حواشی همایش 100 هزار نفری آزادی

...

تکمیل شدن ظرفیت نیمی از طبقه پایین ورزشگاه/حضور برخی از شهرستانی ها با لباس های محلی

 

 

 

 

 

5 (پایانی)

ماجرای جشن «تقدیر از دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی» که با خبرسازی های بسیار رسانه های نزدیک دولت و تبلیغات و هزینه های گسترده همراه بود، به جای "زنده باد بهار" به "زنده باد ناهار" تبدیل شد.  
 
ظاهرا دولت پس از افشاگری های رسانه ها و شخصیت های سیاسی در مورد این میتینگ  برنامه های جنجالی خود را حذف کرد.بنابراین می توان گفت که اعتراض رسانه ها و شخصیت های انقلابی کشور در طول هفته های گذشته مهمترین عامل برهم خوردن نقشه دولتی ها برای برگزاری یک میتینگ انتخاباتی بود. 
 

 
مشاهدات خبرنگار «فردا» از  استادیوم آزادی 
 
در شرایطی که قرار بود برای این مراسم تمام ورزشگاه آزادی پر شده و جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر در استادیوم حاضر شوند، نیمی از طبقه پایین ورزشگاه آزادی تنها برای یک ساعت پر شد و در طبقه دوم ورزشگاه نیز کمتر از 5 هزار نفر حضور داشتند.
 
در این بین جمعیت حاضر در استادیوم به تشویق تیم های استقلال و پرسپولیس پرداختند. حاضران در همایش آزادی همچنین با وجود اینکه ساعت از 4 بعد از ظهر نیز می گذشت شده ناهار دریافت نکردند و به هنگام سخنرانی مجری های همایش با اعتراض شعار"توپ، تانک، فشفشه، ناهار ما چی میشه را سر دادند.  
 
مشاهدات خبرنگار ما حاکی از آن بود که به هیچ یک از افراد حاضر در مراسم اجازه همراه داشتن دوربین های عکاسی و فیلم برداری را ندادند و از ورود برخی دوربین ها و خبرنگاران صدا و سیما نیز جلوگیری به عمل آمد. 

در کنار توزیع ساندویچ، ساندیس و کیک به حاضرین،"رایتل" که اسپانسر اصلی این میتینگ است، به هر نفر یک عدد سیمکارت هدیه داده شد!
 
در شرایطی که ورودی های بانوان و آقایان به صورت جدا و مجزا در نظر گرفته شده بود، اما جمعیت حاضر در سکوها به صورت مختلط کنار یکدیگر نشسته بودند. همچنین لازم به ذکر است که به عکاسان حاضر در مراسم اجازه عکس برداری از سکوهای ورزشگاه و تماشاگران حاضر داده نمی شد و عکاسان فقط در مقابل جایگاه می توانستند حاضر باشند. 

 


تصویری از نحوه توزیع غذا در استادیوم آزادی

 
اجرای مراسم رقص محلی توسط گروه‌های هنری که از شهرستان‌ها و استان‌های مختلف حضور داشتند از جمله برنامه های این مراسم بود. تونل سفید رنگ پارچه ای که مخصوص تردد مسئولان از درب ورودی تا سکوی دایره ای شکل وسط زمین بود به صورت کامل فرو ریخت و جمع آوری شد.  
 
بر روی پلاکاردهای نصب شده در ورزشگاه شعارهای مختلفی نوشته شده بود که از جمله این شعارها می توان به عنوان سال جاری یعنی سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، مراسم تجلیل از خادمین ستاد تسهیلات سفرهای کشور، لبیک یا خامنه ای ، اللهم عجل لولیک الفرج  و یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " امیدواریم ایام عید و تعطیلات نوروز به همه مردم ایران خوش بگذرد و این ایام را با شادی سپری کنند.
 
