اخبار کوتاه

...

*** وزارت دفاع آمریکا، با انتشار یک گزارش ٦٤ صفحه‌ای درباره وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، این وزارت‌خانه را یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین سرویس‌های اطلاعاتی جهان توصیف کرد. در این گزارش گفته شده است: سرویس‌های اطلاعاتی این کشور دارای ٣٠ هزار عضو است و در سراسر جهان جاسوس دارد.


 *** بر اساس اخبار به دست آمده، فرقه بهائیت به‌تازگی با تشدید تحرکات خود، تلاش برای جذب و انحراف جوانان و ارتباط‌گیری با اقلیت‌های دینی را در دستور کار خود گذاشته و در حال حاضر، ارتباط با زرتشتیان را در اولویت قرار داده‌اند.


 *** گروهک «کومله مهتدی» از آمادگی «نوتروریست‌های» خود برای انجام اقدامات تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داده است. بر اساس اخبار موثق، دوره آموزش سیاسی- نظامی تعدادی از اعضای جدید گروهک تروریستی «کومله مهتدی» در اردوگاه «زرگویزله» واقع در اقلیم کردستان عراق به اتمام رسید و این افراد، طی مراسمی با دریافت اسلحه سازمانی به‌طور رسمی به صف تروریست‌ها پیوستند.


 *** یک عضو حزب منحله مشارکت، هاشمی رفسنجانی را برای اصلاح‌طلبان یک شانس دانست و بر ضرورت حمایت از وی تأکید کرد. «محمد کیانوش‌راد» در پاسخ به این پرسش که «تأثیرگذاری هاشمی رفسنجانی در انتخاباتی آتی چیست؟»، گفت: هاشمی یک شانس است. به‌نظر می‌‌آید او آخرین فرد در درون نظام است که مي‌توان انتظار انجام اصلاحات را از او داشت. وی که با یک پایگاه اینترنتی گفت‌وگو می‌کرد، در عین حال، هیچ اشاره‌ای به دوران تخریب‌ها و هجمه‌های سنگین اصلاح‌طلبان در دوره اصلاحات علیه هاشمی رفسنجانی نکرد و در توجیه حمایت امروز اصلاح‌طلبان از وی گفت: «واقعیت این است که هم ما و هم هاشمی تغییر کرده‌ایم.»


 *** دکتر «کوین بارت» نویسنده و کارشناس مطالعات اسلامی در آمریکا، گفت: «عربستان سعودی از چند ماه پیش، ناآرام است و کاملاً روشن است که مردم عربستان از حکومت آل‌سعود خسته شده‌اند. بارت در ادامه افزود: «عربستان از مدت‌ها قبل برای تغییر رژیم آماده است. بی‌تردید، تظاهرات در عربستان سعودی ادامه خواهد یافت. احتمال دارد عربستان، کشور بعدی باشد که به صحنه انقلاب در منطقه تبدیل شود.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.