اخبار کوتاه

...

*** در پی فعال شدن هاشمی رفسنجانی برای تأثیرگذاری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز فعالیت‌های تکروانه حزب کارگزاران سازندگی در این دور از انتخابات، برخی از مشاوران سیدمحمد خاتمی از این وضعیت انتقاد کرده و گفته‌اند: رفتارهای هاشمی و کارگزارانی‌ها موجب شده که علاوه بر شکل نگرفتن انسجام در میان اصلاح‌طلبان، چندپارگی در این جبهه بیش از پیش عمیق شود.

 

*** روزنامه آلمانی «بیلد آم زونتاگ» نوشت: عربستان سعودی خواستار بستن قرارداد تسلیحاتی تازه‌ای با ارزش ۱۰۰ میلیون یورو با آلمان شده است. گفتنی است این کشور در مرحله اول، خواستار خرید ۱۰۰ تانک از نوع Dingo 2است. بر اساس اخبار دریافتی، هدف عربستان از خرید این تانک‌ها، تقویت قوه دفاعی خود برای جنگ احتمالی با ایران است!


*** در حالی علی‌اکبر ناطق‌نوری پس از مطرح‌شدن نامش به‌عنوان یکی از نامزد‌های انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری، این موضوع را تکذیب کرده که به‌تازگی یکی از پایگاه‌های اینترنتی نزدیک به وی، نام او را در نظرسنجی به‌عنوان نامزد احتمالی یازدهم دوره ریاست‌جمهوری قرار داده است! گفتنی است از ناطق‌نوری به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای اجرای طرح هاشمی رفسنجانی موسوم به دولت وحدت ملی! نام برده می‌شود.

 

*** روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» یادداشتی را به قلم «پاتریک کاک‌برن» خبرنگار خود که به سوریه سفر کرده است، منتشر کرده و در آن، اوضاع داخل سوریه را متفاوت از آنچه در رسانه‌ها عنوان می‌شود، توصیف کرده است این روزنامه می‌نویسد: رسانه‌هایی که تصویر واقعی از سوریه ارائه بدهند به‌شدت از طرف تروریستی ضدسوری تحت فشار و تهدید قرار می‌گیرند این گزارشکر روزنامه ایندیپندنت در پایان نتیجه می‌گیرد در حال سقوط بودن اسد، فرضی اشتباه است.

 

*** موج برخورد با فعالان اقتصادي و متخصصان و دانشمندان ايراني در غرب اين‌بار به اسپانيا رسيد. آقاي «علي‌رضا ولدخاني» مديرعامل  و سهامدار شرکت هلي‌کوپتري «هلي‌کيش» ـ که يک شرکت خصوصي ايراني است ـ متهم به داشتن نيت قاچاق هلي‌کوپتر از اسپانيا به مقصد ايران شده است.

 

*** رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران از افزايش زندگي مجردي دانشجويي در شهر تهران به‌ویژه در محلات شمال شهر خبر داد و گفت: اين، پديده جديدي از نوع آسيب‌هاي اجتماعي است که پيامدهاي خطرناکي دارد. «مرتضي طلايي» با بيان اين مطلب افزود: ‌متأسفانه‌ گزارش‌هايي مبني بر تشکيل زندگي‌هاي مجردي در شمال شهر تهران داريم که در آن دختر و پسر دانشجو بدون ازدواج رسمي زير يک سقف زندگي مي‌کنند.

 

*** هيئت وزيران در روزهاي اخير در فاصله هفت ماه تا پايان کار دولت دهم مصوبه‌اي را گذراند که طبق آن، اختيار استخدام 1500 نفر خارج از ضوابط قانوني استخدام به معاون اجرايي رئيس‌جمهور داده مي‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.