اخبار کوتاه

...

***  مردم بحرین که همچنان به اعتراضات مسالمت‌آمیز خود علیه رژیم آل‌خلیفه برای تحقق خواسته‌های مشروع خود ادامه می‌دهند، در اعتراض به تخریب مساجد توسط رژیم آل‌خلیفه، نماز خود را در محل مساجد تخریب‌شده برپا کردند.


   ***  گزارش‌های معتبر از آغاز دور جدید تحرکات جریان فتنه با همراهی ضدانقلاب خارج از کشور و سرویس اطلاعاتی فرانسه برای سوق دادن اروپا و آمریکا به سمت اعمال تحریم‌های جدید علیه ملت ایران خبر می‌دهد.
   بر اساس این گزارش، هدف این مجموعه‌ها از این اقدام، ایجاد زمینه آشوب برای فتنه‌گران داخلی و تحت فشار قرار دادن نظام در انتخابات پیش‌رو است.
  

***  «طارق هاشمی» معاون سابق رئیس‌جمهور عراق، از دخالت «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه، در مسائل داخلی عراق و متهم کردن دولت نوری مالکی به طایفه‌گرایی، قدردانی کرد. هاشمی که به اتهام فعالیت‌های تروریستی چند بار به اعدام محکوم شده است، در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: «موضع جسارت‌آمیز و شجاعانه ترکیه، در سخنان برادر عزیز رجب طیب اردوغان نمود یافت و امیدوارم که فقط ترکیه نباشد که با مسئولیت‌پذیری، اوضاع سیاسی عراق را می‌نگرد.» وی همچنین اظهار داشت: «ترکیه باید از حمایت و همراهی تمام کشورهای عربی به‌ویژه کشورهای خلیج‌فارس برخوردار شود.» این در حالی است که اعضای مجلس عراق در اعتراض به دخالت اردوغان در مسائل عراق، اخراج سفیر ترکیه از بغداد را خواستار شدند.
  

***  شبکه‌های سوریه امروز صبح در خبری فوری اعلام کردند که عناصر مسلح و تروریست با شلیک چند خمپاره، حرم حضرت زینب(س) را هدف قرار دادند که در این حمله تروریستی، چهار شهروند شهید و چند نفر دیگر مجروح شدند. منابع سوری تأکید کردند، عناصر مسلح از مزارع نزدیک به منطقه حضرت زینب(س)، این خمپاره‌ها را شلیک کرده‌اند.
  

***  در حالی‌که قرار است در اواخر دی‌ماه شورای جبهه هماهنگی اصلاحات، همایشی را  با حضور نیروهای اصلاح‌طلب بر گزار کنند، اخبار رسیده از اختلافات عمیق میان گروه‌های داخلی این جبهه حکایت دارد، در این راستا، یک عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی از تردید در باره  حضور اعضای این گروه در این همایش خبر داده و نسبت به این همایش ابراز بی‌اطلاعی کرده است.
  

***  پایگاه اینترنتی رسمی هاشمی رفسنجانی در اقدامی قابل تأمل، در روزهای اخیر، روزشمار خاطراتی از ۹ دی ماه سال‌های گذشته را منتشر کرده است؛ این در حالی است که این پایگاه خبری هیچ اشاره به حماسه بزرگ 9 دی‌ماه 1388 نکرده است!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.