سردار نقدی در دانشگاه تهران مطرح کرد

حاکمیت طاغوت؛ نخ تسبیح همه منکرات

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هر کاری که موجب تقویت رژیم ایالت متحده آمریکا شود، منکر است و بزرگترین نهی از منکر، مبارزه با آمریکاست.

 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست که به همت بسیج اساتید کشور در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از اهم فرایض الهی است که بقیه حدود و فرائض به واسطه آن اقامه می‌شود ولی محجورترین آنهاست.

سردار نقدی ادامه داد: اگر در مورد محجور بودن امر به معروف و نهی از منکر علت‌یابی کنیم مشخص می‌شود که امر به معروف و نهی از منکر از جمله فرایضی است که معارض دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: نماز، روزه، حج و غیره معارض ندارد و حتی آدم‌های بی‌دین نیز با این فرایض مشکل ندارند ولی بعضی از فرایض مانند جهاد و امر به معروف و نهی از منکر معارض دارد که مشکلات آنها بیشتر است.

سردار نقدی با بیان اینکه عملکرد ما در امر به معروف و نهی از منکر راجع به دامن زدن محجوریت این فریضه شده است، اظهار داشت: امروز این فریضه الهی که تمام عرصه‌های انسانی را در بر گیرد به خاطر عملکرد ما بسته شده است و به یک محدوده کوچک در روابط زن و مرد و مسائل اخلاقی محدود می‌شود؛ درحالیکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر دایره بزرگتری دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در عرصه سیاسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: شاید این ترکیب در ادبیات ما نامأنوس باشد ولی اگر به اصل فریضه امر به معروف و نهی از منکر برگردیم مشاهده می‌شود،‌ عمده‌ترین حوزه‌ای که این فریضه برای آن گفته شده است حوزه سیاست است.

سردار نقدی با اشاره به آیه 71 سوره توبه گفت: در این آیه مسئله امر به معروف و نهی از منکر در بطن درگیری بین مؤمنان و منافقان مطرح شده است و امر به معروف و نهی از منکر در وسط درگیری سیاسی و جنگ به مؤمنان توصیه می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مورد جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در فقه نیز گفت: با مراجعه به رساله عملیه امام خمینی(ره) مشاهده می‌شود که حضرت امام(ره) تنها در مورد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست به سراغ مصداق می‌روند و یک سوم کل مسائل را در بر می‌گیرد.

سردار نقدی ادامه داد: حضرت امام(ره) در این رساله عملیه در مورد شرایط امر به معروف و نهی از منکر می‌فرماید اگر احتمال مفسده وجود داشته باشد یا آنکه احتمال عدم تأثیرگذاری برود امر به معروف و نهی از منکر واجب نیست.

سردار نقدی ادامه داد: حضرت امام (ره) در مسئله بعدی استثناء می‌آورد که اگر در امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست خطر جانی وجود داشته باشد، واجب است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه نخ تسبیح همه منکرات حاکمیت طاغوت است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست و مبارزه سیاسی با طاغوت اگر خطر جانی نیز داشته باشد واجب است.

وی افزود:‌ وقتی طاغوت وجود دارد ترویج اخلاق فاسد و زورگویی صورت می‌گیرد ولی ولایت الهی طبیعتش دعوت به خیر است؛ لذا اگر حاکم ظالم کنار برود و دستگاه جور برچیده شود بخش اعظم منکرات از بین خواهد رفت.

سردار نقدی با بیان اینکه دغدغه اصلی خیلی‌ها در مبارزه با بهائیت بود، گفت: اما در این شرایط امام منکر اصلی را که مبارزه با طاغوت بود هدف قرار داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند برخی فسادهای اخلاقی در زمان طاغوت الان به صورت مخفیانه صورت می‌گیرد، گفت: کارهایی که به صورت مخفیانه نیز صورت می‌گیرد به حاکمیت طاغوت بر می‌گردد، منتهی حاکمیت طاغوتی که در دنیا حاکم است.

سردار نقدی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کاباره‌ها برچیده شده است ولی ماهواره‌ها به جای آن آمده است، درست است قمارخانه‌ها برچیده شده ولی به جای آن پایگاه‌های اینترنتی فاسد آمده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: برخی کشورها با غوغاسالاری و حقوق بشر جعلی سعی می‌کنند مانع از اجرای حکم الهی شوند یا آنکه رئیس بانک را آموزش می‌دهند که چنین فساد بزرگی را به وجود آورد و به آنجا برگردد و باز از آن حمایت می‌کنند؛ به همین دلیل می‌گوییم حاکمیت طاغوت، بزرگترین منکر سیاسی است.

سردار نقدی با بیان اینکه رژیم ایالت متحده آمریکا منکرترین موجود روی عالم است، اظهار داشت: اگر این منکر حذف شود، خواهید دید بخش بزرگی از مفاسد دنیا از بین می‌رود، لذا باید به این منکر پرداخت.

وی افزود: هر کاری که این رژیم را تقویت کند یا هر عملی که موجب تقویت آن شود بزرگترین منکر است و بزرگترین نهی از منکر مبارزه با آمریکاست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به لزوم خارج شدن فضای سیاسی کشور از بازی‌های حزبی و نادیده گرفتن منکرات سیاسی اشاره کرد و گفت: اینکه در انتخابات 88 آن شخص به دیدار شاه عربستان سعودی می‌رود و فلانی را به عنوان نامزد مطلوب معرفی و این دیدار را با وقاحت تمام در بین دوستان هم‌ حزبی‌اش که خود اینها از مخالفان رابطه با آل سعود بوده‌اند بیان می‌کند، نشان از تلاش مذموم برای کسب قدرت دارد.

به گفته وی، وقتی تلاش برای کسب قدرت باشد اینگونه رفتارها مشاهده می‌شود، لذا؛ قیام امام حسین (ع) جدال برای کسب قدرت نبود و برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

سردار نقدی در مورد فعالیت‌های بسیج در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست گفت: بعد از فتنه گروه‌هایی در بسیج تشکیل شد که برای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست فعالیت می‌کردند.

وی افزود:‌14هزار و 815نفر از اواخر سال 88 تا اواسط سال 90 از نخبگان سیاسی دعوت شدند یا حتی گروه‌های بسیج به منزل آنها رفتند و آنها را ارشاد کردند.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.