اخبار کوتاه

...

 

*** در عملیات گسترده‌ ارتش سوریه در ریف ادلب یکی از فرماندهان بزرگ‌ترین گروه‌‌های تروریستی به هلاکت رسید.بر اساس گزارش‌های سازمان‌های اطلاعاتی، ارتش سوریه به‌تازگی عملیات گسترده‌ای را در حومه ادلب اجرا کرد. در این عملیات در منطقه «حیش» در حومه «معره نعمان» ادلب «ابو براء الشیشانی» فرمانده گروه تروریستی «لواء الامه» کشته شد. علاوه بر شیشانی ده‌ها تروریست دیگر نیز در این عملیات کشته شدند.این گروه یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تروریستی در حومه ادلب به شمار می‌آید.

 

*** تعدادی از سلطنت‌طلبان فراری نشستی را در «کلن» آلمان برگزار کردند.در این نشست، یکی از آن‌هادرباره همکاری سلطنت‌طلبان با اصلاح‌طلبان در دوره خاتمی افشاگری کرد. این نشست را «سازمان ایرانیان سکولار دموکرات» ـ بخوانید دوتن! از سلطنت‌طلبان ـ برگزار کردند. از نکات جالب این نشست تعداد شرکت‌کنندگان بود که به انگشتان دو دست هم نمی‌رسید. به دلیل آن‌که  در نشست‌های اپوزیسیون خارج از کشور به سلطنت‌طلبان اعتنا نمی‌شود، به این فکر افتادند تا برای جلوگیری از قطع شدن پولی که از سرویس‌های جاسوسی دریافت می‌کنند، نشستی برگزار کرده و حیات خود را اعلام کنند.

 

*** «داریوش سجادی» در وبلاگش نوشته است، من حامی کروبی در انتخابات سال ۸۸بودم؛ اما روزنامه اعتماد ملی با صلاحدید بی‌بی‌سی از انتشار مقاله من خودداری و آن را سانسور کرد! وی که سابقه قلم‌زنی در نشریات اصلاح‌طلب را دارد و از مشاوران سابق کروبی است، در وبلاگ خود می‌نویسد: تا پایان انتخابات سال ۸۸بی‌بی‌سی برای گفت‌وگو به سراغم نیامد با وجود آن که قبلاً هماهنگ شده بود. از فردای بروز شهرآشوبی‌ها در تهران BBCبه سراغ بنده آمد؛ اما نکته جالب آن بود که وقتی اینجانب به سهم و بضاعت خود کوشیدم با درج مقالاتم در روزنامه «اعتماد ملی» [ارگان حزب کروبی] به شفاف شدن و آرام شدن فضا کمک کنم. بار دیگر اما این بار بصورتی نامحسوس و غیرمستقیم مورد سانسور این «رسانه نما» قرار گرفتم!

 

*** بر اساس اخبار رسیده موسوی خوئینی‌ها در روزهای گذشته در جلسه‌ای با حضور برخی اعضای این جریان، به شدت از احتمال کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی انتقاد کرده و او را فاقد قابلیت‌های لازم برای کاندیداتوری و نمایندگی جریان حامی فتنه در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری عنوان کرده است.

 

*** بر اساس نامه چندی پیش یکی از مسئولان اقتصادی دولت به وزارت خارجه، گمرک ترکمنستان از چند هفته قبل جلوی ورود کامیون و واگن‌های حامل سیمان از مبدأ ایران به این کشور را گرفته؛ اما انتقال سیمان به مقصد سایر کشورها از طریق این کشور هنوز آزاد است. این مقام مسئول از وزارت خارجه خواسته است این اقدام بدون اطلاع و فاقد دلیل مشخص را هرچه سریع‌تر پیگیری و رفع کند.

 

*** یكی از پایگاه‌های اینترنتی تصویر كودكی 10 ساله را منتشر كرد كه به گفته گردان موسوم به «ابی البراء»به عنوان یكی از خطرناك‌ترین هواداران بشار اسد در پست بازرسی حی المشارقه دستگیر و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد! پایگاه مزبور افراد مسلح تروریست را به تمسخر گرفت كه تصویر این كودك را با سلاحش كه دسته‌های سبزی جعفری كه در حال فروشش بوده است، نشان دادند! این موضوع خشم مخالفان را برانگیخت و بسیاری از آن‌ها به طور علنی اقدامات افراد مسلح را مورد انتقاد قرار دادند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.