اخبار کوتاه

...

*** بر اساس اخبار موثق، حلقه انحرافی درصدد است تا با انجام تغییراتی در برخی از پست‌های کلیدی، حضور تأثیرگذاری در انتخابات داشته باشد. همچنین يک منبع آگاه گفت: حلقه انحرافي پس از ممانعت وزیر نفت از برکناري «بهمني»، مديرعامل حفاري -که چند ماه پیش در پی آن بود- این روزها به تکاپو افتاده تا با تغییر «حیدر بهمنی» و جایگزینی نیروی مورد نظر خود، زمینه را برای استفاده از درآمدهاي حاصل از فعالیت شرکت ملي حفاري در انتخابات رياست‌جمهوري آينده مهیا کند. 

 

*** همزمان با صدوهفتمین سالگرد تصویب قانون 1905 فرانسه، مربوط به به جدایی نهاد کلیسا از دولت، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، اعلام کرد که در سال 2013، بنیادی به‌نام «نظارت ملی بر لائیسیته» تشکیل خواهد شد. این کمیته مأموریت دارد برای ترویج لائیک تلاش کند و تداوم فرهنگ لائیک در کشور فرانسه را  تضمین کند. همچنین وزیر آموزش فرانسه، «ونسان پییون»، هم کمیسیونی را مسئول کرده است که تا ماه مارس آینده، یعنی تا سه ماه دیگر، درباره چگونگی ترویج «اخلاق لائیک» در مدارس، گزارشی ارائه دهد.

 

*** فعالان عربستاني اعلام كردند كه در تيراندازي نيروهاي امنيتي به سمت تظاهركنندگان در شهر «القطيف» در شرق اين كشور، يك معترض كشته شد. نيروهاي امنيتي به سمت تظاهركنندگان در القطيف تيراندازي كردند و يك جوان 18 ساله را كشتند و شش تن ديگر را نيز زخمي كردند.

 

*** کارشناسان معتقدند رژیم صهیونیستی به‌دنبال راهی است که در صورت از قدرت کنار رفتن بشار اسد، بتوانند واپایش(کنترل) سلاح‌ها و موشک‌های سوریه را در اختیار بگیرد. همزمان با گفت‌وگوهای مستقیم سران رژیم صهیونیستی و اردن، خبرها حاکی از ورود عناصر نفوذی رژیم صهیونیستی به سوریه از مرز ترکیه است. بنا بر این خبر، یگان‌های نظامی این رژیم به‌صورت محرمانه در مقاطع زمانی مختلف از اراضی ترکیه برای ورود به سوریه استفاده می‌کنند.

 

*** با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری، تحرکات رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه هم در حال افزایش است. در همین راستا، بر اساس اخبار موثق، «رادیو فردا» و «صدای آمریکا»  قصد دارند در پروژه‌ای  مشترک، به برنامه‌سازی بپردازند. گفتنی است این همکاری بر اساس  طرحی از سوی شورای پخش رسانه‌های خارجی ایالات متحده آمریکا موسوم به بی‌بی‌جی صورت می‌گیرد.

 

*** روزنامه انگليسي «گاردين» با انتشار تحليلی نوشت: تحريم‌ها به معناي تقويت موضع كشورهاي تحريم‌كننده در مذاكرات آتي با ايران نخواهد بود؛ بلكه مي‌تواند موضع ايران در عرصه فعاليت‌هاي هسته‌اي را تندتر كند و مانعي بر سر راه مذاكرات باشد. اين روزنامه تأكيد کرد: «دلايل مختلفي نشان مي‌دهد كه غرب بايد منعطف‌تر باشد.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.