حمایت کردن برای حمایت شدن!

با نزدیک شدن به زمان انتخابات، اتفاقات پرسش‌برانگیز نیز بیشتر می‌شود.

 

 

*در یکی از تازه‌ترین نمونه‌ها از این روند، مصطفی تاج‌زاده نوشته‌ای به بیرون زندان ارسال کرده که در رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شده است. وی ضمن اینکه ادعا می‌کند ماه پیش رو، ماه راستی‌آزمایی حاکمیت است، از صلاحیت مشائی دفاع کرده و می‌افزاید: مشخص می‌شود که آیا مخالفت با استفاده از انتخابات آزاد به‌دلیل جلوگیری از سوءاستفاده دشمن مطرح شده یا این اقدام، زمینه‌ساز برپایی انتخاباتی مهندسی شده و فرمایشی است.

وی ضمن «استبدادی و برده‌داری» خواندن جمهوری اسلامی، خواستار تأیید صلاحیت نامزد فتنه‌گران «برای حل مشکلات کشور» می‌شود و سپس در فراز اصلی می‌نویسد: انتخابات حماسی و ۵۰میلیونی مستلزم تأیید صلاحیت همه کسانی است که حاضرند در چارچوب قانون اساسی فعالیت کنند. گروه احمدی‌نژاد نیز حق دارند رأی‌آورترین نامزد خود را به صحنه بفرستند و شورای نگهبان حق ندارد و نمی‌تواند صلاحیت مشائی را رد کند. وی در ازای این اظهارنظر از احمدی‌نژاد و دولت وی خواست صلاحیت نامزدهای جریان اصلاح‌طلب را در انتخابات شوراهاتأیید کنند.

 

تحلیل‌:یکی از خصیصه‌های سیاست‌بازی در دور و نزدیک شدن و دوست و دشمن شدن بروز پیدا می‌کند که بعضاً به زد و بند می‌رسد. در این حالت، سیاست‌بازان اصول و توافقات و خطوط فاصل و خطوط قرمز را نادیده می‌گیرند و زیر پا می‌گذارند و برای فریب افکار عمومی ادعا می‌کنند چنین اقداماتی برای سهم داشتن در قدرت، لازم است و آن را چنان توجیه می‌کنند که این روش ماکیاولیستی قبیح شمرده نشود. فراز پایانی نوشته تاج‌زاده دقیقاً‌ استفاده از این روش و اعلام آمادگی برای یک معامله ماکیاولیستی است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.