آقای پزشکیان آیا قصد دارید ما را فریب دهید؟

کانال تلگرامی نو اصوالگرا نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق : آقای پزشکیان که تاکید بسیاری بر امر کارشناسی دارند، با کمک آقای ظریف شوراهای راهبردی و موضوعی را تشکیل دادند تا نامزدهایی برای هر وزارتخانه معرفی کنند. در ویترین این شوراها هم تاکید کردند که باید از طیف‌ها مسئولیت‌ها، نخبگان، اقشار و... مختلف حضور داشته باشند. امری که در نگاه اول حتما قابل تمجید است.

اما با معرفی اسامی هر شورا، مشخص شد که نوعی فریب در آن نهفته است. برای نشان دادن این فریب، برخی از اعضای کمیته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مرور می‌کنیم. آقای جوادی‌یگانه یکی از قدیمی‌ترین اصلاح‌طلبان دانشگاه تهران به عنوان «نخبه دانشگاهی»، آقای بهشتی به عنوان یکی دیگر از اصلاح‌طلبان معروف به عنوان «نخبه غیردانشگاهی»، آقای مسجد جامعی یکی از وزرای دولت اصلاحات به عنوان «وزیر ادوار»، آقای عموزاده رییس سازمان ملی جوانان در دو دوره اصلاحات به عنوان «نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد» معرفی شده‌اند.

این لیست را می‌توان یک به یک پیش رفت و نشان داد درواقع بسیاری از این عزیزان که به اسم کارشناس و نخبه و دانشگاهی و سمنی و... در لیست قرار گرفتند، اصلاح‌طلبانی هستند که عناوین دیگری هم دارند. یعنی برخلاف ادعاهای آقایان پزشکیان و ظریف، خبری از اولویت دهی به امر کارشناسی و تخصصی نیست بلکه اولویت با امر سیاسی است. البته دوستان سیاسی که وجوه دیگری هم داشته باشند یا بتوان برایشان دست و پا کرد.

جالب یا تمسخرآمیز اینکه علاوه بر همه‌ی آن عناوین پرطمطراق، یک نفر به عنوان نماینده اصلاحات هم حضور دارد. البته این حق آقای پزشکیان است که بعد از پیروزی در یک انتخابات قانونی، همفکران خود را به عرصه سیاستگذاری و اجرا بیاورد. اما مشکل آنجایی است که قرار بر نمایش «توجه به امر کارشناسی» باشد درحالیکه لیست افراد چیز دیگری را نشان می‌دهد. کاش از آن اول گفته می‌شد، این عزیزان چه نخبه چه فعال اقتصادی یا اجتماعی و... همه باید از اعضای شناسنامه‌دار اصلاحات باشند. نه اینکه سخنانی دیگر گفته شود. بماند که برخی موضوعات خطرناک مانند حضور پنج عضو یک شرکت خصوصی حوزه برق در کمیته وزارت نیرو هم مطرح شده و مسئله را از موضوع صرفا جناحی خارج کرده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.