نکته جالب توجه در این مراسم تاخیر در توزیع غذای مهمانان دعوت شده بود. به نظر می رسید علت تاخیر در توزیع ساندویچ هایی که به عنوان ناهار تهیه شده بود این بود که جمعیت حاضر را برای شروع رسمی مراسم و حضور محمود احمدی نژاد روی سکوها نگه دارند، این درحالی است که حاضرین بعد از گرفتن غذای خود، ورزشگاه را ترک کردند و زمان سخنرانی احمدی نژاد جمعیتی کمتر از 20 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند. وقتی سخنرانی احمدی نژاد به پایان رسید اکثر سکوهای ورزشگاه خالی شده بود و کمتر از 10 هزار نفر در ورزشگاه حاضر بودند.  
 
پس از گذشت حدود دو ساعت از آغاز رسمی این مراسم, هزاران نفر از حاضران در ورزشگاه آزادی که گویا از طولانی‌شدن برنامه‌ها خسته شده بودند, ورزشگاه آزادی را ترک کردند. طبقه پایین ورزشگاه نیز که از ظهر تقریباً پُر شده بود, پس از خروج این افراد و حضور احمدی نژاد پُر از صندلی‌های خالی شده است.
 
برخی از دختران و پسران در سکوهای ورزشگاه به هنگام هنرنمایی گروه‌های رقص، در حال ابراز شادی بودند. ماشین های حمل غذا و نوشیدنی در میان مردم چرخ می خورد و حاضرین در ورزشگاه نیز دنبال آن می دویدند.  
 
حضور چشمگیر اعضای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم پررنگ بود. این در حالی است که چند ساعت پیش در شهرستان مراغه زلزله ای به قدرت 5.2 ریشتر رخ داده است. با این حال این مراسم همچنان ادامه داشت و با اجرای سید جواد هاشمی بازیگر صدا و سیما و آزادی گوینده رادیو برگزار شد.  
 
ناتوانی دولت در برگزاری یک مراسم
 
آنچه از این مراسم به چشم می خورد، بی نظمی و ناتوانی برگزار کنندگان آن بود. در این بین این سوال به وجود می آید که دولتی که توانایی برگزاری و اداره مراسم را ندارد چگونه ادعای استمرار خود در جایگاه ریاست جمهوری را طلب می کند و بنا دارد برای انتخابات آتی ریاست جمهوری، کاندیدا نیز معرفی کند؟
 
این در حالی است که جشن تقدیر از دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی می توانست به شکلی ساده تر و با هزینه ای بسیار کمتر از ریخت و پاش هایی که امروز شاهد آن بودیم، برگزار شده و از مسئولان سفرهای نوروزی در یک مراسم آبرومندانه تقدیر و تشکر کرد.

----------------------------------------------------------------------------------

4

مراسم تجلیل از دست اندرکاران سفرهای نورزی با تلاوت آیاتی از قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ساعت 15 :20 شروع شد.
رئیس جمهور نیز دقایقی قبل با همراه دو فروند بالگرد وارد استادیوم آزادی شد.
بعد از تلاوت قرآن کریم حاج کریم خانی به مداحی پرداخت.
اجرای این برنامه برعهده سید جواد هاشمی است.

حاضران در همایش آزادی با وجود اینکه ساعت 16 شده ولی هنوز ناهار دریافت نکرده اند و به هنگام سخنرانی مجری های همایش با اعتراض شعار"توپ، تانک، فشفشه، ناهار ما چی میشه را سر می دهند.

16:06 گفته می شود به خوانندگان سرود حاضر در استادیم آزادی که جمعا ۵ هزار نفر هستند سیم کارت رایتل هدیه خواهد شد.

