اخبار کوتاه

...


   ***  گروهک تروریستی «حرکت انصار ایران» طی بیانیه‌ای با عصبانیت از عضویت جوانان اهل سنت بلوچ در بسیج، از خانواده‌های آنان خواست که مانع از حضور فرزندانشان در بسیج شوند. فعالیت برخی بسیجیان اهل سنت سیستان و بلوچستان در تأمین امنیت منطقه، بازتاب خوبی در میان مردم داشته است. تداوم حضور مؤثر برخی از بسیجیان اهل سنت، به ذائقه اعضای گروهک‌های تروریستی که فعالیت‌های خود را به نام اهل سنت و به کام دشمنان انجام می‌دهند، خوشایند نیست و همواره آن‌ها را تهدید می‌کنند.


   ***  «سیدمحمدعلی ایازی» یکی از روحانیون(!) اصلاحات در گفت‌وگویی درباره فلسفه قیام عاشورا با توهین آشکار به علمای اسلام و جاهل دانستن آن‌ها گفت: در سیر تاریخی که عالمان ما درباره فلسفه این حرکت صحبت می‌کردند، یک دوره واقعاً نمی‌دانستند چه بگویند(!) وقتی از آن‌ها سؤال می‌کردند که فلسفه این قیام چه بوده، می‌‌گفتند ما نمی‌دانیم، رمزی بوده بین امام حسین و خداوند متعال(!). حال آنکه علمای اسلام از همان ابتدا با استناد به گفته خود امام حسین(ع) فلسفه قیام عاشورا را زنده نگه داشتن دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر می‌دانستند.


   ***  شبکه‌های سوری اعلام کردند که شب گذشته از خاک اردن به این کشور حملاتی شده که ارتش سوریه آن را دفع کرده است. این در حالی است که در روزهای گذشته در سفر مخفیانه «نتانیاهو» به اردن، طرح حمله هوایی و یا زمینی علیه سوریه مورد بررسی قرار گرفت.


   ***  یک روزنامه حامی فتنه که از سوی عناصر نزدیک به محمد خاتمی اداره می‌شود، با یکی از شاعران مسئله‌دار و فمینیست مصاحبه کرده است. این شاعر که سابقه عضویت در حزب توده را دارد همچنین اشعاری سروده که حاوی اهانت به ساحت مقدس حضرت امام(ره) است.


   ***  روزنامه «تلگراف» طی گزارشی درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای کاهش نفوذ ایران در جمهوری آذربایجان، نوشت: «سفارت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در جمهوری آذربایجان با تخصیص بودجه‌ای بالغ بر یک میلیون دلار درصدد است تا از طریق سازمان‌های غیر دولتی و اتحادیه‌های اجتماعی از نفوذ ایران در آذربایجان بکاهد و روابط بین دو کشور همسایه را به تشنج و سردی سوق دهد.» روزنامه تلگراف در ادامه آورده است: سفارت اسرائیل در باکو در این راستا تلاش‌هایی را برای جلب رضایت مقامات باکو انجام داده است.


   ***  یکی از گروه‌های انحرافی که به نظر می‌رسد برای کسب کرسی‌های شورای شهر تهران دست به کار شده است، برای جذب آرای مردم شمال تهران در انتخابات شوراها، فعالیت انتخاباتی خود را در منطقه «الهیه» تهران کلید زد. در این زمینه به‌تازگی فردی به نام «الف» که مأمور انجام این فعالیت‌ها است، ضمن نشان کردن برخی از چهره‌های متنفذ و طلاب حوزه‌های علمیه شمال تهران، از آن‌ها برای برگزاری نشست‌های انتخاباتی به صورت اختصاصی دعوت کرده است.


   ***  در حالی که با نزدیک شدن به اربعین حسینی و حضور عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) تدابیر گسترده امنیتی در عراق در دستور کار قرار گرفته، در همین راستا، نیروهای امنیتی عراق یک شبکه تروریستی را در منطقه «المسیب» دستگیر کرده است که اعضای آن خود را در یک کاروان جعلی عزاداری استتار کرده و این کاروان را مرکز حملات تروریستی خود در استان قرار داده بودند. براساس اخبار رسیده یکی از بازداشت‌شدگان از سرکرده‌های برجسته القاعده و مسئول انفجارهای متعدد در بغداد است.


   ***  بازار اجاره واحدهای مسکونی در برخی از محله‌های شمال شهر تهران با شیوه جدید اجاره روبه‌رو شده که این امر به‌نوعی سلامت اخلاقی جامعه را در معرض تهدید قرار داده است. این واحدها به صورت روزانه و هفتگی به افراد- بدون محدودیت‌های شرعی(!) و شرایط تأهل و نسبت دختران و پسران اجاره‌کننده - در مقابل پرداخت پول اجاره داده می‌شود!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.