اخبار کوتاه

...

*** «زبیگنیو برژینسکی» نظریه‌پرداز و سیاستمدار سرشناس آمریکایی و مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا به‌تازگی کتابی را در خصوص «بیداری سیاسی» نگاشته است. وی در این کتاب سه مسئله اساسی را مورد تأکید قرار داده و گفته است: «در طول تاریخ ما اینقدر بیداری نداشته‌ایم و قدرت از غرب به شرق در حال عزیمت است و قدرت گرفتن ایران و مصر افول آمریکا را دامن‌زده است.»

 

*** شوراي همكاري خليج‌فارس در اقدامي كه دور از انتظار نبود، به ستايش دولت بحرين و سرويس‌هاي سركوبگر اين كشور پرداخت و اقدامات آل‌خليفه را در مسير حفظ  وحدت ملي و تقويت امنيت و ثبات اين كشور توصيف كرد. در بيانيه پاياني نشست شورای همکاری خلیج‌فارس از اعتراض‌هاي مردمي به‌عنوان فعاليت‌هاي تروريستي ياد شده و از آل‌خليفه براي سركوب آن  حمايت شده است. قيام حق‌طلبانه مردم بحرين از همان ابتدا توسط نيروهاي آل‌خليفه و كمك واحدهايي از نظاميان عربستان  و امارات سركوب می‌شود.     

 

*** «فرخ نگهدار» عضو سابق سازمان چریک‌های فدایی خلق، طی یادداشتی با عنوان «انتخابات در راه است چه باید کرد؟» به بررسی وضعیت کنونی ایران و راهکارهای پیش روی ضدانقلاب در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.وی با سیاه‌نمایی کامل در مورد اوضاع اقتصادی و بین‌المللی کشورمان با ژستی دلسوزانه می‌نویسد: «تحریم‌ها مسئله اصلی کشور است و ممکن‌ترین راه برای برداشتن آن، حضور وسیع مردم در انتخابات آتی و تشکیل یک دولت فراگیر ملی است(!)» جالب اینکه، در داخل کشور نیز بسیاری از فتنه‌گران با طرح «دولت ملی» پروژه ضدانقلاب خارج‌نشین را پیش می‌برند!

 

*** تظاهرکنندگان عربستانی بار دیگر به خیابان‌های ریاض، پایتخت عربستان  آمدند و برخواسته خود مبنی بر آزادی زندانیان سیاسی تأکید کردند. بر اساس گزارش‌های رسیده یکی از معترضان برای نشان دادن نارضایتی خود از بی‌عدالتی‌های اجتماعی و سیاسی موجود در عربستان اقدام به خود سوزی کرده است.

 

***  خبرگزاری فرانسه در گزارشی به وضعیت اسفناک زندانیان «گوانتانامو» اشاره کرده و گفت: «بسیاری از آن‌ها تحت شرایط بسیار سخت و به دلیل گذراندن سال‌های طولانی در زندان بدون آنکه گناهکاری آن‌ها ثابت شود، اقدام به خودکشی می‌کنند، که خودکشی زندانیان گوانتانامو بر واقعیت هولناک زندانیانی دلالت داد که به مدت طولانی بدون محاکمه و دادگاه در این زندان محبوس هستند و هیچ پایانی برای دوران حبس آن‌ها وجود ندارد.»  به تازگی جسد «عدنان فرهان عبدالطیف» در سلول وی پیدا شد، ارتش آمریکا رسماً اعلام کرد. که مرگ وی خودکشی بوده است و او هفتمین مورد خودکشی در زندان گوانتانامو بوده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.