افشای بخش‌هایی از توافق!

درحالی‌که قرار بود توافق ایران و آژانس محرمانه بماند و مقامات کشورمان بارها روی این مسئله ‌تأکید کرده‌اند؛ اما روند تحولات نشان می‌دهد، دل‌بستن به محرمانه‌ماندن مسائل و اطلاعات فعالیت‌های هسته‌ای ایران که به‌دست آژانس می‌رسد، چیزی جز خوش‌خیالی نیست!

 

 ‌نشریه رویترز، اولین روزنامه‌ای بود که با فاش‌کردن جزئیاتی از این توافق محرمانه، اعلام کرد: ایران با یک بار دسترسی به پارچین و دسترسی به دانشمندان هسته‌ای خود موافقت کرده است! نشریه «نشنال ریویو» هم در گزارشی درباره محتوای این اسناد نوشت: «یکی از این توافقات جانبی مربوط به بازرسی از پایگاه نظامی پارچین است»! و «توافق جنبی دیگر مربوط به این مسئله است که ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چطور موضوعات باقی‌مانده مربوط به ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران را حل‌وفصل کنند». گفتنی است، آقای صالحی توافق با بازرسی از پارچین را تأیید کرده است.

به‌دنبال افشای توافق محرمانه میان ایران و آژانس، نماینده کشورمان در این نهاد به این قضیه واکنش نشان داد. واکنشی که البته آنچنان که باید و شاید، درخور این خیانت آژانس نبود. رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ارسال نامه‌ای‌ به مدیرکل آژانس رسماً نسبت به درز اطلاعات از آژانس به بیرون هشدار داد./م

بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.