رئیس اتاق تعاون ایران خبر داد

برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی ،فردا / رونمایی از «پورتال جامع تعاون»/ انتقاد از عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

رئیس اتاق تعاون ایران از برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی با محوریت تعاون فردا با حضور مسئولان عالیرتبه نظام از جمله معاون رئیس‌جمهور و رئیس مجلس و هخمچنین رونمایی از نخستین پورتال جامع تعاون در این همایش خبرداد...

هادی نیوز: بهمن عبداللهی ، با اشاره به همایش فردا با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تعاون، اقدام به عمل» اظهار داشت: در این همایش به دنبال تبیین ظرفیت‌های بزرگ بخش تعاون کشور برای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی افزود: ظرفیت‌هایی که تاکنون متأسفانه به درستی از سوی مسئولان کشور مورد استفاده قرار نگرفته در حالی که یکی از بهترین مسیرهای تحقق اقتصاد مقاومتی و عمل به این سیاست‌ها، بخش تعاون است.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه در این همایش از معاون رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزرای اقتصادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصاد غیردولتی دعوت شده است، گفت: رویکرد اصلی این نشست، استفاده از امکانات و ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که در بخش تعاون کشور می‌تواند مطابق با سیاست اقتصاد مقاومتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های عملیاتی و بزرگ بخش تعاون کشور اشاره کرد و گفت: بخش تعاون، بیشترین سنخیت و نزدیکی را با سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دارد، چرا که مشارکت جمعی مردم و استفاده از توانمندی‌های بخش غیردولتی در قالب همکاری و تعاون میسر می‌شود.

وی با انتقاد از نحوه عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در برخورد با ظرفیت بخش تعاون کشور، تأکید کرد: با وجود تشکیل این ستاد، هیچ‌گونه درخواستی مبنی بر مشارکت تعاونی‌ها در جریان اقدامات دولت وجود ندارد، در حالی که مسیر دستیابی سریع و فوری به شعار امسال، عبور از مسیر تعاون است.

وی همچنین از افتتاح سامانه جامع بخش تعاون خبر داد و تصریح کرد: ایجاد شبکه یکپارچه برای تعاونی‌های کشور و ایجاد هم‌افزایی برای استفاده از ظرفیت‌های این بخش مهم از مهمترین اهداف ایجاد این پورتال است.

عبداللهی گفت: این پورتال جامع فردا با حضور مسئولان عالی کشور با هدف توسعه فعالیت‌ تعاونی‌ها و ایجاد زنجیره ارتباطی بین آنها افتتاح می‌شود که پیش از این کار مطالعاتی بسیاری که بیش از یک سال و نیم زمان برده، انجام شده است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.