اخبار کوتاه

...

*** «عبدالستار دوشوکی» جاسوس سرویس اطلاعات و امنیت انگلستان در منطقه بلوچستان، طی مقاله‌ای، مطالبی را افشا کرد. در این مقاله آمده است که دولت انگلیس، بودجه‌ بی‌بی‌سی فارسی را برای افزایش فعالیت‌ها علیه ایران در ایام نزدیک به انتخابات سال آینده 23 میلیون دلار افزایش داده است، این در حالی است که دولت انگلیس به‌دلایل بحران اقتصادی برنامه‌های ریاضت اقتصادی را اجرا می‌کند! وی در بخش دیگری از مقاله، به نفوذ یک لابی قوی صهیونیستی در لایه‌های مختلف قدرت در انگلستان و تأثیرگذاری مستقیم این کانون‌های قدرت و ثروت در تصمیمات اساسی انگلستان، حتی در تخصیص بودجه به نهادهای مهم این کشور اشاره کرد.

*** درپی اقدام اخیر کره‌شمالی در پرتاب ماهواره‌ای به فضا به واسطه یک موشک دوربرد، رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند ایران در این اقدام مشارکت داشته است. همچنین «اور هیلر» نویسنده و تحلیل‌گر مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی با استناد به اطلاعاتی که از سفارت آمریکا دریافت کرده، گفت: ایران موشک‌هایی از نوع  بی‌ام 25 با برد 3500 کیلومتر در اختیار دارد. به ادعای این تحلیل‌گر صهیونیست، در حال حاضر ایرانی‌ها با همکاری کره‌شمالی درصدد تولید موشک‌های قاره‌پیما هستند تا سواحل غربی آمریکا را تهدید کنند!

*** سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین‌بت) طی بیانیه‌ای از حملات سطح بالای هکرهای ایرانی به زیرساخت‌های این رژیم ابراز نگرانی کرد. این بیانیه افزود: اکثر این حملات، سایت‌های مراکز امنیتی اسرائیل، دفتر نخست‌وزیری، محل اقامت رئیس رژیم اسرائیل و وزارت خارجه را هدف گرفته‌اند. این گزارش اضافه می‌کند: به‌دلیل افزایش تهدیدهای سایبری، مقام‌های امنیتی در اسرائیل فوراً دستور داده‌اند استفاده از فلش مموری‌ها و سایر دستگاه‌های ذخیره اطلاعات جداشدنی در رایانه‌های شبکه داخلی قطع شود و اینترانت خود را نیز از اینترنت معمولی جدا کرده‌اند.

*** مجله آمریکایی «وایرد» در جدیدترین گزارش خود با تیتر «13 فرد بسیار خطرناک دنیا» به بررسی این افراد می‌پردازد که چهره‌هایی شناخته شده‌اند. «محمد مرسی» رئیس‌جمهور فعلی مصر و «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه جزو این 13 نفر به حساب می‌آیند؛ اما نکته جالب در این اسامی، نام سردار «حاج قاسم سلیمانی» است كه خطرناک‌ترین و مرموزترین فرد در دنیا شناخته شده است! به ادعای وایرد، حاج قاسم، خطرناک‌ترین فرد در خطرناک‌ترین کشور معرفی شده است که می‌تواند تنها تهدیدکننده نظامی آمریکا در غرب آسیا و سراسر دنیا باشد!

*** وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تأکید کرد پیروزی‌های عناصر مسلح و گروهک «جبهه النصره» وابسته به القاعده، فقط در حد توهم و تبلیغات رسانه‌ای است.«الزعبی» با بیان اینکه عناصر مسلح حتی 15 دقیقه توانایی سیطره بر یک ایست بازرسی را ندارند، تأکید کرد ارتش این کشور به تعقیب عناصر مسلح در همه نقاط سوریه ادامه خواهد داد.الزعبی همچنین تصریح کرد: اگر ادعای عناصر مسلح درباره سیطره بر سوریه واقعیت دارد، شورای استانبول باید بتواند در این کشور مستقر شود.وی ادامه داد: تروریست‌ها مشغول جنگ‌های چریکی هستند و آن‌ها توانایی استقرار در یک منطقه را ندارند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.