رسوایی دستگیری خلبانان ترک در سوریه

چندروز پس از اعلام دستگيري چهار خلبان ترک توسط سازمان اطلاعات ارتش سوريه، روزنامه «توديز زمان» تلاش کرد تا به‌نقل از برخي منابع نه‌چندان مشخص، خبر دستگيري خلبانان ارتش ترکيه را تکذيب کند؛ اما ...


  چندروز پس از اعلام دستگيري چهار خلبان ترک توسط سازمان اطلاعات ارتش سوريه، روزنامه «توديز زمان» تلاش کرد تا به‌نقل از برخي منابع نه‌چندان مشخص، خبر دستگيري خلبانان ارتش ترکيه را تکذيب کند؛ اما منابع مطلع در ارتش سوريه تأکيد مي‌کنند که افسران ارتش ترکيه در نزديکي فرودگاه مذکور و در يک عمليات پيچيده اطلاعاتي دستگير شده‌اند و اکنون توسط اطلاعات نيروي هوايي اين کشور در حال بازجويي هستند. خبرنگار روزنامه القدس العربي به نقل از منابع سوري با تأييد اين خبر نوشته است که دستگاه اطلاعاتي اين کشور از طريق يکي از اعضاي جريان مخالف مقيم ترکيه به زمان و مکان ورود و همچنين مسيري که اين افسران در داخل خاک ترکيه طي کرده‌اند، پي برده و در وقت مناسب طي عملياتي که در آن، تعدادي از شورشيان مسلح به هلاکت رسيده‌اند، موفق به دستگيري اين افسران شده است.
پايگاه خبري اينترنتي «طه خبر» ترکيه در پي تکذيب ستاد کل ارتش این کشور از دستگيري خلبانان ترکیه در سوريه، اسامي شش نظامي ترک را که در خاک سوريه دستگير شده‌اند، فاش کرد. به نوشته اين پايگاه، نظاميان ترک پس از انتشار اخبار در اختيار گرفتن اين پايگاه هوايي از سوي مخالفان به منطقه اعزام شدند و قصد آموزش خلباني هواپيماهاي ميگ به برخي مخالفان سوري را داشتند که دستگیر شدند. به‌تازگی نیز یکی از نمایندگان مجلس ترکیه با نام بردن از 10 خلبان ترک دستگیر شده در سوریه، از اردوغان در این باره توضیح خواست.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.