رونمایی از دم خروس!

خارج شدن گروهک تروریستی نفاق از فهرست گروه‌های تروریستی، غیر از اینکه باعث آزاد شدن منابع مالی و گسترش فعالیت‌های مالی این گروهک در آمریکا شد، امکان رفت‌وآمدهای علنی این گروهک را نیز برای آن‌ها فراهم کرد.

 

 تأسیس دفتر منافقین در واشنگتن را می‌توان نشانه آغاز فعالیت‌های علنی منافقین در آمریکا دانست. این دفتر که در صد متری کاخ سفید بنا شده، محل رفت‌وآمد همه سیاستمداران بازنشسته آمریکایی است که از مدت‌ها پیش در جهت کسب منابع مالی برای منافقین فعالیت دارند.

افرادی همچون «جان بولتون» معاون دادستان کل در وزارت دادگستری (1989 - 1985)، «دانا روهرا باکر» عضو فعلی کنگره آمریکا، «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک، «هاوارد دین» رئیس سابق حزب دموکرات آمریکا و «جیمز جونز» مشاور پیشین امنیت ملی باراک اوباما، در مراسم افتتاح این دفتر شرکت داشتند. این دفتر به نام شورای ملی مقاومت (شورای ساخته دست منافقین)، تأسیس شده و مدیریت آن را «سونا صمصامی» یکی از سخنگویان سابق منافقین بر عهده دارد. بر اساس این گزارش، با وجود اینکه منافقین از سال 2003 تاکنون فعالیت علنی در خاک آمریکا نداشته‌اند؛ اما با عناوین پوششی، مؤسسات متعددی را تأسیس کرده‌اند. نمونه این مؤسسات، کمیته سیاست ایران به ریاست «ریموند تنتر» است که در سال 2005 در واشنگتن تأسیس شده و اعضای آن را اغلب بازنشستگان نهادهای امنیتی آمریکا تشکیل می‌دهند.

 

تحلیل‌:یکی از علل حمایت افراد سرشناس آمریکا از منافقین، مسائل سیاسی و دست‌نشانده نگه‌داشتن منافقین است و یکی از جذابیت‌های حمایت از آن‌ها هم پول‌های کلانی است که این افراد به اشکال مختلف از منافقین دریافت می‌کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.