اخبار کوتاه

در سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص) یکی از اهالی مؤمن جمهوری آذربایجان در روستایی در لنکران این جمهوری، به اتهام برگزاری مجلس روضه حضرت زهرا(س) بازداشت شد و پس از شکنجه بسیار از سوی نیروهای امنیتی این کشور، آنان او را از ساختمان سه طبقه به زمین پرتاب کردند!

 

* آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز‌جمعه اصفهان با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان اصفهان تأکید کرد: سفر اخیر آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد همانند دو سفر قبل خود به استان‌های سمنان و خوزستان، تبلیغاتی بود. طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: دلیل اینکه در این سفر بنده به استقبال ایشان نرفتم، این بود که سفر وی را تبلیغاتی دانستم. وی با اشاره به طرح‌های نیمه‌کاره نقش جهان و مصلای اصفهان عنوان کرد: در چند سال قبل، چندین‌بار به آقای رئیس‌جمهور دستور تکمیل این طرح‌ها را دادیم؛ اما تاکنون این طرح‌ها در حد شعار بر روی زمین باقی مانده‌اند.

* توزیع کتاب‌های بهائیان بر روی موبابل در بستری از غفلت مسئولان هر روزه در حال انجام است. به‌گونه‌ای که تمام کسانی که پس از خرید موبایل اپل خواهان نصب نرم‌افزارهای مربوط می‌شوند، پس از نگاهی به برنامه‌های نصب شده، درمی‌یابند که کتاب «کلمات مکنونه» بهائیان هم به دو زبان فارسی و انگلیسی بر روی موبایل‌های آن‌ها نصب شده است. هر روزه ده‌ها و بلکه صدها مورد از این نصب‌های عمدتاً ناآگاهانه صورت می‌گیرد.

* محمد خاتمی علت نامزد نشدن خود را رویگردانی مردم از اصلاح‌طلبان عنوان کرده و گفته است: «بعید می‌دانم بیش از 20 درصد رأی داشته باشیم. من در سال 84 در دور اول از معین، در دور دوم از هاشمی و در انتخابات 88 از میرحسین موسوی حمایت کردم؛ اما هیچ‌کدام رأی نیاوردند.»

* هاشمی رفسنجانی برای به اجماع رساندن اصلاح‌طلبان طرح ائتلاف چهار نفره را مطرح کرده است تا از میان روحانی، عارف، مهرعلیزاده و جهانگیری، یک نامزد نهایی شود و دیگر نامزدها خود را به همکاری با نامزد نهایی ملزم کنند. برخی اصلاح‌طلبان با رد این پیشنهاد می‌گویند خروجی این ائتلاف، حسن روحانی، نامزد مطلوب هاشمی رفسنجانی خواهد بود.

* «علی یونسی» در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز،  اعضای ستاد حسن روحانی، نامزد ریاست‌جمهوری را معرفی کرد.وی افزود: ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی بر عهده محمدرضا نعمت‌زاده است. نعمت‌زاده، وزیر صنایع و معادن دولت‌های اول و دوم آقای هاشمی رفسنجانی بوده است. وی اضافه کرد: اکبر ترکان، قائم‌مقام و معاون ستاد انتخاباتی روحانی است.یونسی تصریح کرد: یاسر هاشمی(فرزند کوچک هاشمی رفسنجانی) نیز مشاور حسن روحانی بوده و در اتاق فکر وی، ایشان را یاری می‌دهد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.