16:10  با وجود آغاز مراسم هنوز مشایی به حاضرین دراستادیوم ملحق نشده است

16:30 نماینده سازمان جهانی گردشکری در حال سخنرانی است

16:31 سید جواد هاشمی و خانم آزادی اجرای مراسم را بر عهده دارن

16:35 هنوز فرمانده نیروی انتظامی  به جمع حاضرین در استادیوم بپیوسته است

16:40 نیکزاد جایگاه مدیران را ترک کرده و به میان جمعیت رفته است/ تصویر نیکزاد چند بار از نمایشگرهای استادیوم پخش شد

16:50 مرشد علی میرزا که بخشی از اجرای مراسم را برعهده داشت از مردم خواست به نشانه دوست داشتن حضرت ولی عصر و ایران دو دست خود را بالا آورده و دست بزنند. این دست زدن به مدت طولانی ادامه یافت و احمدی نژاد هم مردم را همراهی کرد

---------------------------------------------------------------------------------

3

هرچه به ساعات شروع رسمی همایش  تجلیل از خادمین ستاد تسهیلات سفرهای کشور نزدیک می شویم برنامه ها و حاشیه های مختلفی در ورزشگاه توسط حاضران انجام می شود.

- اجرای مراسم رقص محلی توسط گروه های هنری که از شهرستان ها و استان های مختلف حضور دارند  شروع شده است.

- تونل سفید رنگ مخصوص تردد مسئولین از درب ورودی تا سکوی دایره ای شکل  وسط زمین به دلیل ناتوانی در نصب آن به صورت کامل فرو ریخت.

-----------------------------------------------------------------------

2

- تا لحظه انتشار این خبر، حدود نیمی از ظرفیت طبقه پایین و ۵ درصد از طبقه بالای ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی تکمیل شده است.

- پخش موسیقی از بلندگوها، همراه با حضور مختلط زنان و مردان در جایگاه ‌های مختلف ورزشگاه از دیگر حواشی این همایش است.

- برخی از زنان و مردان حاضر که از شهرستان های دیگر در این همایش حضور دارند از لباس های محلی خود استفاده کرده اند که این لباس های محلی شامل استان هایی همچون لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و ... می شود.

- بر روی سکوی دایره ای شکل وسط ورزشگاه،  30 الی 40 صندلی سفید رنگ قرار داده شده که به نظر می رسد مدعوین این همایش در آن مکان به اجرای برنامه می پردازند.

- بر روی پلاکاردهای نصب شده در ورزشگاه شعارهای مختلفی نوشته شده است که از جمله این شعارها می توان به عنوان سال جاری یعنی سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، مراسم تجلیل از خادمین ستاد تسهیلات سفرهای کشور، لبیک یا خامنه ای ، اللهم عجل لولیک الفرج  و یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " امیدواریم ایام عید و تعطیلات نوروز به همه مردم ایران خوش بگذرد و این ایام را با شادی سپری کنند.

------------------------------------------------------------------------------------------

1

همایش صد هزار نفري تجليل از اعضاي ستاد تسهيلات نوروزي در استاديوم آزادي در حالی امروز برگزار می شود که برخی از افراد و چهره‌های سیاسی، این همایش را انتخاباتی قلمداد کرده اند.

ورود به ورزشگاه آزادی از ساعات اولیه امروز آغاز شده که با حاشیه هایی همراه بوده که اهم این حاشیه ها به این شرح است:  

- سرخپوشان هلال احمر در ورودی شرقی ورزشگاه آزادی تجمع کرده و در حال ورود به ورزشگاه هستند.

- در ساعات اولیه ورود به ورزشگاه اینگونه به نظر می رسد که اکثریت قریب به اتفاق حاضران را نیروهای هلال احمر و راهداری کشور تشکیل می دهند.

- از نکات جالب توجه دیگر در حاشیه ورزشگاه، ریخته شدن تعداد بسیار زیادی از بطری های پر و خالی آب معدنی می باشد.

- ورودی های بانوان و آقایان به صورت جدا و مجزا در نظر گرفته شده است.

- برخی از دعوت شدگان از شهرهای مختلف، شعارهایی در حمایت از تیم‌های مختلف ورزشی از جمله استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و ... سر می دهند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.