اخبار ویژه کوتاه

...

 

*** ماهواره «گلوب‌کست» اعلام کرد بر اساس نامه دریافت کرده از سوی شرکت مخابرات فرانسه، از امروز قصد دارد پخش شبکه ایرانی اسپانیولی‌زبان «هیسپان‌تی‌وی» و شبکه‌های صداوسیما را از ماهواره SESمتوقف کند. همین اقدامات غربی‌های مدعی آزادی جریان اطلاعات، سبب شده تا ساخت نخستین ماهواره مخابراتی ایران «ایران‌ست» برای پوشش پنج شبکه صدا و سیما از امسال آغاز شود و ظاهراً این ماهواره در مدار 36 هزار کیلومتری زمین قرار می‌گیرد.

*** با وجود اظهارات گاه و بیگاه رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، علیه رژیم صهیونیستی به دلیل حمله این رژیم به کشتی «مرمره» و کشتن 9 فعال ترک، خبرها حاکی است که پسرش با تل‌آویو در مذاکره است و قراردادهای متعددی را با این رژیم امضا کرده‌ است که حتی در دوره بحرانی شدن روابط آنکارا و تل‌آویو، این قراردادها به قوت خود باقی مانده‌اند.

***احمدی‌نژاد در بازدید سرزده از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی كه با همراهی مشائی صورت ‌گرفت، با محمدشریف ملك‌زاده برخورد شدیدی كرد.رئیس‌جمهور در این بازدید به ملك‌زاده دستور داد از مشائی برای ایراد سخنرانی دعوت شود ولی ملك‌زاده به بهانه صرفه‌جویی در وقت اعلام کرد به مدت پنج دقیقه از فرمایشات مهندس مشائی بهره‌مند می‌شویم كه احمدی‌نژاد وی را مورد بازخواست قرار داد و گفت «بگذارید هر چقدر دوست دارد، صحبت كند، چرا برای ایشان وقت تعیین می‌كنید؟!»

*** «احمدعلی مسعود انصاری»نزدیک‌ترین فرد به شاه و خاندان پهلوی به‌تازگی درباره میزان ثروت به یغما رفته کشور به‌ هنگام فرار شاه، فاش کرد: «ثروت شاه چهار قسمت بود. اولین بخش همان 62 میلیون دلاری بود كه همه دیدند و همه جا هم اعلام شد. بخش دوم، جواهرات سلطنتی بود كه چهار صندوق بزرگ را خانم دیبا و آقای شهبازی در صندوق بانك‌های سوئیس گذاشتند. ثروت بعدی آن‌ها، املاك خارج از كشور بود كه در تمام نقاط دنیا و البته بیشتر در اسپانیاست كه فقط یكی از املاك اسپانیا بیش از یك میلیارد دلار ارزش دارد. قسمت چهارم كه میلیارد دلاری است، به پادشاه بعدی ایران از خاندان پهلوی می‌رسد و اگر سلطنت منتفی شد، این پول باید با نظر افرادی كه در وصیت‌نامه ذكر شده است، تقسیم شود!»

*** «حسن میرزاخان» از جانبازان فتنه سال ۸۸، عصر دیروز در بیمارستان طالقانی به یاران شهیدش پیوست.

«حسن میرزاخان» از جانبازان ۷۰درصد بود که بر اثر اصابت گلوله فتنه‌گران به کمرش در دوران فتنه سال ۸۸به مقام جانبازی نائل آمده بود.وی که ۲۶سال سن داشت، عصر دیروز بر اثر وخیم شدن حالش در بیمارستان طالقانی بدرود حیات گفت و به خیل شهدا پیوست.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.