اولاند در مجلس فرانسه با طرح مسأله دوتابعیتی‌ها و اعلام شرایط جنگی کلید زد؛

تغییر قانون اساسی برای مقابله با مسلمانان

رئیس جمهور فرانسه حالت فوق‌العاده را سه‌ماه تمدید کرد، حمله تروریستی داعش را اعلان جنگ به فرانسه خواند و تأکید کرد که قانون اساسی فرانسه باید برای شرایط جنگی تغییر یابد. حالا دیگر اولاند می‌گوید که بشار اسد دشمن غرب نیست بلکه داعش دشمن ما است...

هادی نیوز: رئیس جمهور فرانسه حالت فوق‌العاده را سه‌ماه تمدید کرد، حمله تروریستی داعش را اعلان جنگ به فرانسه خواند و تأکید کرد که قانون اساسی فرانسه باید برای شرایط جنگی تغییر یابد. حالا دیگر اولاند می‌گوید که بشار اسد دشمن غرب نیست بلکه داعش دشمن ما است.


حمله تروریستی روز جمعه داعش به پاریس سبب شده فرانسوا اولاند از احتمال خروج از اتحادیه اروپا صحبت کند. اولاند که عصر دوشنبه در پارلمان فرانسه سخنرانی می‌کرد، گفت: «اگر اروپا مرزها را کنترل نکند به مرزهای ملی خود بازخواهیم گشت». اظهارات اولاند درحالی است که در ماه‌های اخیر صدها هزار نفر از کشورهای خاورمیانه به ویژه سوریه وارد کشورهای اروپایی شده‌اند و برخی مقامات اروپایی با ورود گسترده مهاجران به اروپا مخالف هستند و مهاجران را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌دانند. اولاند در ادامه گفت که بازنگری در قانون اساسی باید امکان جلوگیری از بازگشت افراد با تابعیت دوگانه را که مخاطرات امنیتی برای جامعه دارند، فراهم کند. این موضع‌گیری اولاند راه را برای برخورد گسترده‌تر با جامعه مسلمانان فرانسه فراهم می‌کند، جامعه‌ای با حدود 5میلیون‌نفر که حدود 8 درصد جمعیت فرانسه را تشکیل می‌دهد و راست‌های افراطی فرانسه آن را بزرگ‌ترین چالش فرانسه قلمداد می‌کنند. به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، اولاند که تا چندی پیش بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را دشمن اصلی غرب می‌دانست الآن می‌گوید که اسد دشمن غرب نیست بلکه داعش تهدید اصلی برای آنها است. رئیس جمهور فرانسه گفت که دولت باید قادر باشد تابعیت فرانسوی‌هایی را که دارای تابعیت دومی هستند، حتی اگر فرانسوی به دنیا آمده باشند، در صورت ارتکاب جرایم خاص لغو کند. او همچنین گفت که دولت باید بتواند با سرعت بیشتری خارجی‌های متخلف را از کشور اخراج کند. رئیس جمهور فرانسه افزود که روز چهارشنبه پارلمان قانونی را بررسی می‌کند که وضعیت اضطراری را در کشور تا سه ماه تمدید می‌کند. اولاند همچنین گفت که کشورش عملیات خود را در سوریه علیه داعش تشدید می‌کند. او اظهار کرد که هدف، مهار داعش نیست بلکه نابود کردن آن است. اولاند گفت که از شورای امنیت خواسته به حملات اخیر واکنش مناسب نشان دهد. رئیس جمهور فرانسه همچنین اظهار کرد: «قربانیان حوادث تروریستی اخیر از 19کشور جهان بوده‌اند و با همه کشورها از جمله ایران برای مبارزه با تروریسم گفت‌وگو می‌کنیم.»

منبع: جوان آنلاین

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.