فتنه خط قرمز است

«سیدمحمود علوی» وزیر اطلاعات در پاسخ به این پرسش که نگاه وزارت اطلاعات به فتنه ۸۸ و فتنه‌گران در عرصه‌های مختلف چیست، گفت: مقام معظم رهبری فتنه را خط قرمز نظام عنوان کردند و چارچوب‌های آن نیز مشخص است، ...

  فردی که توسط شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات تأیید صلاحیت شده، فعالیت کرده ‌و تبلیغ می‌کند. صرف حضور باعث نمی‌شود آن فرد را عضوی از فتنه بدانیم یا افرادی مرتکب مسیر خطایی شدند و بعد از انتخابات و قبل از بیانات مقام معظم رهبری این امر قابل بررسی است که چرا بوده و چه تأثیرگذاری را داشته است؛ اما کسانی هستند که آرامش جامعه و مشروعیت نظام را زیرسؤال بردند و واقعاً آسیب رساندند که در این موضوع نباید انتظار داشته باشند دست وزارت اطلاعات باز باشد که آنان را تأیید صلاحیت کند.

علوی ادامه داد:‌ ما صرف آنکه افرادی در انتخابات موضعی داشتند، رأی دادند و در ستاد انتخاباتی فعالیتی کرده‌اند، مصداق فتنه نمی‌دانیم؛ اما حضور در تجمعات، هنجارشکنی‌ها و تعرض به نیروهای امنیتی که برای نظام چالش‌های امنیتی ایجاد کرد، مصداق فتنه است.

اخبار و تحلیل‌ها: همان‌طور که آقای علوی اشاره دارد، فتنه خط قرمز است؛ اما توضیح وی در حد تشریح دقیق مسئله و پاسخ روشن به پرسش‌های این موضوع نیست و به نظر می‌رسد، باید به این موضوع در فرصت دیگر، مبسوط‌تر و گویاتر پرداخته شود.

 

بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.