورگویان تحمیل می‌کند که در گذشته ممکن نبود؛ از جمله اینکه دیگران هم به‌نسبت می‌توانند از ابزار قدرتمندی که در اختیار زورمندان است، به نحو کارآمدتر علیه آنان استفاده کنند. ترور، ناامنی، آشوب و هرج‌ومرج و... ابزارهایی است که استکبار و عواملش از آن بسیار استفاده کرده‌اند؛ اما با وجود هشدارهایی که درباره پیامدهای خطرناک تداوم این موضوع داده می‌شد، از آن دست نکشیدند و لکن نتوانستند آن را در انحصار خود نگهدارند تا اینکه رفته‌رفته آثار منفی این امور در حوزه منافع خود آن‌ها دیده شد و در آخرین مورد تاکنون صدای آن از بوستون آمریکا شنیده شده است. حال باید دید که صدای مهیب واقعی این انفجارها به گوش دولتمردان آمریکا و دیگر مستکبران رسیده است یا خیر؟!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.