سناتور زن، زندگی، آزادی محکوم شد!

«باب منندز» مجرم شناخته شد. او در ازای دریافت رشوه از نفوذ خود برای منافع مصر و قطر استفاده کرده است. منندز در صف اول ززآ (زن، زندگی، آزادی) بود.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : «رابرت باب منندز» سناتور ایالت نیوجرسی در کنگره آمریکاست. منندز از ژانویه ۲۰۰۶ عضویت مجلس سنا است. این سناتور عضو کمیته روابط خارجی سنا بود که یکی از کمیته‌های قدرتمند کنگره است.منندز اکنون در ۱۶‌ اتهام مجرم شناخته شده است. در اتهامات این فرد آمده که شمش‌ طلا و مرسدس بنز دریافت کرده تا برای دولت‌های خارجی لابی کند. در پرونده او از مصر و قطر به عنوان رشوه دهندگان اسم برده شده است.اما موضوع فقط همین نیست. این سناتور یکی از سیاستمداران ضد ایرانی آمریکاست. تقریباً اتفاقی نیست که مربوط به ایران باشد و این فرد در صف اول ضدیت با ایران نباشد. آخرین مورد آن وقایع موسوم به ززآ و کنفرانس مونیخ بود.

کنفرانس امنیتی مونیخ رویدادی سالانه با شرکت مقامات و کارشناسان امنیتی جهان است که تحت عنوان «داووس امنیتی» نیز از آن یاد می‌شود.این کنفرانس پس از وقایع پاییز ۱۴۰۱ اعلام کرد که از مقامات ایران و روسیه دعوت نخواهد کرد. کنفرانس مونیخ در روز‌های ۲۷ تا ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ (پنج ماه بعد از وقایع پاییز) برگزار شد. تعدادی از چهره‌های ضد ایرانی در حاشیه این کنفرانس پنلی تحت عنوان زن، زندگی، آزادی تشکیل دادند و افرادی نظیر پهلوی، بنیادی، علینژاد به همراه « منندز» در آن حاضر شدند. حضوری که با سابقه امروز این سناتور آمریکایی نشان می‌دهد، چند ده هزار دلار برای اپوزیسیون هزینه داشته است.«منندز» در این کنفرانس گفت: «فرآیند کنونی یک فرصت برای جهان است، ما فرصت جنبش سبز [=منظور فتنه ۸۸] را از دست دادیم و نباید دوباره این اشتباه را تکرار کنیم. جامعه جهانی باید از اعتراضات مردم حمایت کند و این یک فرصت تعیین‌کننده است. من به این تجربه دست یافتم که نمی‌توان با دیکتاتور‌ها به توافق رسید، چه پوتین چه جمهوری اسلامی، مهار کردن آن‌ها هم پاسخ نمی‌دهد. آمریکا نمی‌خواهد مستقیم دخالت کند، اما باید به مردم ایران کمک کنیم.»منندز در این نشست گفت: «ما باید منطقه را به لحاظ نظامی برای دفاع آماده کنیم که به ایران یک پیام روشن بفرستد.» این سناتور ضد ایرانی صراحتاً از تحریم مردم ایران حمایت کرد و گفت که برداشتن تحریم‌ کمک به مردم ایران نیست!«اینترسپت» فاش کرد گروه تروریستی مجاهدین خلق از حامیان مالی تیم حقوقی این سناتور است و ۱۵% از کسانی که به صندوق «دفاع از منندز» کمک مالی کرده‌اند با گروه مجاهدین خلق ارتباط دارند. معینی‌منش و افشاری از جمله اسامی مطروحه است.
پیش از این نیز، نماینده مجلس نیوزلند که در جریان وقایع پاییز ۱۴۰۱، در اقدامی نمادین، مو‌های خود را مقابل دوربین قیچی زده بود، دزد از آب در آمد. قهرمان ۴۳ ساله زن زندگی آزادی، از یک فروشگاه لباس در نیوزلند دزدی کرده بود. این دزدی منجر به استعفای او شد. این نماینده ایرانی‌تبار در سالگرد آشوب‌های پاییز در ویدئویی اعلام کرده بود: «ما به یاد مهسا امینی و تمام جوان‌هایی که جانشان را برای آزادی دادند، هستیم. هموطنان، ما با شما هستیم. پشت شما هستیم. برای زن، زندگی، آزادی.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.