قلع و قمع تروریست‌های ضدسوری

شورشيان مسلح سوري در روزهاي اخير تلفات وحشتناکي داده‌اند و همه تلاش‌هاي شبکه‌هاي خبري حامي آن‌ها براي بازگرداندن روحيه از دست رفته‌‌شان تاکنون راه به جايي نبرده است.

با وجود تبليغات سنگين براي شورشيان مسلح و تروريست‌هاي وابسته به القاعده در سوريه توسط شبکه‌های خبري الجزيره، العربيه، بي‌بي‌سي عربي و شبکه‌هاي ترک و آمريکا، واقعيت ميداني مسئله ديگري را نشان مي‌دهد.
منابع آگاه در سوريه به‌ویژه ارتش اين کشور، بدون توجه به اين گزارش‌ها تأکيد مي‌کنند از زمان حمله ارتش براي سرکوب شورشيان در حمله به دمشق تاکنون بيش از 10هزار نفر از آن‌ها کشته شده و دو برابر اين تعداد نيز زخمي و يا اسیر شده‌اند. اين منابع با ارزيابي گزارش‌هاي ميداني نيروهاي عملياتي خود در سراسر سوريه مي‌گويند در طول سه هفته گذشته دست‌کم 10هزار شورشي کشته شده‌اند که نيمي از آن‌ها غير سوري بوده‌اند و از زمان آغاز اين عمليات تاکنون ده‌ها فرمانده داخلي و خارجي اين شورشيان نيز به هلاکت رسيده‌اند که تأثير مهمي در فرار نیروهای‌شان از ميدان نبرد دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، ارتش سوريه با تغيير راهبرد خود از دفاع به حمله، در سطح وسيعي از خاک کشور وارد عمل شده و با استفاده از امکانات متعارف، حمله به پناهگاه‌هاي شورشيان به‌ویژه تروريست‌هاي جبهه النصره را که از سوی سعد الحريري و قطر کمک مي‌شوند، در دستور کار قرار داده است.
منابع آگاه مي‌گويند شورشيان مسلح به‌شدت از سوی آمريکا و ترکيه تحت فشار هستند تا منطقه‌اي مهم و راهبردي را تصرف کنند تا سران اين دو کشور بتوانند در مذاکرات خود با کشورهاي حامي سوريه، يعني ايران، چين و روسيه از آن به عنوان برگ برنده استفاده کنند.
روزنامه «الديار» لبنان به‌تازگی از ورود هشت گروه کماندو ازسوی رژیم صهیونیستی برای همکاري با گروه‌هاي مسلح موسوم به «ارتش آزاد سوريه» به اين کشور خبر داد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.