اخبار کوتاه

*براساس اخبار موثق، خاتمی درجمع تعدادی از اصلاح‌طلبان در پاسخ به کسانی که از وی خواسته بودند کاندیدای انتخابات شود، نسبت به پایگاه اجتماعی این جریان اظهار نگرانی کرده است. سیدمحمد خاتمی اذعان کرده که وضع جامعه نسبت به گذشته خیلی فرق کرده و ما یک شناخت علمی دقیق از وضعیت اجتماعی خود نداریم.

***یکی از وبگاه‌های وابسته به فرقه صهیونیستی بهائیت در اقدامی آشکار، از مربیان کودک و والدین دعوت کرده تا در کلاس‌های آموزشی این فرقه با موضوع «آموزش و تربیت کودکان» شرکت کنند. براساس اخبار رسیده، عوامل بهائی دستور دارند تا در این کلاس‌ها که در تهران تشکیل می‌شود و پذیرای ایرانی‌های مسلمان نیز هست، روش‌هایی همسو با القائات و دستورالعمل‌های تشکیلات بهائیت برای تربیت و آموزش کودکان ارائه کنند.

***براساس اخبار رسیده از کمپ لیبرتی، اعضای منافقین مخالفت خود را با رجوی علنی کرده‌اند و احتمال جدایی دسته‌جمعی در این گروهک تروریستی قوت گرفته است. این در حالی است که در عرض سه هفته گذشته تعداد 9 نفر از اعضای منافقین موفق شدند از کمپ لیبرتی فرار کنند و خبرهای جدیدی از مخالفت اعضای داخلی سازمان با دستورات رجوی ارائه کردند که برای اولین بار به صورت آشکار بروز کرده است. به گفته این 9 نفر، مسعود رجوی هفته گذشته طی یک پیام درونی به اعضای فرقه‌اش، از نیروهایش خواسته کسانی که قصد همراهی با سازمان را دارند، به صورت کتبی تعهد بدهند که تاکنون 300 نفر از امضای این تعهد سرباز زده‌اند.

***«مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، به‌تازگی در اقدامی تأمل‌برانگیز با انتشار پیامی در صفحه‌ فیس‌بوک شخصی خود از مردم کردستان و همه‌ مؤسسات و ادارات دولتی خواست که‌ «روز پرچم کردستان»! را گرامی بدارند.‌ وی که گویا هنوز در توهم تشکیل «کردستان بزرگ و واحد» متشکل از کردستان عراق، ایران، ترکیه و سوریه به سر می‌برد، در پیام خود نوشته است: «امروز، روز پرچـم کردستان است و این پرچم‌ برای نخستین‌بار و در چنین روزی در «جمهوری کردستان» در «شهر عزیز مهاباد» برافراشته‌ شد!

***حلقه انحرافی با سر خط کردن افراد مؤثر خود، فعالیت‌های انتخاباتی خود را شدت بخشیده است.
در همین رابطه رهبر حلقه انحراف به اطرافیان خود گفته است: شماها وارد عرصه شوید و ستادهای مختلف راه‌اندازی کنید. وی تصریح کرده که باید ستادهای ما زیاد شود، هر کدام از این ستادها اقشار و اصناف مختلف را جذب خود کنند تا بتوانیم همه این‌ها را در لحظه آخر به نفع یک ستاد، تجمیع کنیم.

*** شیخ «یوسف صانعی» به‌تازگی در سخنانی از قمه‌زنی در عزای حضرت ابا عبدالله(ع) حمایت کرده و خواستار تداوم این رفتار شده و گفته است: قمه زدن نه‌تنها ضرر ندارد بلکه نفع هم دارد. هم نفع روحی دارد! عقده‌اش را گشوده است! علاقه‌اش را ابراز کرده است و هم نفع بدنی دارد! می‌گویند اگر قمه‌زن‌ها یک سال قمه نزنند دچار سر درد می‌شوند. نمی‌شود گفت که این خلاف شرع است، حرام است. به نظر من این سنت‌ها باید بماند. این سخنان در حالی است که رسانه‌های غربی و وهابی همواره با سوءاستفاده از قمه‌زنی برخی جاهلان به‌شدت علیه شیعه سم‌پاشی می‌کنند.

***سفر اخير سفير کشورمان در لبنان به منطقه مسيحي‌نشين «زحله» و استقبال اهالي و سران سياسي منطقه باعث نگراني و عصبانيت برخي سران 14 مارس از جمله وزير سابق فرهنگ لبنان شد تا آنجا که اين جريان، اقدام «رکن آبادي» را امري انتخاباتي خواند؛ ادعايي که با پاسخ وزير کار لبنان مواجه شد. سفير کشورمان در لبنان هفته گذشته در پاسخ به دعوت «عصام درويش»، رئيس طايفه روم کاتوليک منطقه زحله، فرزل و بقاع لبنان و رئيس کميته گفت‌وگوي اسلام و مسيحيت، به آن استان سفر کرده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.