اخبار کوتاه

...

* طی روزهای گذشته طرحی به‌عنوان «راه سوم» برای انتخابات پیش‌رو توسط گروه مشکوکی مطرح شده که نشان از طرح‌های جدی این طیف برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری دارد. البته طرح این مسئله با انتقاد اعضای اصلی این طیف روبه‌رو شده است مبنی بر اینکه رسانه‌ای کردن این طرح نباید در حالی که زمان زیادی تا انتخابات باقی مانده است، صورت می‌گرفت.


 *** باراک اوباما در تماس با مقامات کردستان عراق، از آن‌ها خواست تا در روند نزدیک شدن به ترکیه، آهسته و سنجیده حرکت کنند، چرا که این کار، مانع نزدیکی بیش از پیش نوری المالکی به ایران می‌شود. این مسئله توطئه آمریکا برای آسیب‌زدن هر بیشتر به محور مقاومت در منطقه و ایجاد موانع در همبستگی تهران و بغداد است.

***  طی روزهای گذشته اعضای گروهک پژاک با مقامات آمریکا در منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند. در این گفت‌وگوها مقامات آمریکایی قول دادند اگر این گروهک بتواند ضربات مهلکی به ایران وارد آورد، آن را از لیست تروریستی وزارت خزانه‌داری حذف خواهند کرد!
 

 ***تعدادی از محکومان امنیتی فتنه ۸۸ به دیدار یکی از محکومان مرتبط با گروهک تروریستی پژاک یعنی محمدصدیق کبودوند رفتند که دوران مرخصی خود را طی می‌کند. چندی پیش، رسانه‌های ضدانقلاب و عناصر فتنه در شبکه‌های اجتماعی تلاش کردند تا از پوشش خبر اعتصاب غذای وی، جنگ روانی را علیه نظام ترتیب دهند؛ اما عکس‌هایی که از دوران مرخصی وی منتشر شده، به‌خوبی خبر از سلامت وی در زندان دارد و معلوم شد ادعاهای دروغین فتنه‌گران مبنی بر مریضی وی در زندان فقط برای تحریک احساسات بوده است.
 

*** به‌تازگی سعید حجاریان در جلسه‌ای گفته است: باید روی تشکیل اتاق فکر و پارلمان اصلاحات سرمایه‌گذاری کنیم و این، دو کارکرد برای ما دارد: 1- ایجاد شبکه‌های جدید اجتماعی، 2- تأمین هزینه‌های سیاسی به این معنا که هزینه‌های سیاسی تنها روی یک نفر و یک عده خاص نباشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.